Prvo Microsoft, a sada i Bethesda posljednjih mjeseci, pa i godina, nižu u najmanju ruku upitne i kontradiktorne logike i zaključke. Šef Xboxa Phil Spencer godinama je zagovarao neisključivost, tvrdio je da su ekskluzive loše za igrače, a onda mu je Microsoft kupio Bethesdu za 7,5 milijardi dolara i ploča se okrenula.
Odlučeno je da buduće Bethesdine igre neće dolaziti na PlayStation, pa iako su čelnici Bethesde uoči prodaje bili rezervirani po pitanju ekskluziva, sada tvrde da je Xbox ekskluzivnost dobra stvar.
“Ako ste PS5 igrač, frustrirani ste i bijesni, totalno vas razumijem, ali ne znam što drugo poručiti PS igračima ako žele igrati Starfield, osim da ga mogu pronaći na PC-ju i Xboxu”, poručio je jedan od čelnih ljudi Bethesde Pete Hines u intervjuu za GameSpot. “Žao mi je, ali ne mogu previše napraviti po tom pitanju.”
S druge strane, šef Bethesde Todd Howard koji je nekada bio rezerviran po pitanju bilo kakve ekskluzivnosti danas također ima drugačije mišljenje. Za The Telegraph je iznio stajalište kako će fokus na manje platformi donijeti bolje rezultate, odnosno bolje igre. “To će vam reći svaki developer, što je manje platformi, to je razvoj fokusiraniji.” A zatim je otišao korak dalje.
“Dakle, naše gledište je da se na ovaj način zapravo otvaramo sve više, broj igrača koji će moći igrati naše igre (zaobilaženjem PS-a op.a.) ne pada, već zapravo dramatično raste”, smatra Howard koji je postavio tezu da će dobiti još više igrača zbog Game Passa i xClouda.
Što nije netočno. Broj aktivnih Game Pass pretplatnika prešao je 20 milijuna. Svi oni imat će pristup Starfieldu od prvog dana. Čisto za usporedbu, Skyrim je na izlasku igralo tek 4-5 milijuna igrača, a trebalo je skoro 4 godine da ga zaigra/kupi 20 milijuna ljudi.