Vijesti

PewDiePie nakon optužbi za antisemitizam: „Ovo je napad na mene, pokušaj da me se diskreditira, smanji moj utjecaj i ekonomsku vrijednost“

Nakon što su YouTube i Disney prekinuli suradnju s njim, a njegovo ime se povlačilo po medijima u izrazito negativnom kontekstu, PewDiePie se oglasio po tom pitanju. Evo što je imao za reći. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

14. veljače, The Wall Street Journal, inače ugledne međunarodne novine, objavile su vijest o tome kako je Disneyjeva višekanalna mreža prekinula suradnju s PewDiePiejem, nakon što su joj iz redakcije WSJ-a skrenuli pozornost na njegove antisemitske šale u videima. Vijest su ubrzo pokrili i drugi internetski portali, uključujući i FFA.

Do kraja dana saznalo se i da se YouTube distancirao od njega, otkazavši drugu sezonu serije Scare PewDiePie snimljene za YouTube Red i uklonivši ga s liste „preferiranih“ YouTubera koji imaju pristup najboljim oglašivačima.

Dva dana kasnije stigao je i njegov odgovor. Javnosti se obratio u 11-minutnom videu, ovaj put ozbiljnog lica i bez blesiranja, u želji da ispriča svoju stranu priče, čak i onima koji dosad nisu čuli za njega.

„Većina vas zna da dobro živim od snimanja YouTube videa, a razlog zašto to znate je zato što mediji jedino o tome i pišu, ako izuzmemo ovo što se događa sada“, krenuo je opisivati svoj odnos s medijima.

„Tradicionalni mediji ne vole internetske persone jer nas se boje. Mi imamo toliko veliki utjecaj i toliko veliki glas – i mislim da oni to ne razumiju“, izjavio je referiravši se na prvi članak koji je Variety napisao o njemu, naslova „If PewDiePie Is YouTube’s Top Talent, We’re All Doomed“.

PewDie-Variety

PewDiePie je koju godinu kasnije završio na Varietyjevoj naslovnici, no za ovakvu naslovnicu ne možemo reći da mu pretjerano laska. Pitamo se ima li ovaj X neko skriveno značenje…

Ispričao je kako je 2014. pristao na intervju s Wall Street Journalom jer ga je smatrao respektabilnom novinarskom kućom, no da je ostao razočaran kada su i oni u prvi plan stavili činjenicu da zarađuje višemilijunske iznose. Nadodao je da ga smeta što priznanje od medija dobiva jedino na račun toga koliko zarađuje, dok rijetko tko spominje, primjerice, novce koje je skupio u dobrotvorne svrhe ili kako je sam došao do 53 milijuna pretplatnika.

Vezano za video u kojem je platio drugima da drže natpis „Smrt svim Židovima“ rekao je sljedeće: „Moja namjera bila je pokazati što su sve ljudi spremni napraviti za 5 dolara.“ Zatim se ispričao za riječi koje je koristio i priznao da je šala sa Židovima otišla predaleko: „Shvaćam da ovakve stvari imaju posljedice. Ne smatram da zato što sam PewDiePie, da se mogu šaliti s čim hoću bez ikakvih posljedica.“

Međutim, PewDiePie smatra da ono što su mediji napravili od cijele priče nikako nije u redu. Medije je optužio da stvari uzimaju iz konteksta, da izokreću činjenice i da izostavljaju informacije koje ne idu u prilog njihovoj tezi – sve kako bi mogli servirati klikomamce. Objasnio je kako se on već neko vrijeme bori protiv toga na način da ismijava takve „vijesti“ i „novinare“.

Naglasio je da je Wall Street Journal s pričom o videima antisemitskog sadržaja otišao YouTubeu i Disneyju, iznuđujući na taj način od njih nekakvu reakciju – u ovom slučaju – prekid suradnje s njim. „WSJ-ov članak o meni nije bio novinski članak, to je bio osobni napad na mene. (…) Što sam učinio da to zaslužim?“ pojadao se i medijima poručio da su se, od svih problema koji se događaju u svijetu, oni okomili na Šveđanina koji pokušava biti smiješan, no ne ide mu najbolje.

„Ljudi slave što je otkazan moj show [Scare PewDiePie], a to je nešto na čemu je stotine ljudi radilo. Je li to vrijedno slavljenja? Jedno je ne slagati se s nečijim smislom za humor, ali nazivati me fašistom – kome to pomaže?“

Zaključio je sljedeće: „Rekao sam nekoliko šala koje se nekima nisu svidjele. Poštujem to. Razumijem to. Priznajem da su neke otišle predaleko. No ima li mržnje u onome što radim? Nema.“ Suznih se očiju potom zahvalio onima koji su stali na njegovu stranu i podržali ga, no prije toga je Wall Street Journalu ostavio poruku.

„Ja sam još uvijek ovdje. Još uvijek radim videe. Lijep pokušaj, Wall Street Journale. Pokušajte ponovo, mamoj**ci!“

PewDiePiejev video je unutar prvih 12 sati pregledan preko 4 milijuna puta. Za bolji uvid u situaciju, pogledajte ga cijelog.

https://www.youtube.com/watch?v=lwk1DogcPmU&t=112s 

Povezano