
Analitičar Matthew Ball i ove godine objavio je svoju analizu tržišta i predikcije za 2025. što se tiče igara i igranja.
Prezentacija na preko 200 slajdova ima zaključak kako industrija stagnira, kako angažiranosti igrača tako i potrošnje. a u nekim segmentima je čak i u opadanju, osobito kada uspoređujemo razdoblje pandemije kada je igranje dosegnulo vrhunac.
AAA naslovi se teže probijaju na tržište, većina sati igranja otpada na naslove starije od osam godina, a prilika za pozitivne pomake, analizira Ball, ima po pitanju umjetne inteligencije koja će, predviđa, smanjiti troškove razvoja igara.
Spas s istoka
Potom su tu igre iz Kine i ostalih zemalja Azije koji, čini se, ne bilježe iste izazove kao zapadni kolege. Prodaja naslova s tih tržišta je u porastu, a u porastu je i potrošnja tamošnjih igrača, gdje sada potrošnja igrača iz Kine zauzima 13% ukupne svjetske potrošnje na igre i igraća iskustva.
Tu je i još jedan potencijal za rast – GTA 6, koji će svakako kao jedan novi veliki AAA naslov utjecati na veći fond igraćih sati, premda izlazi samo na konzolama. Međutim, stoji u analizi, to povlači i još jedan potencijal – potencijal za povećanje cijena.
Navodi kako se proizvođači igara nadaju kako će Rockstar i Take-Two probiti barijeru i pustiti u prodaju GTA 6 po cijeni od 80 do 100 dolara, što bi otvorilo vrata drugim naslovima za povećanje cijena.
Drugo povećanje cijena u jednoj generaciji konzola?
Autor analize čak i relativno opravdava taj mogući potez, gdje zaključuje kako bi, ako uzmemo u obzir inflaciju i rast budžeta, jedan GTA 6 za 70$/80€ bio najjeftiniji GTA ikad, 30% jeftiniji od naslova serijala iz 2D ere, te 16% do 24% jeftiniji od GTA 4 i GTA 5. Realna cijena bi, procjenjuje, bila 91 dolar, a ako to preslikamo na cijene u EU, možda nas čeka probijanje barijere od 100 eura.
I dok potrošnja na zapadu stagnira čini se kako bi nam u 2025. moglo uvaliti još jedno globalno povećanje cijena igara, drugo u ovoj generaciji konzola.