Recenzija u tijeku | Assetto Corsa Competizione

Nakon što je igra postigla jako dobar uspjeh na PC platformi, Kunos Simulazioni ranije ove godine najavio je dolazak popularnog nastavka na konzole. Assetto Corsa Competizione u novom nastavku simulira specifičnu seriju utrkivanja pod nazivom GT World Challenge, popularno još nazvanu i Blancpain prema glavnom sponzoru trkače serije.

Najavljen kao early access naslov na PC-ju, te nakon svih problema s kojima se uspješno suočila, developeri su tvrdili kako zbog tehničkih limitacija neće moći izdati igru na konzolama. Ipak, izgleda da su pronašli način da doskoče tom problemu i Assetto Corsa Competizione na PlayStationu 4 izlazi prošlog tjedna. Tako nam je ustupljena PS4 verzija igre.

Preuranjeni izlazak bez ikakvih informacija

Igrači sve do izlaska nisu bili u mogućnosti vidjeti nijedan pravi gameplay prikaz s konzola kao ni detalje o samoj igri. Na samu žalost za igrače FAQ koji je stigao tek nekoliko dana uoči izlaska otkrio je razloge zbog kojih Kunos nije puno govorio ni prikazivao igru na konzoli.

U službenom FAQ vodiču za konzole, Kunos je otkrio kako će igra na konzoli ići 30 sličica u sekundi, što je za pravu simulaciju razočaravajući i gotovo neviđen potez. Samo iskustvo igranja trkaćih simulacija u 30 FPS-a znatno je lošije od onog zlatnog standarda i 60 FPS-a, zbog samog input laga koji takav framerate uzrokuje, a posebice ako framerate nije u potpunosti stabilan.

Izgledom briljira u određenim trenucima, ali teško je uživati s obzirom na nestabilnu izvedbu.

Nažalost za one koji su očekivali, ako ništa drugo, onda barem stabilnih 30 FPS-a, Kunos u finalnoj verziji igre nije isporučio takvo iskustvo. Igra je nestabilna i na rubu igrivosti se nalazi većinu vremena. Assetto Corsa Competizione nema motion blur koji bi možda sve to ispolirao na nekakvu prihvatljivu razinu, dok istvoremeno čitava igra izgleda otužno. Oni osjetljivijih očiju mučit će se igrajući ovu igru.

Na novim verzijama konzola poput PS4 Pro i XOX nemaju opciju podizanja broja sličica u sekundi, a unaprijeđena je samo rezolucija. Pokušali smo i ručno umanjiti rezoluciju na 1080p u nadi kako ćemo izvući nešto bolje performanse, ali nismo bili te sreće. Igra se i dalje izvodi loše, a sam grafički izgled nije ništa bolji od primjerice Project Cars 2 ili Forze Motorsport 7. Navodimo te dvije igre budući da one imaju dinamičnu promjenu vremenskih uvjeta, pa mogu biti direktna konkurencija za usporedbu.

Naredna fizika bez podrške za najpopularniji volan i lošeg upravljanja kontrolerom

Ono što te dvije igre nemaju je fiziku vozila kakvu ima ACC, što je zapravo jedno od opravdanja Kunosa za niži framerate od očekivanog standarda. Uvjerili smo se u naprednu fiziku vozila, međutim, Assetto Corsa Competizione izgleda kao da jednostavno nije dovoljno dobro testirana ni optimizirana.

Također igra nema mogućnost kreiranja privatnih multiplayer lobbya, što znači da igrači ne mogu kreirati svoj lobby sa stazom, vremenskim uvjetima i automobilima koje oni žele te pozvati prijatelje i organizirati natjecanja. To je ogroman minus. Ovisimo isključivo o lobbyma koje Kunos i automatski sistem priprema, te u kojem nema kompetitivnih natjecanja.  Developeri su najavili dolazak privatnih lobbyja, ali s obzirom na ostale probleme, ne možemo računati na takvu zakrpu u nekom skorijem vremenskom intervalu.

Online multilayer ne radi

Sam multiplayer uopće nismo isprobali zbog još jednog problema, a to je konstantno rušenje igre prilikom ulaska u multiplayer. Ovo je još jedan veliki problem, te ujedno i savršeni primjer opće nestabilnosti i očite nespremnosti za izlazak na konzole. Igra se često ruši i u nekim drugim situacijama, ali kod ulaska u mutliplayer to se događa uvijek. Važno je napomenuti kako neki drugi nemaju taj problem i ne manifestira se kod svih igrača, međutim, mi nismo u mogućnosti isprobati online multiplayer pa ćemo ovu recenziju prvenstveno zbog toga ostaviti otvorenom.

Još jedan problem jednako bitan kao i prethodni su problemi s volanima. Najpopularniji volan na tržištu – Logitech G29 igra uopće ne prepoznaje. Zatim smo se prebacili na kontroler u nadi da ćemo nekako dovršiti recenziju. Ali iskustvo igranja s kontrolerom jako je loše. Ako ste očekivali upravljanje na razini Gran Turismo Sporta, F1 serijala, Forze i sličnih igara gdje s kontrolerom itekako možete biti kometitivni, u ACC-u to neće biti slučaj.

Kontroler smo pokušali podesiti u postavkama sa sliderima koji nemaju pojedinačnog objašnjenja, pa smo izgubili poprilično vremena testirajući postavke dok nismo našli nešto što je upravljivo. Ako posjedujete samo kontroler, ovo zbilja nije igra u kojoj ćete uživati. Dok volani imaju probleme s kompatibilnosti tako da ni igrači s takvim setupovima nisu sigurni.

Odlična zvučna podloga i detalji

Ono što se može pohvaliti jesu fantastični zvukovi automobila koji su sigurno najbolji u industriji. Čuje se svaka sirova promjena brzine, grebanje podnice po asfaltu, paljenje ABS sustava i poznate vibracije koje dolaze direktno iz diskova. Lupkanje kapljica kiše o karoseriju automobila je isto jako dobro. Svaki automobil zvuči drugačije. Ukoliko ste fanovi utrka i ako ste gledali razne on-board snimke istih, ovi zvukovi su najbliže realnosti. Isto tako modeli automobila, a posebno interijera zaista su impresivni. Vidi se svaki šav, točna tekstura Alcantare, male granule, ogrebotine, karbon. Sve izgleda fenomenalno, a apsolutno svi elementi koje vidite na digitalnim brzinomjerima imaju svoj značaj i svi pružaju korisne informacije identično kao u pravom životu.

Kokpiti su iznimno detaljni, a zvučna podloga unutar istog vožnju iz ovog lica podiže na razinu više.

Šteta što se u kokpitu ne može mijenjati POV, kao ni pozicija sjedala, ali to je trenutno najmanji problem Assetto Corse Competizione.

Na kraju ostaje gorak okus u ustima, jer ovo je mogla biti fantastična igra kao što to i jest na PC platformi, ali Assetto Corse Competizione na konzolama izgleda nedovršeno, neoptimizirano i nedovoljno testirano za izlazak i samu prodaju. Ne možemo se oteti dojmu da je ova igra možda trebala pričekati izlazak PS5 i XSX konzola kako bismo dobili optimalno iskustvo u svakom pogledu.

U ovakvom stanju nikako ne možemo preporučiti kupnju Assetto Corse Competizione. Stoga ćemo ostaviti ovu igru bez ocjene, a kad i ako se popravi, napraviti ćemo punu recenziju igre s kojom se nadamo da će ACC biti barem dobra preporuka kao kupnja na nekom popustu.