Recenzija | RIDE 4

Motociklizam u gamingu i dalje živi. Developer Milestone se nakon dvije godine vraća s novim izdanjem za njihov RIDE serijal koji svojim još više hardcore pristupom pruža brojne sate zabave ljubiteljima vožnje na dva kotača.

Milestone je poznat po tome da svake godine kroz svoje ostale serijale nadograđuje sve elemente, bilo da se radi o voznom modelu, AI-u, ili samom engineu, a upravo je RIDE 4 kolekcija svih novosti u jednom potpunom paketu. Za razliku od MotoGP serijala, RIDE pokriva čitav uzbudljiv svijet motociklizma pa ćete tako kroz bogatu karijeru proći kroz brojne svjetske staze i klase motora.

For the ride

Počnimo od najvažnije stvari za bilo koju racing igru, a to je vozni model. RIDE 4 donosi poboljšanja u usporedbi s RIDE 3 i novim MotoGP igrama te definitivno ima najbolji vozni model na tržištu. Ipak, budući da je vozni model motocikala izuzetno teško prenijeti u jednu igru, smatram da još uvijek, uz sav napredak, može biti još bolje i vjerujem da se sama fizika može dodatno doraditi u idućim igrama. Sama igra izgleda puno ozbiljnije, počevši od samog izgleda izbornika pa do konstrukcije karijere.

Odličan editor se vraća iz prošle igre. Da je samo još više opcija!

Iako je RIDE 4, zbog brojnih pomagala poput rewind funkcije i odabira razine simulacije, još uvijek pristupačna igra i casual igračima, developeri ovoga puta više naginju samoj simulaciji i težem napredovanju kroz određene aktivnosti što svakako pozdravljam. Sama struktura igre je zaista ogromna. Simpatična karijera po uzoru na modele časopisa iz RIDE 3 je izbačena, a sada imamo puno kompleksniju i ozbiljniju nelinearnu strukturu karijere s ligama i kupovima koji pokrivaju sve što možete zamisliti za akciju na dva kotača na asfaltu. Igra je ovoga puta još teža, a najveće probleme bi igračima mogli zadati novi Time Trials i Time Attack modovi. Oni su često brutalni jer se i najmanja greška itekako kažnjava.

Što više vozite određeni motor, tako se povećava affinity prema modelu i brendu što otvara posebne aktivnosti poput ekskluzivnih kupova.

Igru započinjete odabirom jedne od triju regija, a nakon što položite licencu i prvih nekoliko kupova otvara vam se svjetska koja sadrži većinu ove ogromne kampanje, a sam endgame pokriva Superbike i Endurance lige. Tu imamo svega, od natjecanja pravim racing mašinama, Naked klasa kupova, 250cc jurilica pa sve do novih Endurance utrka. Developeri su dodatno radili na grafičkom pokretaču pa tako ovoga puta imamo potpuno dinamički sustav za promjenu vremena i simulaciju kiše koja može početi padati u stvarnom vremenu.

Dinamična promjena vremena pun je pogodak.

Novi RIDE je i ovoga puta u Unreal 4 pokretaču te ponovno nudi izbor između 60 FPS-a i veće rezolucije, a potvrđene su i nadogradnje za nadolazeće PlayStation 5 i Xbox Series X konzole. Sami motocikli od 22 proizvođača izgledaju bolje no ikad s brojkom koja premašuje 200 motocikala. Staza sada imamo preko 30, no još uvijek to nije razina kvalitete koja se očekuje za jednu racing igru po pitanju kvalitete i samih detalja. Napredak je vidljiv, no smatram da to još uvijek može biti puno bolje.

Daj mi Yamahu…

Nove Endurance utrke su pravi izazovi koje mogu trajati satima s pravim pit-stopovima za promjenu guma i nadopunu goriva, a kada dodate mogućnost promjene vremena i noćnih utrka onda imate recept za pravi hardcore test za sve one koji žele ultimativno iskustvo. Neuralni AI imena Anna koji je debitirao u MotoGP 19 i ovoga je puta zadužen za AI vozača. Iako ovo još uvijek nije na razini nekakve veće revolucije, AI malo po malo nadograđuje svoje mogućnosti te ponekad čini neke nepredvidljive stvari poput izletanja sa staze, no još uvijek zna biti fokusiran na svoju vožnju i vrlo često se zna zabiti u vas i raditi gluposti koje nemaju smisla.

Motocikli su izvrsno modelirani.

Uređivanje motora i vozača je poput onoga iz RIDE-a 3 te vam nudi da detaljno nadogradite pojedine komponente na motorima. Ovo pokriva sve, od sustava kočenja pa do samih ispuha. Developeri su surađivali s brojnim brendovima za ovaj sustav, no za nastavak sam očekivao još veću ponudu u usporedbi s onim što smo imali u prošloj igri, pogotovo za uređivanje vozača. Tu imamo premalo opreme: kaciga, rukavica i jakni. Ovo je trebalo biti dorađenije s obzirom da je baza u prošloj igri bila dosta dobro postavljena. Moćni editor se vraća pa tako opet možete urediti liveryje za motore i grafike za kacige, a tu je i mogućnost preuzimanja radova ostalih igrača preko interneta.

Zvuk je na razini. Razliku između ovih tri cilindra i V2 Ducatija itekako ćete čuti.

Online utrkivanje ovoga puta se odvija na dedicated serverima te je sama konekcija vrlo dobra i nudi brojne elemente za uređivanje privatnih i otvorenih lobbyja. Milestone kroz godinu ima u planu izdati 14 besplatnih DLC-a, a tu je i season pass s 15 premium dodataka za sve one koji pored ogromne glavne igre žele još sadržaja u obliku plaćenog DLC-a. Novom su se strukturom više fokusirali na racing i endurance modele motocikala pa tako nedostaju brojni cestovni motori koji su bili u prošlom nastavku. Stoga se nadam da će ponuda motora kroz DLC-e biti dorađenija te da će developeri vratiti neke od bitnih modela.

Milestone je od ovog serijala napravio pošten posao koji je svakim novim izdanjem sve bolji i ozbiljniji. Najveći se pomak još čeka u polju fizike i voznog modela za iduću igru, no mnoštvo novih dodataka i bogata karijera dugo će vas zadržati na stazi.

RIDE 4 recenzija

82

Još bolje od prethodnika. Trenutno najbolja moto racing igra koju možete zaigrati.