Vijesti

Twitch želi smanjiti količinu reklama na ekranu, a streameri prijete bojkotom

Twitch prolazi kroz jednu od najvećih kontroverzi dosad. Dok se sve više velikih streamera okreće konkurentskom Kicku, Twitch namjerava uvesti reda među one koji će ostati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Promjene koje će nastupiti početkom srpnja najviše se hvataju u koštac s, nazovimo ih tako, “divljim” reklamama. Naime, Twitch će ograničiti vidljivost logotipova na samo 3% ekrana čime želi eliminirati prostor koji, posebno oni najveći streameri, koriste za promociju brandova.

I dok gledatelji u globalu nemaju ništa protiv nečeg što bi trebalo rezultirati manje “nakićenim” streamovima, streamerima se ne sviđa zadiranje platforme u prostor kojeg koriste za dodatnu zaradu. Pritom Twitch želi zabraniti i bilo kakvo umetanje video, slikovnih ili zvučnih reklama, što daljnje ograničava marketinški potencijal.

Što onda preostaje? Streameri i dalje mogu koristiti tzv. product placement strategiju s fizičkim objektima ispred kamere, mogu pričati o proizvodima, ali i igrati igre koje su plaćeni da igraju. Jasno je da će mnogi pokušati zaobići nova ograničenja, a ovo je jedno prilično domišljato rješenje:

Međutim, nemaju namjeru svi raditi kompromise. Najveći streameri pozivaju na bojkot, a neki prijete i odlaskom. Twitch je mislio i na to, pa je u uvjete korištenja dodao uredbu za sve s Affilliate ili Partnerskim ugovorima – ako želite preći na drugu platformu, morate platiti $25. Konkurentski Kick tu je poentirao, pa obećao pokriti taj iznos svima koji žele prijeći kod njih. A najvećim streamerima s ozbiljnijim ugovorima već ionako neko vrijeme nudi veliki novac za transfer.

“Kako bi bilo da umjesto ograničavanja pomogneš kreatorima zaraditi više?”, MrBeast je upitao Twitch na Twitteru. A potom najavio stream na Kicku. Čisto kako bi protestirao Twitchu.

Čelnici Twitcha su, izgleda, prepoznali mogući egzodus, pa premda ne namjeravaju ublažiti nova pravila, priznaju da ih možda nisu najbolje objasnili. Poručuju kako im je primaran naum eliminirati oglasne mreže trećih strana te će uskoro bolje objasniti nova pravila s preciznijim uputama.

Povezano