Recenzija | The Quarry

Oduvijek sam želio biti savjetnik na ljetnom kampu. Čuvati djecu, uživati u hladu prostrane šume, okupati se u jezercu i nakon toga se ugrijati pored logorske vatrice stisnut uz zgodnu djevojku koju sam osvojio svojim vještinama preživljavanja u divljini. Nakon nekoliko cugi krenule bi i one uobičajene horor priče o prikazama u šumi, čudnim zavijanjima ili litri benzina po 14 kuna. No ako sam nešto naučio od bezbroj horor filmova, knjiga ili video igara, to je kako ljetni kampovi imaju najveću stopu smrtnosti i životna dob savjetnika je oko 19 godina.

U The Quarryju možete sve prednosti i mane kampova iskusiti iz udobnosti svojeg doma i pritom vidjeti kako bi se snašli da se zaista tamo i nađete. Na raspolaganju su vam čak 183 moguća završetka, a igra je imala isto toliko šansi da uspije ili propadne. Na svu sreću, završni proizvod je dovoljno kvalitetan i intrigantan da će zadovoljiti i one koji nisu pretjerani ljubitelji ovakvog žanra.

Što li izabrati, kojim putem krenuti?

The Quarry je narativna horor igra tvoraca Until Dawna i Dark Picturesa. Supermassive Games je iskoristio već provjerenu formulu i prva stvar koju ćete primijetiti je kako igra neodoljivo podsjeća na Until Dawn. Scenarij, kretnje i izrazi lica glavnih likova su na zavidnoj razini, a igra se na trenutke približava foto realizmu. U svakom kutku šume i u svakoj je bori lica vidljivo kako je Supermassive Games spremno dočekao novu generaciju konzola.

Priča prati brižne savjetnike kampa Hackett’s Quarry koji svojom odlukom da ostanu jednu noć duže u kampu pokrenu lavinu loših izbora iz kojih ih pokušavate izbaviti. Tih devet tinejdžera ponaša se sukladno horor okruženju u kojemu se nalaze. Donose glupe odluke poput istraživanja čudnih zvukova usred šume u 2 ujutro, razdvajaju se od ostatka ekipe i niti jednog trenutka ne razmišljaju o posljedicama svojih postupaka. Tada nastupate vi koji ih svojim racionalnim odlukama pokušavate spasiti ili dokrajčiti (ovisno kakav ste tip igrača).

Svaka vaša odluka, koliko god bezbrižno izgledala, utječe na daljni razvoj priče. Igra vas konstatno pokušavati prevariti dajući vam lažnu nadu kontrole nad sudbinom glavnih likova. Koliko god mislili da imate sve pod kontrolom, iza svakog grmka vas čeka nešto što će vam poremetiti planove. Većinu vremena ćete se pitati kako je došlo do situacije u kojoj se nalazite i gdje je sve pošlo po zlu. Iako će vas na trenutke inervirati posljedice vaših odluka, The Quarry u konačnici prikazuje kako nitko ne može predvidjeti budućnost i rezultate određenog odabira. Baš kao i u stvarnom životu.

Prije svake novosti koju The Quarry baci pred vas pojavit će se šašavi tutorial koji će vas naučiti mehanikama igre i spriječiti vas da napravite nešto što ćete kasnije požaliti. Iako se igra predstavlja kao hororčina, vrlo brzo ćete shvatiti kako je riječ o modernijoj varijanti horora, što potvrđuje i izjava direktora igre kako su inspiraciju vukli iz franšize Scream filmova. Tako je i jedan od likova rađen po Davidu Arquetteu, glavnom liku iz spomenute franšize.

Oda horor žanru

No The Quarry ne staje samo na Screamu. Ljubitelji horora će u svakom kutku uočiti poveznicu s kultnim filmovima i serijama. Ted Raimi je još jedan od glumaca koji se pojavljuje, a najpoznatiji je po ulozi u Evil Deadu. Upravo je taj film najzastupljeniji u igri. Od lelujajuće kamere kroz mračnu  šumu, motornih pila, odsječenih šaka, podruma s beštijama, The Quarry vrišti Evil Dead na svakom koraku. Tu su još pjesmice koje opisuju čudovišta po uzoru na Freddy Kruegera, strah od vode i kamp koji neodoljivo podsjećaju na Petak 13. i luda familija koja asocira na Teksaški masakr motornom pilom. The Quarry je u tom pogledu velika oda začetnicima žanra kojemu teži.

