NAPOMENA: Tekst je preveden od PC Gamera (originalan članak ovdje) i autora Samuela Robertsa, novinara jednog od vodećih gaming medija u svijetu. Ekipa s PC Gamera prisustvovala je privatnoj prezentaciji Watch Dogs Legiona na E3 sajmu. PC Gamer možete pratiti i podržati na društvenim mrežama: Facebook, Instagram, Youtube.
Dopustite mi da vam ispričam priču o Abe Welchu. On je neprijateljski plaćenik koji se trenutno nalazi u bolnici. “Pospremio” sam ga tamo nakon što sam ga udarcem “sastavio” na Camden Marketu tokom jedne od misija u Watch Dogs Legionu. Zatim sam ga odlučio dodati u svoj pokret. Skautiranje je otkrilo da Abe Welch mrzi Dedsec, što nije ni čudo nakon što sam ga razbio, međutim, hakiranjem bolnice mogu utjecati na njegovo liječenje, koje bi posljedično moglo izmijeniti njegovo mišljenje od Dedsecu. Zatim mu mogu pomoći s ostalim nevoljama koje ga muče, poput, primjerice, sestre koju mu zlostavljaju. Naposljetku, dobiti ću šansu da pridobijem Abe Welcha na našu stranu. Ako sve prođe u redu, on će iz random protivničkog NPC-a završiti kao novi igrivi lik unutar mojeg pokreta.
Watch Dogs Legion nema predefiniranog glavnog lika, što znači da su svi oni tračevi o kojima smo ranije pisali, o tome kako ćemo moći igrati sa svim NPC-evima u igri bili istiniti. Ipak, ne možemo s njima upravljati tek tako, već će biti potrebno uložiti određeni trud kako bismo ih regrutirali. Kao što je gameplay na Ubisoftovoj E3 konferenciji prikazao, priča će se pričati iz perspektive NPC-a kojeg odaberemo, što znači različite cutscene i glumačke izvedbe za svakog od njih. Ipak, jedan detalj je bitan – ako jedan od regrutiranih NPC-eva pogine – on je zauvijek izgubljen. Permadeath je velika značajka Watch Dogs Legiona. Nekad ćemo imati šansu se predati neprijatelju, pa tako spasiti život liku, a kasnije ga možda i osloboditi, međutim, to neće biti uvijek moguće. Makar, to se dogodilo jednom tokom našeg 45-minutnog igranja. Regrutirao sam ženu, oslobodio s njom Camden Market od neprijatelja (među kojima je bio i Abe Welch), da bi zatim ona umrla od zalutalog metka u unakrsnoj vatri. Nije mi bilo svejedno, jer sam se dotad već povezao s njom. Što znači da ideja igre funkcionira.
London je sve ono što bi se moglo dogoditi prema crnoj verziji scenarija Brexita
Zvuči romantičarski, ali ovaj sistem ima enormni potencijal kreiranja priča, a demo koji sam igrao nevjerojatno me impresionirao. Legion je smješten u blisku budućnost u Londonu, nakon Brexita i imaginarnog razvoja događaja gdje su ljudi većinom zamijenjeni strojevima. Čitav grad je u jednom teškom stanju, građani prosvjeduju, odvijaju se bombaški napadi… Iznenađujuće hrabar odabir okruženja, i kao Britancu (autor teksta je Britanac) koji je upoznat s Londonom i živi u razdoblju u kojem se najavljuje kaos nakon Brexita, čudno mi je da je nešto što mi je osobno ovako blisko sad predmet distopijskog okruženja u jednoj igri. Ipak, naš protivnik nisu toliko političari, koliko je to privatna siguronosna trvrka imena Albion. London je u Legionu neonski raj, prepun futuristički osvijetljenih ulica, međutim, pučke kuhinje i protestanti su na svakom uglu. Watch Dogs Legion će imati osam četvrti, dok smo ih u demu vidjeli dvije – Camden i Westminister.
Prvi lik s kojim sam igrao je Ashley, bakica koja se muči s penjanjem i kretanjem općenito. Cilj je pronaći nekoga da se priključi mojem pokretu. Regrutiranje za Dedsec započinje u pubu. Osim klasičnih informacija koje smo naviknuli dobivati hakiranjem NPC-eva u prošlim igrama, Legion za svakog NPC-a prikazuje sposobnost potencijalnog regruta. Pozadinska priča svakog lika povezana je s njegovim sposobnostima, a ja sam odabrao čovjeka koji ima melee attack boost. Regrutiranje je proces od više koraka, koji je u ovom relativno kratkom demu ubrzan, međutim, u principu, kako biste nekog pridobili na svoju stranu trebati ćete mu pomoći sa stvarima koje ga muče, a ovisno o njegovom ranije definiranom mišljenju o Dedsecu, to će biti lakše ili teže. Naposljetku ćete s finalnom side misijom regruta pretvoriti u igrivog lika.
