Vijesti

Velika otpuštanja u Microsoftu, pogođeni brojni studiji i projekti. Spencer: Nikad nismo bili uspješniji, ali moramo rezati

Microsoft prolazi kroz još jedan snažan val otkaza – četvrti u posljednjih 18 mjeseci. Tvrtka je u srijedu započela s obavještavanjem zaposlenika o rezovima, a pogođeno je čak 4% ukupne radne snage (oko 9.100 ljudi) u različitim sektorima, a u gaming segmentu to su Xbox, Activision, Blizzard, Bethesda, The Initiative i drugi.

No ono što je privuklo najviše pažnje nije samo brojka, već ton službene interne poruke koju je svim zaposlenicima poslao Phil Spencer, šef Microsoftove gaming divizije.

U mailu koji je odjeknuo industrijom, Spencer bez ustručavanja navodi da Xbox i Microsoft Gaming “trenutno imaju više igrača, više igara i više sati igranja nego ikada prije”, ističući kako su platforma, hardver i buduća ponuda igara “nikad nisu izgledali jače”. Unatoč tom uspjehu, Spencer tvrdi da su otkazi nužna odluka kako bi se nastavila dugoročna stabilnost i rast:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Naš trenutni uspjeh rezultat je teških odluka koje smo ranije donijeli. Da bismo i dalje bili uspješni, moramo donositi nove odluke – što uključuje završavanje ili smanjivanje rada u određenim dijelovima poslovanja te uklanjanje upravljačkih slojeva kako bismo povećali agilnost i učinkovitost.”

No istodobno priznaje da upravo oni koji su sada pogođeni otkazima – zaslužni su za sve što je danas snažno u Microsoft Gamingu:

“Jednostavno rečeno, ne bismo bili tu gdje jesmo bez vremena, energije i kreativnosti onih čije su uloge danas ukinute. Naš zamah nije slučajnost – rezultat je godina predanog rada naših timova.”

Slaba utjeha

Ovaj kontrast između priznanja zasluga i otpuštanja stotina ljudi u istom dahu, dok tvrtka ujedno prijavljuje gotovo 30 milijardi dolara profita u posljednjem kvartalu i ima tržišnu vrijednost veću od 3 bilijuna dolara izazvao je žestoke reakcije unutar industrije.

Zaposlenici pogođeni otkazima dobit će otpremnine, zdravstvenu zaštitu i podršku pri traženju novog zaposlenja. Unutar Microsofta im se nudi prioritetna obrada prijava za otvorena radna mjesta, ali brojnima to dolazi kao slaba utjeha u svjetlu načina na koji je njihovo zalaganje valorizirano.

Spencer zaključuje poruku riječima zahvalnosti, ali i potvrdom da će Microsoft nastaviti donositi “teške odluke” kako bi ostao na vrhu:

“Ovaj fokusirani pristup znači da možemo isporučiti iznimne igre i iskustva igračima generacijama koje dolaze.”

No za mnoge iz generacije koja je to omogućila – ta vrata su već zatvorena. A zatvoreni su i brojni studiji, pa i pokoji studio, o čemu smo pisali ovdje.

Povezano