Recenzija | Yakuza Kiwami 2

Feel The Heat!

Yakuza Kiwami 2 novi je remake Ryu ga Gotoku studija koji nam ekskluzivno za PlayStation 4 donosi potpunu preradu fanovima omiljene Yakuze 2 koristeći njihov novi Dragon pokretač koji je posebno napravljen za aktualnu generaciju. Baš kako je bio i slučaj s prvim Kiwamijem, dvojka u cijelosti sadrži originalnu igru čak sve do pojedinih kutova kamere u samim animacijama. Naravno, sve je prerađeno u novom pokretaču kojeg je ekipa napravila za Yakuzu 6 i rezultati su uistinu impresivni. Veliki dio problema s Yakuzom 6 je ispravljen, a završni proizvod je uvjerljivo najbolji način za iskusiti ovu nezaboravnu avanturu.

Samo je jedan zmaj

Najvažniji dio bilo koje Yakuze je njezina priča. Ovo je razlog zbog kojeg se igraju ove igre i jasno se vidi zašto obožavatelji serijala toliko hvale ovaj naslov. Iako je meni osobno Yakuza 0 još uvijek najbolja priča u serijalu, a i jedna od najdražih igara ove generacije, Yakuza 2 će vam pružiti napetu radnju i veliki okršaj Tojo klana i Omi saveza popraćen nizom pamtljivih likova uz mnoštvo preokreta i iznenađenja. Šteta bi bila išta govoriti za samu priču pa ću vam prepustiti da sami uživate u ovoj odlično napisanoj radnji koja će vas držati uz ekran do samog kraja kojem je točka na i vrhunska posljednja boss borba.

yakuza2slika2

Animacije su direktno preuzete iz originala i u novom pokretaču izgledaju sjajno.

Kako je Kiwami 1 iskoristio same temelje Yakuze 0, tako je i Kiwami 2 direktan nastavak na Yakuzu 6 po pitanju tehničke strane i samih mehanika. Svima nam dobro poznati Kamurocho se vraća, a dvojka nam donosi i novi igrivi kvart Osake – Sotenbori. Ovo je prvi prikaz Sotenborija u Dragon pokretaču koji je omogućio toliko količinu detalja i same imerzije da ćete uživati u virtualnom turizmu Japana po kojem su ove igre također poznate. Kad već spominjem Dragon engine, valja napomenuti kako je ekipa dodatno ispolirala pokretač koji je debitirao 2016. godine na japanskom tržištu s izlaskom Yakuze 6. Pokretač je u potpunosti osvježio serijal i po pitanju mehanika stvorio najimerzivniju verziju Yakuze. Nema više učitavanja kada ulazite u lokacije, sve se odvija izuzetno prirodno, a veliki dodatak je nova fizika zbog kojeg gradovi imaju posebnu atmosferu kao da su prave lokacije.

Performanse su na PS4 Pro dosta bolje od Yakuze 6, a sama kvaliteta slike je izuzetno oštra i svijet, koji se u potpunosti može iskusiti i u novom pogledu iz prvog lica za istraživanje, prepun je detalja. Borbe počinju dinamično, bez ikakvog učitavanja i direktno se nastavljaju bez obzira na to što radite u svijetu. Kako se ulazak u brojne restorane i trgovine sad odvija bez učitavanja, sve borbe mogu završiti i u ovim prostorijama. Zahvaljujući novom sustavu fizike, tijela neprijatelja direktno reagiraju na okoliš pa tako možete grupu yakuza razbiti čak i u restoranima ili dućanima. Police prepune predmeta reagiraju na svaki kontakt, stakla se razbijaju, a neki vlasnici dućana imaju i posebne kontekstualne Heat pokrete koji će začiniti samu borbu.

yakuza2slika1

Gradovi izgledaju posebno dobro po noći. Svakako isprobajte i novi first person mod.

Ako igrate serijal redom, borba će vam ovoga puta biti dosta drugačija jer je doživjela velike promjene u usporedbi s Yakuzom 0 i Kiwami 1. Igra koristi novi borbeni sustav kojeg je ekipa napravila za Yakuzu 6.  Nema više kombinacije različitih stilova iz prošle igre, već Kiryu ima svoj Legend moveset koji kombinira sve najbolje iz prošlih igara. Yakuza 6 je dobila dosta kritika po pitanju borbe koja nije imalo toliku dubinu kao igre na starijem engineu, a developeri su za svoju drugu igru u Dragon pokretaču vratili sve što su fanovi tražili. Igra opet ima mnoštvo Heat akcija koje su nedostajale u Y6, a u akciju su vraćane i mehanike poput spremanja oružja, tauntova i charge napada.

yakuza2slika3

Boss borbe su pogotovo nabrijane. Posebnu pohvalu zaslužuje i nova glazba.

