
Iako je Xbox Game Pass bio zamišljen kao glavni adut Microsoftove dugoročne gaming strategije – svojevrsni “Netflix za igre” – sve više podataka ukazuje da servis ne mijenja značajno ponašanje igrača, barem ne onako kako se prvotno očekivalo ili kako su to u Microsoftu priželjkivali.
Prema novom izvješću koje je predstavio Emmanuel Rosier, direktor analitike u firmi Newzoo, pretplatnici Game Passa ne igraju više igara niti provode više vremena u igrama od korisnika PlayStationa 5. Rosier je o tome govorio u podcastu Game Wise, ističući da su iznenađeni rezultatima istraživanja:
“Unatoč svim naporima koje je Microsoft uložio, od akvizicija studija do lansiranja AAA igara na Game Passu m nismo uspjeli pronaći značajnu razliku u ponašanju igrača u odnosu na PlayStation igrače”, rekao je.
Pretplatnici brzo odustaju od igara
Rosier je također naglasio da Game Pass ima negativan utjecaj na klasičnu prodaju igara. Kao primjer navodi Call of Duty: Black Ops 6 koji je imao znatno manju prodaju na Xboxu u usporedbi s prethodnim Call of Duty naslovima što je naravno i logično s obzirom da je Black Ops 6 bio od prvog dana dostupan na Game Passu.
Prema Newzoo analizi, većina pretplatnika isproba nove igre, ali vrlo brzo odustanu što se temelji na podacima koji uključuju igre odigrane najmanje dva sata. “Ako te igra ne zakači brzo, jednostavno skineš neku drugu – jer ponuda je ogromna”, komentirao je Rosier.
Ono što cijelu stvar čini još zanimljivijom jest činjenica da Microsoft sve više gura Game Pass i na druge platforme osim PC-a, na cloud streaming, mobilne uređaje pa čak i na Amazon Fire Stick. Međutim, sve je jasnije da servis ne funkcionira kao “killer app” kako su ga u početku predstavljali jer većina Xbox ekskluziva sada dolazi i na PlayStation 5 pa igrači mogu odigrati njihove igre i bez Game Passa.
Phil Spencer, šef Xboxa i glavni zagovornik Game Passa, početkom godine je izjavio da je servis “samo još jedna opcija” što je daleko od prijašnjih izjava da bi Microsoft napustio gaming industriju ako do 2030. ne dosegne 110 milijuna pretplatnika – broj koji djeluje sve nedostižnije.
Naravno, sumnjamo da će Microsoft napustiti gaming industriju ako se cilj ne ostvari jer ne bi bilo prvi put da je Spencer pregazio svoje riječi. Zanimljivo je i da je Spencer nedavno poručio zaposlenicima kako je Xbox “u najboljoj poziciji do sada”, s više igrača, igara i provedenih sati u igrama nego ikad, unatoč činjenici da je u isto vrijeme otpušteno tisuće zaposlenika.



