MAU – ova tri slova sveti gral su moderne gaming industrije. “Monthly active players”, odnosno broj mjesečno aktivnih igrača u perspektivi je bitniji i od brojeva prodaje, a nakon što je on u 2020-oj pod utjecajem kovida dostigao realni maksimum, mnogi veliki izdavači suočavaju se s očekivanim, ali neželjenim padovima.
Gaming industrija postala je jedan veliki ringišpil, na čijoj apsolutnoj točci se pronašao i Activision Blizzard. Njihovo vodstvo procijenilo je da nije u sposobno održati brojke na takvoj razini, što je ujedno i jedan od razloga zašto je kompanija prodana Microsoftu za skoro 70 milijardi dolara, a jučer objavljeno godišnje izvješće otkriva i konkretne brojke.
Goleme brojke, ali znatno manje
Naime, Activision Blizzard u kvartalu koji je završio krajem ožujka ove godine u svojim igrama imao je ukupno 372 milijuna mjesečno aktivnih igrača, što je golema brojka, ali i za 63 milijuna manja od istog razdoblja prethodne godine.
Ekonomija i društvo nakon dvije pandemijske godine sada su se pronašli pred ponovnim potpunim otvaranjem, što objašnjava i pad broja igrača Warzonea. Međutim, Activision je krivca pronašao i u slabijoj prodaji Call of Duty: Vanguarda. S druge strane, mobilni Call of Duty zadržao je identičan broj igrača na otprilike 119 milijuna mjesečno, ali sveukupno kao franšiza Call of Duty bilježi slabije prihode.
Manji broj mjesečno aktivnih igrača rezultirao je i 500-ak milijuna dolara manjim prihodima, što je problem s kojim će se suočiti neka nova uprava nakon što se realizira Microsoftova akvizicija. Ako do nje uopće dođe.
Unatoč padu, Activision povećava ulaganja u Call of Duty. “Nastavili smo ubrzano širiti razvojne resurse. Naši rastući timovi usredotočeni su na isporuku još više sadržaja na PC, konzole i mobitele, a na mobitele širimo i Warzone”, poručuju.
Sigurni smo da će ovogodišnji nastavak Modern Warfarea samim svojim imenom osigurati priljev novih igrača i stabilizaciju broja mjesečno aktivnih igrača, a novi Warzone, ako se izvede kako treba, mogao bi preokrenuti krivulju.