Recenzija | UFC 4

Krv, znoj i suze. Koliko smo puta ovo čuli kad pričamo o profesionalnom sportu? Uz dužno poštovanje većini sportova, MMA znači doslovno – jako puno krvi, jako puno suza i još više znoja. MMA je sport koji traži najviše odricanja i jako puno učenja. Možda čak i najviše u profesionalnom sportu.

Što vam vrijedi samo jaka desnica ako se ne znate obraniti? Što vam vrijede fantastične boksačke vještine ako se ne ne snalazite na parteru? MMA je sport u kojem se gotovo svatko od nas može okušati, ali samo rijetku se pronađu ispod svjetla reflektora i spektakla kao što je to UFC. Još teže je opstati u MMA cirkusu koji ne tolerira slabiće – u fizičkom i psihičkom smislu. Slično možemo reći i za ovaj virtualni UFC koji u naše dnevne sobe donosi virtualni znoj, krv i suze. Možda i pokoji razbijeni gamepad ako vas online protivnik nokautira lucky punchom u zadnjim sekundama.

EA Sports formula poznata svima

Ako ste igrali bilo koju EA Sports igru posljednjih godina, onda znate da je svaki njihov nastavak tek manja nadogradnja prethodne igre. Jedina razlika je što UFC ne izlazi svake godine, nego svake dvije, pa se ekipa EA Vancouvera imala više vremena istrenirati za novu igru. Ako ste igrali UFC 3, onda će vam UFC 4 biti manja nadogradnja na prethodnika, ali ušminkanija s više opcija koje su tražili upravo fanovi serijala.

Na našu sreću i vas koji volite UFC, nedostatak konkurencije koju EA ima na polju borilačkih simulacija ne znači da je UFC 4 loša igra. Dapače, ako volite UFC ovo je svakako igra koju ćete igrati s guštom i vratit će vam sav trud koji ste uložili u igru. S druge strane, ako ne želite učiti sve poteze i tražite samo zabavu i to ćete pronaći – sa zadovoljstvom mogu reći da UFC 4 nudi sadržaj i za prave borilačke entuzijaste koji će provesti mjesece i mjesece igrajući igru, no i kežualci među nama će se itekako zabaviti.

Krv, znoj i suze. Ako vi to želite

Ako ste igrali bilo koji UFC do sada, onda znate da je igra izuzetno kompleksna. Ovo je MMA, a to znači da ćete, ako želite biti dobri, morati naučiti hrpu, baš hrpu poteza. Ne samo da biste pobijedili, nego da biste preživjeli. UFC nije boks i nije dovoljno samo znati stisnuti tipku za lijevi i desni kroše ili tipku za blokiranje udaraca. Ovdje ćete morati koristiti sve – pričamo o stotinama različitih kombinacija tipki. Ako zvuči komplicirano to je zato što i je. Baš kao MMA.

MMA je jako kompleksan sport, a UFC 4 nije iznimka. Dobra strana krvi, znoja i suza, odnosno učenja tipki i njihovih kombinacija je činjenica da ćete nakon jako puno odrađenih treninga shvatiti da postajete sve bolji i bolji. Predviđat ćete protivnikove poteze, branit ćete pokušaje rušenja, a u parteru ćete preživjeti duže od nekoliko sekundi. Ako želite učiti igra će vam sav trud višestruko vratiti.

Period učenja (ako nikada niste igrali UFC igru) je dugačak i mukotrpan, no kad online protivniku izvučete polugu iz ničega, bit će vam jasno da ste svaki dan u svakom pogledu sve više Stipe Miočić. Kad pomislite da sve znate, naletjet ćete na protivnika koji će vam prodati lažnjak i uvaliti vam high kick kao Gonzaga našem Cro-Cop-u. Još gore je kad vas prijatelj koji prvi put uzme gamepad namlati jer mu je prošao lucky punch kojeg niste predvidjeli zbog bahatosti i pretjerane sigurnosti.

