Kako smo jutros i predvidjeli, samo nekoliko sati nakon što je Odjel za tržišno natjecanje (CMA) u Ujedinjenom Kraljevstvu dao konačno dopuštenje, Microsoft i Activision Blizzard finalizirali su spajanje i od danas Microsoft posjeduje jednog od najvećih izdavača gaming industrije.
Bilo je to u siječnju prošle godine kada smo prvi put pisali o dogovoru ove dvije kompanije. Prošlo je dvadeset mjeseci natezanja, odbijanja, suđenja, prihvaćanja, pregovora, lobiranja, curenja prljavog veša pa čak i prijetnji, ali danas su stavljeni posljednji potpisi na sve potrebne papire i kreće isplata dioničara do ukupno 68,7 milijarde dolara.
“Mi volimo igranje. Mi igramo igre, stvaramo igre i znamo iz prve ruke koliko ono znači pojedincima, grupama i zajednicama. Stoga danas službeno dočekujemo Activision Blizzard i njihove timove u Xbox”, poručio je šef Xboxa Phil Spencer. “Kao jedan tim, zajedno ćemo učiti, inovirati i nastaviti isporučivati obećanje da ćemo radost i zajednicu donijeti većem broju ljudi. Učinit ćemo to u kulturi koja nastoji osnažiti svakoga da radi najbolje što može, gdje su svi dobrodošli i gdje smo svi usredotočeni na stalnu predanost igranju za svakoga.”
Microsoft jako ulaže u igranje
Radi se o najvećoj Microsoftovoj akviziciji svih vremena i daleko najvećoj u gaming industriji. Prethodno je kupio Bethesdu za 7,5 milijardi dolara, a izvan gaming industrije Linkedin za 26 milijardi. U samo nekoliko godina, Microsoft se približio ulaganju od blizu 80 milijardi dolara u igranje, odnosno u razvojne studije koji će generirati sadržaj za Game Pass. Daleko više nego što je njegova gaming divizija zaradila u posljednjih 23 godine. Analitičari tvrde da je Xbox, gledano od prvog dana djelovanja, sa svim prethodnim akvizicijama, a osobito s akvizicijom Activision Blizzarda – u priličnom ukupnom minusu.
Microsoft već danas kreće raditi na implementaciji novih igara na Game Pass, kaže Spencer, a više ćemo znati u narednim mjesecima. Što znači da će ova godina najvjerojatnije proći bez novih Call of Duty naslova na Game Passu. Osobito to vrijedi za Call of Duty: Modern Warfare 3 i Diablo 4, za koje je Activision već potvrdio kako im barem još neko vrijeme neće promijeniti prodajnu strategiju.