Prema svemu sudeći, PlayStation VR će ovih blagdana biti izrazito poželjan za “pod bor”.
Veći zapadni mediji uoči izlaska idući tjedan dobili su svoje testne verzije PlayStation VR uređaja. Embargo je istekao jučer, što znači da su prve recenzije već online. A one su prilično solidne. Zašto je PS VR najbolji omjer uloženog i dobivenog u svojoj kategoriji, po čemu je uređaj ispred konkurencije, a na čemu Sony treba dodatno poraditi?
PS VR kao ergonomski najbolji uređaj na tržištu
Većina recenzenata ergonimiju izdvaja kao veliku prednost PS VR uređaja nad konkurencijom. Svi redom Sonyjev uređaj opisuju kao najudobniji uređaj na tržištu. PS VR je uspio odabirom pravih materijala rasporediti težinu prilično masivnog VR uređaja na cijelu glavu. Tako, za razliku od konkurencije, težište nije na prednjoj strani, što igračima omogućuje dužu i ugodniju uporabu uslijed eliminacije bolova u vratu.
Eurogamer je tu otišao najdalje, pa je njihov recenzent napisao kako je za potrebe recenzije igrao punih 12 sati u komadu bez ikakvih poteškoća. VG247 također hvali način na koji prednja strana uređaja sjeda na lice, gdje su Sonyjevi inženjeri pronašli optimalno riješenje za igrače koji koriste naočale.
Postavljanje i jednostavnost korištenja
Onaj tko je imao priliku isprobati HTC Vive ili Oculus Rift zna da inicijalno postavljanje može biti prilično komplicirano. PS VR je to uspio izbjeći, kako i priliči skupini igrača koju ciljaju. PS VR postavljanje tako je znatno pojednostavljeno, potrebno je samo spojiti HDMI kabel u PS VR procesorsku jedinicu i spremni ste za korištenje.
Jednom kad se headset uspješno spoji, trebati će kalibrirati uređaj, odnosno prilagoditi PlayStation Cameru svjetlosnim uvjetima u sobi, kako bi mogla pratiti “lightbar” DualShock 4 ili Move kontrolera. I tu dolazimo do najveće zamjerke PS VR uređaja.
“Tracking” kao najveći PS VR problem
“Tracking”, odnosno praćenje uređaja u prostoru se navodi kao jedini veći problem. Svrha PS Camere je da prati VR uređaj i ostalu periferiju u prostoru. Primjerice, ona bilježi igračeve pokrete glavom te ih prenosi u igru. Međutim, kamera ima problema s praćenjem u prostorima koji su izrazito osvijetljeni.
Naime, većina recenzenata naglasila je kako za igranje bez većih problema s praćenjem u prostoru treba zamračiti prostoriju. Također, ne smijete sjediti predaleko od televizora, a limitirani kut promatranja PS Camere ne dopušta preveliki prostor za kretanje. Eurogamer specifično navodi da sve preko dva metra udaljenosti od kamere donosi loše rezultate. Dakle, najbolje PS VR iskustvo je ono u zamračenoj prostoriji, te naslonjač ne udaljen više od dva metra od kamere.
Igre se izvode zadovoljavajuće
PlayStation VR, iako po specifikacijama slabiji od konkurencije, recenzentima je uspio pružiti zadovoljavajuće iskustvo. Tako svi mediji navode kako niti jedna dostupna igra nije ozbiljnije zatrzala, odnosno FPS je na svima njima bio konstantnih 60 fps-a, što je izrazito važno prilikom VR igranja. Što je prilično uvjerljiv dokaz da ekipa ekipa iz Sonyjevog QA odjela radi zadovoljavajući posao prilikom testiranja PS VR igara.
Što se tiče same kvalitete igara, njihove recenzije i dojmove ćemo pokriti u jednom od idućih članaka kako budu postepeno izlazile u javnost. Navesti ćemo samo dojmove recenzenata kako je brzina prilično uvjerljivo prenesena u DriveClub VR, a da se u RIGGS-u u virtualnoj stvarnosti osjećate prilično mali u odnosu na poveće mechove.
Zaključak
Većina recenzenata se slaže — PlayStation VR u ovom trenutku pruža najbolji dobiveno/uloženo omjer. Iako po specifikacijama inferiorniji od konkurencije na PC-ju, PS VR nudi užitak igranja u virtualnoj stvarnosti za relativno niski novac. Uređaj je kvalitetne izrade, udoban i zadovoljiti će sve one koji za relativno mali trošak žele ući u svijet virtualne stvarnosti.
PlayStation VR stiže SAD i Veliku Britaniju stiže 13. 10., dok još nemamo službeni datum izlasku za Hrvatsku. Sudeći po zbilja velikoj navali i podužim listama čekanja na zapadu, izlazak na našim prostorima predviđamo krajem prosinca ili početkom iduće godine.