Nemojte kupiti UFC 4 ako želite samo nasumično stiskati tipke i pobjeđivati. To jednostavno neće ići. Možda prođe protiv prijatelja koji nije nikada igrao UFC, ali malo ozbiljniji online igrači će vas nalupati žestoko kao kantu.

Bogatstvo izbora

EA u svim svojim sportskim igrama nudi hrpu modeova, pa tako ni UFC 4 nije iznimka. Preporučio bih vam da kao početnik krenete s tutorialima te practice modeom koji je temelj za početnike. Tu ćete naučiti potrebne osnove bez kojih nećete moći. Provedite jako puno sati trenirajući jer sve će vam se to vratiti. Posebno obratite pažnju na poteze i treninge koji uključuju parter. Trebat će vam.

Veterani serijala primijetit će kako UFC 4 u centar igre stavlja redizajniranu i unaprijeđenu karijeru. Ovog puta EA je omogućio da kreirate borca kakvog želite. Ne samo izgledom, nego kompletnim stilom borbe. Na početku krećete s amaterskim borbama. U sve vas uvodi priča koja po ničemu nije posebna puna je klišeja, no to i nije tako bitno. Vi ste borac i želite doći do UFC pojasa. Ako budete uporni to ćete i ostvariti. Moramo pohvaliti EA koji je na pametan način omogućio izgradnju karakteristika koje želite za vašeg borca.

Na svakom koraku učite i bildate karakteristike – bilo na treningu, bilo na borbama. Zarađujete bodove s kojima možete nadograditi slabije strane, ili pak možete sve uložiti primjerice u stojku što možda nije najpametnije jer ste MMA borac. Vaš stil će u svakom slučaju doći do izražaja jer igra prepozna način na koji igrate i gradite lika. Možemo slobodno reći da karijera nije nikakva revolucija u svijetu igara, ali je itekako zanimljiva i stvara ovisnost jer vaš lik ste vi i želite biti najbolji. Takvu žeđ za uspjehom nisam doživio u FIFA-i. Ovdje sam imao veći osjećaj da baš ja gradim svog borca i da baš ja odlučujem o njegovoj sudbini. Pravi je gušt gledati i osjetiti u borbama rast i razvoj u pravog MMA borca. Obavezno igrajte karijeru.

UFC 4 nudi standardne offline modeove kao što su custom događaji, turniri i već spomenuti practice/tutorial mode. Ako se želite baciti odmah u akciju protiv CPU-a ili prijatelja, vaš najdraži mode bit će – “Fight Now” u kojem ćete podesiti vlastita pravila, odabrati borce i krenuti u makljažu.

Online nudi poznati “Online World Championship” što su zapravo ranked mečevi protiv drugih igrača gdje ćete vidjeti kako zapravo stojite sa skillom. Invite i Quick Fight nema potrebe detaljnije opisivati, no zato moram ponovno pohvaliti novi mode – Blitz Battles. Mislim da ćete upravo tu provoditi najviše vremena online. Kako samo ime sugerira, riječ je o kratkim borbama gdje se pravila konstantno mijenjaju. Mečevi se pronalaze jako brzo i nikad ne znate koje pravilo vas očekuje. Blitz Battles je izuzetno dinamičan, napet i zanimljiv, a u isto vrijeme možda najbolje pokazuje koliko ste ranjivi u nekom segmentu vašeg MMA umijeća. Jedan od događaja zove se “Dirty Boxing” gdje je dopušteno samo udaranje rukama. Ako niste razvijali ruke, nego ste sve uložili u hrvanje i borbu na parteru, znate i sami da vas čeka jako teška borba. Naravno da će nekada i vama pravila ići na ruku, međutim, nikad ne znate kakav tip borca se nalazi s druge strane internetske žice.

MMA kao kompleksan sport izuzetno je teško prenijeti na gamepad. Osim udaraca rukom i nogom (popularna “stojka”), veliki dio UFC-a je borba u klinču i parteru. Stojku je UFC uvijek sasvim dobro odrađivao gdje svaki ekstremitet predstavlja jedan gumb i gdje je sve nekako logično posloženo. Ako ste novi najbrže ćete poloviti stojku i obranu, no parter i klinč su posebna priča.

