Veliki svjetski mediji dobili su priliku uranjeno isprobati nadolazeći Final Fantasy XVI i prvi dojmovi su, moramo to s oduševljenjem napisati, jako pozitivni.
Novinari su dobili mogućnost testirati oko 2 sata specijalnog demoa iz početnih dijelova igre s fokusom na borbu. U nastojanju da se približi mlađim generacijama, borba u šesnaestici više nije turn-based. Prvi dojmovi novog akcijskog pristupa svidio se većini novinara čije dojmove smo popratili, a neki idu toliko daleko da kvalitetu borbe uspoređuju s Devil May Cry 5 koji je i danas neprikosnoven na tom polju. Što nije slučajno, budući da se razvoju Final Fantasyja 16 pridružio Ryoto Suzuki, dizajner borbe iz DmC-a i Dragon’s Dogme.
Jedan okršaj kojeg mnogi izdvajaju je onaj sa Benediktom, špijunkom, gdje se 1vs1 borba brzo pretvori u okršaj sa summonanom 20-metarskom pticom (ili barem liči tako). Upravo borbe poput takve s Garudom ukazuju na ono što FF16 nastoji postati – grandiozan s divovskim neprijateljima koji ostavljaju bez daha. Primjerice, obaranje Garuda s kukom na zemlju, a potom sasipanje svog dostupnog arsenala izgleda jako zabavno.
Jako zabavno kombiniranje regularne borbe s magijom i specijalnim moćima
Pritom, čini nam se, Square Enix jako dobro kombinira borbu s cinematičnim sekvencama. Fightovi se u bilo kojem trenutku mogu predimenzionirati u akcijske sekvence poput onih u God of War igrama, s filmskim kutovima kamere i over the top potezima koristeći QTE mehanike igranja.
I sukobi s ljudskim neprijateljima ostavljaju dobar dojam. Regularna borba nikad u čitavom serijalu nije bila ovoliko žestoka, slažu se. Tu su klasične gameplay mehanike poput izmicanja, pariranja, aperkata i kombinacije napada, a u spoju s magijom i taktičkim sposobnostima FF16 ne prestaje davati. Jednom kada porazite nekog Eikona, poput Garude, koji daje energiju vjetra, ili Phoenixa koji daje vatru, možete koristiti njihove moći, ali samo jednu istovremeno. Primjerice, odbijete neprijatelja s vjetrom, zapalite ga s vatrom, a zatim ga pregazite s moći koju ste pokupili od još jednog Eikona – Titana. U nastavku igre developeri obećavaju još Eikona i još specijalnih moći.
Final Fantasy XVI s toliko magije, sposobnosti i specijalnih mogućnosti mnogima može biti kompliciran, posebno fanovima koji su naviknuli na borbu na poteze, pa su developeri implementirali iteme kojima možete olakšati igranje. Primjerice, jedan ring automatski će raditi kombinacije s pritiskanjem samo jedne tipke, a drugi ring će omogućiti izbjegavanje većine protivničkih napada.
Po svim dojmovima sudeći, Final Fantasy XVI s novim akcijskim sistemom funkcionira jako dobro te, ako možete probaviti taj novi pristup, u lipnju nas čeka jedna jako dobra igra. Naravno, ako i ostali elementi poput priče i likova poprate očito zanimljivo izveden combat. Final Fantasy XVI igramo na PS5 od 22. 6. ove godine.