Epic Games, tvorac Unreal Enginea i Fortnitea, globalnog fenomena koji je kompaniju naglo uzdigao u jedne od najutjecajnijih u gaming industriji, pristao se nagoditi te platiti rekordnu kaznu američkom FTC-u.
Američka Komisija za trgovinu, ista ona koja ovih dana ne dopušta Microsoftovu akviziciju Activisiona, Epic Gamesu je zamjerila prikupljanje osobnih podataka igrača Fortnitea mlađih od 13 godina, a bez pribavljanja suglasnosti roditelja ili skrbnika. Zbog toga će platiti 275 milijuna dolara penala.
Onaj manji dio od 245 milijuna dolara otići će na odštete, odnosno na povrat novca potrošačima svih dobnih skupina koje je “prevario” na neželjenu kupnju. FTC presuđuje da je Epic omogućio djeci na lagan i jednostavan način obavljati neovlaštene transakcije bez uplitanja roditelja. “Fortniteov kontra-intuitivan, nedosljedan i zbunjujući raspored tipaka doveo je igrače do neželjenih troškova”, kaže FTC, te navodi primjere igrača koji bi pritisnuli tipku samo kako bi “upalili ekran”, što bi potom rezultiralo neželjenom kupovinom.
Greška Epica je, tvrdi FTC, to što je svjesno omogućio lagano trošenje novca, bez da je potrebna stvarna provjera vlasnika kreditne kartice, odnosno u najvećem broju slučajeva – roditelja. Epic je navodno ignorirao preko milijun pritužbi roditelja. I ne samo to, Epic se proziva da je nepošteno zaključavao račune svih onih koji bi podnijeli tužbu te im na taj način onemogućio korištenje ranije kupljenog sadržaja.
Epic ne razmišlja o žalbi
Međutim, Epic na blogu tvrdi da nitko, pa ni on ne radi igre kako bi završilo na ovakav način. “Prihvatili smo nagodbu jer želimo da Epic bude na čelu zaštite potrošača i pruži najbolje iskustvo igračima.” Navodi i neke promjene koje će uvesti ili je već uveo. Primjerice, djeca više neće moći komunicirati u Fortniteu osim ako roditelj ne pruži izričito odobrenje za to u postavkama igre. Također, više neće automatski spremati načine plaćanja kako se nebi dogodila neželjena plaćanja, a ako ipak odlučite spremiti karticu u narednom koraku, plaćanja će se nadalje odvijati duljim držanjem gumba kako nebi došlo do neželjenih plaćanja.
Epic pritom naglašava da Fortnite nema pay-to-win mehanika, od 2019. nema loot kutija, uveo je samostalne refundove, proširio je period u kojem se može prekinuti kupnja skinova, omogućio je roditeljima nadzor nad dodavanjem prijatelja i potrošnjom novca…
ffa anketa
Mora li Epic Games s pravom platiti više od pola milijarde dolara zbog navodnog zavaravanja djece i roditelja?
- Da 62%
- Ne 38%
Čitavi blog post, kojeg preporučujemo pročitati, vodstvo Epic Gamesa sastavilo je na način da se odnosi i na druge developere. I u pravu je, Epic Games s Fortniteom ne radi ništa drugačije nego što to rade drugi razvojni studiji i developeri. Osim globalne popularnosti koju uživa među mladima, načini plaćanja i ophođenja prema potrošačima su identični kao u drugim naslovima. Epica je popularnost koštala preko pola milijarde dolara, što će nadomjestiti relativno lako, a slično seciranje pod povećalom sada vjerojatno očekuje i druge aktere gaming industrije.