Jako je teško i kompleksno simulirati sve poteze koje ćete koristiti na parteru i oduvijek UFC serijal imao nezgrapan sustav kontrola u klinču. Na svu sreću, EA je olakšao parter i klinč mehanike, odnosno učinio ih je dostupnijim i logičnijim. I dalje su dostupne legacy kontrole za sve mazohiste, no nove kontrole su puno ugodnije za igranje. To ne znači da je sve savršeno, jer definitivno nije, ali je napredak u odnosu na UFC 3 itekako očit.

Za nešto više, mišljenja sam da ćemo morat pričekati prvi pravi next-gen UFC jer će nove konzole omogućiti bolju fiziku boraca. I dalje su kretnje pomalo drvene i dalje se katkad čini da borci klize. Detekcija udaraca je prilično precizna, iako i tu očekujem napredak kad pređemo na snažnije konzole.

Sjećate se kakav osjećaj smo imali kad je stigao Fight Night na Xbox 360 i PS3? Doslovno smo mogli osjetiti i vidjeti svaki udarac u glavu. Ovdje mi nedostaje upravo to i volio bih da je osjećaj udaranja i udaraca mesnatiji. Možda nam to donese toliko hvaljeni haptic feedback na PlayStationu 5.

Prezentacija bez konkurencije

Sigurni smo kako EA nije malo platio UFC licencu, pa stoga ne čudi da se potrudio ubaciti sve relevantne borce u igru. Očekuje vas roster od više od 200 boraca u svim UFC kategorijama. Sve borce ćete bez problema prepoznati. Ipak, treba reći da su najveće zvijezde u igru prenesene s više detalja. Svaki borac ima svoju poznatu glazbu s kojom ulazi u oktagon, a EA se potrudio skinuti i karakteristične poteze, tikove i provokacije za sve borce.

Bruce Buffer i dalje fantastično odrađuje posao (doduše ponajviše u glavnim borbama), a i same arene izgledaju jako dobro. U ovom trenutku posebno dobro nam paše publika i fantastična atmosfera u dvoranama, za razliku od stvarnog života gdje je korona ispraznila UFC dvorane.

Možete čak posebno podesiti zvukove, pa je moguće izabrati želite li osjećaj kao kad gledate TV prijenos, ili pak želite više čuti trenere. Radi se o prilično zgodnom dodatku budući da savjete protivničkog trenera možete upotrijebiti u svoju korist i predvidjeti neke od poteza protivnika.

Ultimate Fighting Igra

Iskreno, svaki put kad recenziram nekako mi je najteže napisati zaključak. Ovdje to nije slučaj jer zaključak je jednostavan. Ako volite borilačke sportove, UFC i općenito ovakav tip igara, UFC 4 je jedini izbor. To nikako ne znači da je igra loša jer nije, ali nije da imate veliki izbor. Ako vam je ovo prva UFC igra, čeka vas puno učenja, znoja i truda koji će se isplatiti, a igra će vas nagraditi odličnim gameplayem. Osjećat ćete se zadovoljno i nećete imati osjećaj da ste bacili vrijeme uzalud kao npr. igrajući FIFA Ultimate Team. UFC 4 je čak uklonio svoj Ultimate mode što je zapravo plus.

Veterani serijala će prepoznati da UFC 4 nije napravio značajan iskorak od UFC-a 3, ali je u svakom pogledu bolja igra. Posebno kad pričamo o borbi na parteru i klinču, a tu je i karijera koja je svakako napravila korak naprijed. Jedva čekamo vidjeti kamo će iduća generacija konzola odvesti serijal. Mislimo da je budućnost za UFC itekako svijetla.

UFC 4 recenzija

85

Izbor na tržištu borilačkih simulacija i nije pretjerano velik, no to ne znači da se EA uljuljao u monopolu koji ima na tržištu. Naprotiv, UFC 4 je odlična MMA i borilačka igra koju fanovi sporta ne smiju preskočiti.