Recenzija | Resident Evil 7: Biohazard

Čestitamo, upravo ste osvojili jednodnevni izlet na imanje obitelji Baker, uzmite samo ono najpotrebnije!

Ne događa se često da se neka franšiza nakon skoro 2 desetljeća postojanja pokuša kompletno reinkarnirati te postaviti nove temelje i standarde u serijalu. To djelomično vrijedi za Resident Evil serijal koji je sa svojim posljednjim nastavcima pokušao pronaći novi identitet, drugačiji od svojih prvobitnih horor korijena, s ciljem privlačenja šire publike. Nakon teških kritika upućenih na račun Resident Evila 6, Capcom je odlučio odbaciti sve temelje svoje voljene franšize i krenuti ispočetka. Resident Evil 7: Biohazard možda je i nastao zbog nekih spektakularnih promašaja, ali uspijeva pokazati da Capcom još uvijek ima ono što je potrebno da bi stvorio nevjerojatno survival horor iskustvo.

Video recenzija

Dobrodošli u obitelj

Izbjegavajući igranje iz trećeg lica koje je bilo zaštitni znak franšize od njenog nastanka, Resident Evil 7 se priklanja prvom licu, stavljajući vaše oči direktno pred lice terora. Capcom, također pametno, u drugi plan stavlja prežvakanu teoriju Umbrella zavjere, te se umjesto toga fokusira na tajanstvenu obitelj Baker i njihovu povezanost s nestankom ljudi u lokalnom području. Konkretno, naš junak Ethan pokušava pronaći svoju suprugu Miu koja je nestala prije 3 godine. Iako je već nada polako umrla, pojavi se novi trag koji ga odvodi u Lousianu na imanje Bakerovih.

RE7 reca 1

Ima li što ljepše od nedjeljne večere u obiteljskom duhu?

Uvodno poglavlje radi dobar posao pokazujući kako novo lice Resident Evila radi, i kako ovaj novi identitet uzima nešto staro na poznatoj formuli s većim dramatičnim učinkom. Resursi su minimalni, oružja loše kvalitete, a svaka nova soba čuva neku tajnu kako se kretati kroz daljnje područje. Svi klasični elementi koji su krasili starije nastavke franšize su se vratili, a novo ruralno okruženje daje poznatu horor vibru koju Resident Evil nije imao sve od prvog nastavka kada ste prvi put kročili u napušteni mansion.

Klon ili nešto novo?

Već u prvim koracima kroz igru, lako je uočiti da je Capcom inspiraciju za ovaj naslov crpio iz filmova kao što su Teksaški masakr motornom pilom, The Amityville Horror, Slagalica strave, pa čak i Petak 13. To su samo neki od najočitijih filmova. Od igara nabrojili bismo Amnesiu, Silent Hill, Outlast i F.E.A.R.

Budući da se igra vrti u prvom licu, mnogi bi pomislili da je to samo pokušaj da se jeftino dočaraju neki poznati horor elementi. No ne dajte se zavarati, Resident Evil 7 svojim inovativnim konceptom, atmosferom i gameplayem dokazuje da je puno više od jednog klona. Iskustvo lutanja tajanstvenim imanjem obitelji Baker ne bi bilo ni približno atmosferično kada bismo kameru postavili iza našeg glavnog protagonista, tako da se hrabar potez Capcoma da igru stavi u prvo lice pokazao kao pun pogodak.

RE7 reca 2

Ako je uspijete popraviti, ova igračka bi mogla postati vaš najbolji saveznik kroz igru.

Dodajući nevjerojatnu zvučnu pozadinu Resident Evil 7 stvara jednu od najnapetijih i najintenzivnijih atmosfera u horor igrama. Ako ste dovoljno pažljivi, između pucketanja starih drvenih podova i glasnog puhanja jesenskog vihora, možete razaznati korake vaših neprijatelja koji vas možda vrebaju iza prvog ugla, naravno, ako niste previše zaokupljeni rješavanjem zagonetki i skupljanjem resursa. Ako vaš kontroler ne bude pokriven znojem do kraja noći, zavidimo vam jer tada uistinu imate čelične živce.

