Po svemu je nova generacija konzola prilično neobična. Lansirana usred globalne pandemije, velike nestašice, logistički problemi, nikad slabija ponuda igara PlayStation first-party studija, čak i dosad nezabilježeni rast cijene konzole, a sve to rezultiralo je… rekordnom prodajom. Obično u ovom periodu generacije bilježimo prva trajna sniženja, ali ovo nije “obična” generacija.
Šef Sonyjevih financija i privremeni šef PlayStationa Hiroki Totoki povodom objave posljednjih financijskih rezultata ulagačima poručio je kako ne vidi prostor za skoro smanjenje cijene konzola. Za razliku od PS4 generacije, troškovi su veći, a i teže je postići uštede smanjenjem čipova. “Da pojednostavnim, zbog toga nam je jako teško sniziti cijenu”, poručio je te dodaje kako poslovna strana mora ostati profitabilna.
Više od cijena i rekorda bitnija mu je, kaže, metrika mjesečno aktivnih igrača. “To je u ovom trenutku za nas najbitnija stavka”, kaže. Tu Sony stoji prilično dobro budući da je u prosincu dostigao rekordnih 123 milijuna igrača na PlayStation konzolama s rastom ukupnog igranja od 13% u odnosu na godinu ranije.
Unatoč svemu, Sony ipak neće ostvariti zacrtani cilj prodaje 25 milijuna PS5 u jednoj godini. Revidirano na 21 milijun, u poslovnoj godini koja završava krajem ožujka po svojoj prilici neće prestići dosadašnji rekord od 22 milijuna kojeg još uvijek drži PS2.