Već godinama Counter-Strike je najigraniji ili jedna od najigranijih naslova na Steamu. Svakog dana igraju ga milijuni, a nastavili su ga igrati i kada je original prebrisao Counter-Strike 2. Premda ga se rijetko spominje u kontekstu najvećih live service naslova današnjice, ovaj FPS to svakako jest, na što ukazuju i financijski pokazatelji.
Svi ti igrači u besplatnoj igri mogu trošiti novac na nešto, a pritom i zaraditi na preprodaji skinova i drugih kozmetika. Stranica CS2 Case Tracker koja prati otvaranje službenih plaćenih “kutija” u igri dosad je zabilježila 1,7 milijardu prodanih “kutija”, a od toga čak 400 milijuna otpada na 2023. godinu.
Najjeftiniji case košta oko pola eura, a najskuplji blizu 100 eura. Procjena je kako je Valve od prodaje uprihodio 980 milijuna dolara. Što je jako puno kutija i jako puno novca. Pritom mu sivo tržište preprodaje skinova nimalo ne odmaže. Štoviše, odgovara mu, jer velika većina caseova kupuje se iz pobude eventualne zarade u pravom novcu.
Primjerice, ako izvučete osnovni Skeleton Knife, možete ga preprodati za blizu tisuću eura. Za dobiti bilo koji nož u Valveovim caseovima, čak i ne osobito vrijedan nož, imate šansu od samo oko 0,26%. U teoriji ga možete izvući jednom u otvorenih 385 kutija. Naglasak na “možete”.
Valve dobar, a Electronic Arts loš. Kako to?
Dakle, Counter-Strike 2 više nije samo virtualna pucačina, već i jedna ogromna i stvarna preprodavačka ekonomija u kojoj brojni dionici uopće nisu igrači. Sada se postavlja pitanje, ima li i CS, poput FIFA-e/EA-FC-a elemenata kockanja?
Svakako, radi se o istim mehanikama, uz jednu veliku razliku. Dok Electronic Arts barem prividno nastoji ugasiti sivu ekonomiju, Valve je potiče. Pritom je Valve opće prihvaćen kao spasitelj PC gaminga i gaminga općenito. Oblikuje mu se narativ princa na bijelom konju, dok je EA najomraženija kompanija gaming industrije.