Sonyjev Japan Studio zaslužan za neke od kultnih PlayStation igara poput Ape Escapea, The Legend of Dragoon, Icoa, Shadow of the Colossusa se polako gasi i koncentrira unutar jednog od njegovih timova, potvrdio je to Sony za IGN.
Unutar studija operirali su timovi poput Team Gravity, Team Ico i Teama ASOBI. Team Ico ugašen je već 10 godina. Team Gravity je prestao postojati s odlaskom Keiichiro Toyame koji je osnovao vlastiti studio Bokeh u koji su otišla i druga istaknuta lica poput Toriyame i Yamagiwe. A Team ASOBI sada će ne sebe preuzeti ono što je preostalo od Japan studija.
Kako kaže Sony, nastavno na veliku popularnost Astro’s Playrooma Team ASOBI nastavlja graditi svoju reputaciju u tom smjeru, a sve za što je dosad bio zadužen Japan Studio, poput lokalizacije naslova, preuzet će ostali studiji unutar PlayStationove obitelji.
“Nismo bili dovoljno profitabilni”
Sony se oglasio nakon što je portal VGC iz vlastitih izvora izvijestio kako će Sony ugasiti Japan Studio iz prostog razloga što on nije bio dovoljno profitabilan proteklih godina. “Developeri su željeli raditi igre primarno za japansko tržište, a Sony je želio raditi globalne hitove kao što to rade ostali njegovi studiji”, otkrio je izvor iz VGC.
U obranu Sonyja, naslovi poput Gravity Rusha i Knacka jednostavno nisu nailazili na plodno tlo, a čitavi studio prepun legendi industrije godinama je egzistirao tek kao podrška na igrama poput remakeova Demon’s Soulsa i Shadow of the Colossusa te Bloodbornea. Realno, Japan Studio praktički ne postoji već godinama
Dakle, Sony se odriče Japana, odnosno postepeno ga se odriče već 10-ak godina koliko traje amerikanizacija kompanije, a ovo je tek kulminacija razvoja događaja. SAD je već dugo glavna strateška točka za Sony, a ako se narednih mjeseci ne dogodi neka značajnija reorganizacija, Sony će na domaće tržište izlaziti tek s igrama partnera iz Square Enixa, Capcoma i drugih.