Ključno je shvatiti kako The Quarry nije klasična igra već interaktivni film. Until Dawn je imao uvelike veći broj sekvenci hodanja, rješavanja zagonetki i istraživanja. Nekima se neće svidjeti što će većinu igre provesti proučavajući izbezumljene tinejdžere umjesto da njima upravljaju. Naravno, postoje dijelovi s istraživanjem, potrage za tarot kartama i stvarima koje bi vam mogle pomoći u budućnosti. No takvih je dijelova vrlo malo i to dovodi do problema kojeg ćete shvatiti prilikom naknadnih prelazaka priče – ne postoji opcija preskakanja. Osuđeni ste na slušanje i gledanje istih stvari prilikom svakog prelaska sve dok ne odaberete drukčiji put kojim će se radnja odvijati.

Tipka ili ne, meni nije lako

Filmske sekvence su isprekidane povremenim promptovima poput pomicanja analoga gore ili lijevo, držanja daha pritiskom na tipku i odabira hoćemo li nešto napraviti ili ne. Obratite pažnju na te odabire, odosno interrupts kako ih igra naziva, jer su se upravo oni pokazali najbitnijima u čitavoj igri. Ponekad je suzdržavanje od nečega najbolja opcija.

Namjerno izbjegavam opisivanje glavne priče. The Quarry je građen na atmosferi i scenariju. Što manje znate više ćete uživati u samoj igri. Većinu vremena ćete se osjećati kao da gledate visokobudžetni film i radnja je dovoljno zanimljiva da vas vlastita znatiželja neprestano gura na daljnje istraživanje skrivenih tajni zbog kojih je Hackett’s Quarry ono što je. Radnja skače s jedne grupe tinejdžera na drugu i omjer akcije, dijaloga i istraživanja je dobro pogođen.

Nakon završetka igre otključava se death rewind, opcija pomoću koje možete spasiti lika kojeg ste ubili na način da vas igra vrati na ključnu odluku zbog koje je do tog nemilog događaja došlo. Problem je što se ta odluka mogla dogoditi na početku igre i bit ćete primorani ponovno prelaziti po par sat istih radnji zbog jedne krive odluke.

Najveća prednost The Quarryja je upravo i njena najveća mana. Prvi prelazak igre, dok još niste upoznati s pričom, zanimljiv je zbog tajnovitosti i intrige oko kampa i svega što ga okružuje. Jednom kad saznate o čemu je riječ svaki idući prelazak postane pomalo predvidljiv. Iako se igra hvali ogromnim brojem završetaka, ubrzo shvatite kako je ipak riječ o jednoj te istoj igri i samo sprječavate tko će, kada i na koji način okončati život. Glavna srž igre ostaje ista.

Upravo iz tog razloga The Quarry ne opravdava cijenu koju drži. Za prvi prelazak trebat će vam oko desetak sati, što i nije loše s obzirom o kakvom se tipu igre radi. Da sam ostao na samo jednom prelasku vjerojatno bih ostao željan dubljeg istraživanja u lore i još ponekog prelaska, a samim time bi mi igra zamazala oči svim onim pustim odabirima i završecima.

Najtočnije bi bilo reći kako je The Quarry odličan film, ali solidna igra. Očekivanja su samim time po mom mišljenju ispunjena. Supermassive Games je podigao ljestvicu visoko u žanru interaktivnih igri, ali ima dovoljno mjesta za napredak u elementu igrivosti. Nećete požaliti prepustite li se otkrivanju tajnovitog kampa. Samo pripazite na odabire. Mogli bi vas skupo koštati.

The Quarry recenzija

82

Odličan film, ali tek solidna igra.