Roblox, virtualni svijet prepun mini igara različitih tematika koje su praktički svaka svijet za sebe jučer je izašao na burzu. Dionice su izlistane za slobodnu trgovinu, u trenutku pisanja ovog teksta cijena jedne iznosi 73 dolara, a čitava vijednost kompanije procijenjena je na preko 40 milijardi dolara.
Da stavimo stvari u kontekst, vrijednost Electronic Artsa iznosi 33 milijarde, Take-Two 40 milijardi, Ubisoft 9 milijardi, Activision 72, a Sony 79 milijardi dolara.
Roblox postoji od 2006. godine, a danas na PC-ju, Xboxu i mobitelima broji preko 200 milijuna igrača, od kojih je 56% mlađe od 13 godina.
Kako piše CNBC, Roblox je u prva tri kvartala prošle godine zaradio preko 600 milijuna dolara. Roblox novac zarađuje od mikrotransakcija. Igrači kupuju internu valutu Robux i troše je na stvari unutar igre. Svatko tko to želi, može raditi svoje igre unutar Robloxa. prodavati vlastite mikrotransakcije, a zatim postotak od prodaje (70% prihoda ide developeru) dijeli s igrom.
Roblox je strahovito narastao kroz posljednju godinu obilježenu Covid-19 pandemijom, a ukupan prihod na kraju poslovne godine procjenjuje se na 1,44 milijarde dolara.
Metaverse kao najveći virtualni svijet današnjice
Potencijal Robloxa je ogroman, a dolaskom svježeg kapitala Roblox Corporation planira napraviti ekspanziju u ozbiljnije vode. Vodstvo planira napraviti grafički i tehnički pomak kojim će, nadaju se, privući stariju i ozbiljniju publiku.
Predsjednik kompanije i vlasnik 70% dionica David Baszucki želi napraviti svojevrsni metaverse koji će nadići granice igranja. Gradit ćemo svoje svjetove, učiti povijest u rekreaciji pravog Rima, agenti će svoje nekretnine prezentirati unutar igre… Sve to je želja vodstva kompanije koje se nada, a slično razmišljaju i ulagači, da će upravo 200 milijuna aktivne djece odrasti i razvijati se usporedo s napretkom Robloxa.
U prevednom smislu, Roblox želi odgajati vlastite igrače da ostanu aktivni unutar vlastitog sustava i u narednim desetljećima pred nama.