VR podrška samo za najhrabrije

Treba napomenuti da je Resident Evil 7 u potpunosti kompatibilan s PlayStation VR-om. Iako pridodaje na atmosferi, konstatiramo da nakon nekog vremena možete patiti od dezorijentiranosti i sporog napretka s obzirom da VR pruža nešto lošije tehničko iskustvo i teže snalaženje u prostoru. Borba u VR-u se odvija tako da nišan oružja pomičete glavom što može zadati probleme i dodatne frustracije u ionako teškoj hardcore igri. No dobra stvar je što u VR-u možete igrati koliko god želite; možete uzeti pauzu, prebaciti se na DualShock i ekran i nastaviti dalje klasičnim sistemom ili obratno.

Ako želite detaljnije proučiti kako smo se proveli u virtualnom svijetu Resident Evila, bacite oko na članak našeg Maxija koji se doslovno licem u lice upustio u avanturu novoga Resija.

RE7 reca 3

Modna ikona i novo zaštitno lice Pantene proizvoda

Gameplay novog Resija, iako drugačiji, dovoljno je lagan da ga nakon nekoliko trenutaka pohvatate, a također je i zanimljiv te se mijenja s vremena na vrijeme, tako da ćete ga usavršavati sve do kasnijeg stadija igre. Stari igrači sa smiješkom će dočekati poznati crafting sistem koji će vam omogućit da, pomoću recepata, iz rijetkih resursa pravite medical kitove i zlata vrijednu municiju. Oružja u ovoj igri su rijetka, ali zato imaju poseban značaj. Neka su slomljena i potrebno ih je popraviti, za što vam je, naravno, potreban materijal koji je lukavo skriven, dok su neka zaključana određenim zamkama koje je potrebno riješiti kako biste ih osvojili. No možete se kladiti, sva će vam biti od prijeke potrebe i nikad se nećete osjećati nadmoćno.

Novi engine i maskota

Iako je igra obavijena mračnim tonom i nedostatkom danje svjetlosti, novi grafički engine, prigodno nazvan RE Engine, uspijeva detaljno dočarati prašnjavo i zapušteno imanje koje je pregazilo vrijeme. Animacije lica i glasovna sinkronizacija vrhunski su odrađeni, dok nedostatak indikatora tipičnih za FPS dodatno pridonosi zastrašujućoj atmosferi. Naime, ako želite provjeriti iteme ili zdravlje svog lika, morate posegnuti u inventory što vas čini ranjivima jer u istom trenu na vas mogu nahrliti neprijatelji. A što tek reći za odlične boss borbe koje ćete dugo pamtiti nakon prolaska ove igre… Osobno smatram da je Jack Baker jedan od najzanimljivijih i najlukavije odrađenih antagonista u videoigrama ikad.

RE7 reca 4

Evo što se desi ako Flokija ne nahranite na vrijeme .

Capcom je ovih hrabrim potezom imao težak zadatak ponovo izdignuti serijal iz potonuća i usmjeriti ga na novo putovanje. Nedostaci poput nekad naivne priče ili mali broj raznovrsnih neprijatelja padaju u drugi plan jer ste u ovoj igri konstantno zaokupljeni zagonetkama, terorom i intenzivnom atmosferom. Znatiželja za otkrivanjem cjelokupne pozadine priče prati vas od samog početka do finiša igre, a to je, uz već spomenuti odličan balans igre, zapravo i najveći plus ovog naslova. Resident Evil 7 toliko je drugačiji od ostalih igara istog žanra i istovremeno toliko jednostavno pristupačan i zarazan da će vam se bez problema uvući pod kožu. Iako skeptični u početku, smatramo da je Resident Evil 7: Biohazard nešto najbolje što se dogodilo serijalu u zadnjem desetljeću.

Umbrella Corporation?!

Na kraju, svjesni smo priče i cijele pozadine Resident Evil franšize pa će se stari fanovi sigurno pitati koja je povezanost ove igre s prijašnjim dijelovima te hoće li u ovom nastavku sresti stare poznate heroje. Kako osobno mrzim spoilere, na vama je da progutate knedlu, pripremite čisto donje rublje i zapustite se prema imanju Bakerovih u traženje odgovora.

Resident Evil 7: Biohazard recenzija

91

Smatramo da je Resident Evil 7: Biohazard nešto najbolje što se dogodilo serijalu u zadnjem desetljeću.