Velike promjene u borbi

Borba će vam isprva biti dosta površna, možda čak i spora jer je zbog napredne grafike framerate smanjen na 30 FPS-a za razliku od 60 FPS-a u Y0 i 1, no ubrzo ćete otkriti ogroman upgrade sustav koji će vam kroz mnoštvo mehanika izgraditi Kiryua u pravi nezaustavljivi stroj. Heat mehanika je dorađena pa tako opet imamo mnoštvo akcija i povratak Extreme Heat sustav koji u neku ruku vraća Beast stil iz prošlih igara. Sama borba ima osjetnu težinu svakog udarca i kada malo ubrzate comboe kroz upgrade sustav i otključate još poneki potez, igra će postati itekako dinamična i zabavna za igranje. Kiryu je fenomenalno animiran, a svaki potez je toliko brutalan da nekad nećete vjerovati što se događa na ekranu. Tu u akciju ulaze Heat potezi koji su i ovoga puta izuzetno brutalni i zabavni za izvođenje. Kroz priču ćete čak sresti dosta sugrađana koji će vam po završetku njihove substory radnje otvoriti mogućnost izvođenja posebnih Heat pokreta koji su direktno vezani uz njihovu lokaciju.

yakuza2slika6

Statsi, oprema, kombinacije, oružja… Sve je tu.

Upgrade sustav je isto tako prebačen iz Yakuze 6. Ovoga puta ne skupljate jedinstveni XP već se čitav napredak mjeri u čak pet različitih vrsta XP-a. XP vam donosi praktički sve što radite u igri, od završavanja glavne priče i substoryja pa do nasumičnih borbi po ulicama ili igranje mini igara. Posebno mi se sviđa što sami restorani više ne služe samo za vraćanje HP-a već su sada isto veliki izvor XP-a pa tako možete sakupiti ogromnu količnu XP-a koristeći ovaj sustav. Ovo je toliko prirodno napravljeno da uvelike doprinosi samom istraživanju grada i imerziji. Kiryu ima određenu količinu koju može unijeti po pitanju hrane i pića pa tako morate i potrošiti sve što unesete u svoje tijelo. Ovo stvara posebno zanimljiv gameplay loop koji je direktno vezan s borbom i aktivnostima, a u nijednom trenutku nije naporno i rezultati se sami vide po brzini otključavanja brojnih sposobnosti i pojačavanja statsa.

yakuza2slika5

Mobitel ima čak i kameru s filterima. Selfie fanovi će doći na svoje.

Igra je izuzetno duboka, pa tako možete bez problema ispucati preko 50-ak sati kako biste iskusili sve što vam Kamurocho i Sotenbori imaju za ponuditi. Substory priče su i ovoga puta direktan kontrast na ozbiljnost glavne priče i svakako vam preporučam da isprobate i ovu stranu igre budući da se ovdje kriju neki od najzabavnijih trenutaka zbog kojih ćete itekako postati fanom ovih igara. Sadržaja ima zaista puno, a tu su i brojne mini igre koje su toliko razrađene da možete sate i sate potrošiti igrajući ove dodatke. Igra ovoga puta ima dvije veće aktivnosti u vidu vođenje Cabaret kluba i posebnog Clan Creatora u kojoj sudjelujete u masovnim borbama za Majima Construction. Ovo je u potpunosti opcionalno i igra se može završiti bez sudjelovanja u ovim aktivnostima pored tutoriala.

yakuza2slika4

Colliseum u Purgatoryju ima mnoštvo turnira za najbolje borce.

Kiryu-chan!

Majima je za ovaj remake dobio posebnu samostalnu priču koja se kroz tri poglavlja odvija prije Yakuze 2 te ćete ih postepeno otključavati kroz igranje glavne priče. Preporučam da ovo odigrate nakon glavne priče kada ćete imati pristup svim chapterima. Sama priča nije ništa posebno, no ima zanimljiv bonus budući da se u ovom modeu pojavljuje vrlo bitan lik iz Yakuze 0 koji dobiva poseban završetak što će fanovi te igre cijeniti. Čitava stvar se može završiti unutar jednog sata budući da Majima nema ni svoj sustav napredovanja ni otključavanja sposobnosti kao ni posebne substory aktivnosti. Ovo je više zgodan dodatak za fanove kako bi opet zaigrali nakratko s Majimom koji će vas dobro zabaviti svojim jedinstvenim sustavom borbe.

yakuza2slika7

Zero fanovi će dobiti poseban trenutak u Majima sagi.

Yakuza serijal svojim zanimljivim likovima i nezaboravnim pričama pokazuju srce, dušu i ljepotu igara. Kiwami 2 od toga uopće ne odudara. Svakome tko voli intrigantnu krimi radnju i napetu brzopoteznu akciju, Kiwami 2 je nezaobilazna lektira.