Nakon što nekoga regrutirate, možete mu dodijeliti jednu od tri klase. Enforcer je klasa fokusirana na oružje, on se može rolati po podu, ima na raspolaganju sticky bombe, eksplozivne metke… Inflitrator ima plašt koji ga putem proširene stvarnosti može prividno napraviti nevidljivim kroz kraće vrijeme, izbacuje šok valove kod bliske borbe, a putem proširene stvarnosti može sakriti i leševe što ga čini pogodnim za stealth pristup. Hakeri su treća klasa, oni imaju robote-pauke s posebno korisnim minijaturnim strojnicama, a moguće ih je usmjeriti na glave protivnika koje će zatim brutalno razvaliti. Svaka klasa ima vlastito razgranute skillove, dok svaki lik kojeg regrutiramo individualno napreduje kroz iste.
Zanimljivo, moguće je hakirati dronove, a kako je London u alternativnoj bliskoj budućnosti prepun dostavljačkih dronova, moguće ih je, primjerice, hakirati tako da bacaju pakete po protivnicima, ili ih pak možemo koristiti za letenje. Ako ste igrač koji ne voli ubijati i preferira stealth, Legion nam izgleda kao optimiziran i za takav stil igranja. S pet zasebnih priča i preko 60 misija, trebalo bi tu biti pregršt prilika za eksperimentiranjem sa svakom klasom i sposobnostima dok ne pronađemo stil igranja koji nam odgovara. Čak i ako ne želite biti toliko detaljni i forsirati dostupnu nam široku lepezu mogućnosti, regrutiranje vojske penzionera također može biti zabavan način igranja.
Sistem regrutiranja NPC-eva nije ni magičan ni svemoguć, međutim, kreira prilično detaljnu simulaciju i Watch Dogs Legion iskreno ostavlja dojam inovacije. Pitao sam kreativnog direktora Clinta Hockinga koliko varijacija i glasovnih glumaca je unutra. “To je samo po sebi komplicirano pitanje. Snimili smo u korijenu 20 različitih ‘narativnih osoba’, svaka od njih ima svoje linije teksta, nije da imamo samo različite glasove koji izgovaraju isti tekst. Svi oni imaju različite osobnosti, poglede na svijet, i sve to je kombinirano s pregršt drugih stvari, poput animacija kretanja, izgleda, konstitucije likova i drugog. Ugrubo, unutra je 20 glavnih karakterizacija.” To znači da će regruti različito reagirati, izgledati i ponašati se u cutscenama.
Svaki NPC u igri je zasebno simuliran, ima svoj život, obitelj, želje i potrebe
Ljudi koje ćete susretati imaju vlastite rasporede, članove obitelji, poslove i domove. “Ovo je simulacija na velikoj skali. Nije da smo samo kreirali random likove, oni svi imaju vlastite živote, potrebe i mišljenja o Dedsecu i ostalim frakcijama u igri. Stoga, unutar takve simulacije ona nije orijentirana na samog igrača. Svijet je u pokretu neovisno o vama. Ako ubijete nekoga, to će biti nečiji muž ili žena, što znači da će se partnerov život izmijeniti, pa će umjesto uobičajenog rasporeda taj netko više vremena provoditi na groblju i općenito tugujući. Nakon nekog vremena, kad prestane žalovati, taj netko će imati neku novu stavku u rasporedu. Imati će novog prijatelja, problem ili što bilo. Cijeli svijet ide prema naprijed.”
Nakon odigranog demoa imao sam jedno specifično pitanje za kreativnog direktora. Recimo da jedan od regruta završi u bolnici, pa uzmemo nekog drugog da se brine o njegovom zdravlju. Hoće li to poboljšati mišljenje bolesnikove obitelji o našoj organizaciji, da bi ih zatim lakše regrutirali? Ide li simulacija toliko daleko? “Da, simulacija zbilja ide toliko duboko. Najbolji način da ti odgovorim na pitanje je da kažem da svaki put kad regrutiramo nekoga, oni nisu izuzeti iz globalne simulacije. Oni će nastaviti sa svojim životima, i dalje će imati obitelj i prijatelje. Primjerice, ako jedan od regruta bude uhvaćen od strane protivnika koji mu se želi osvetiti, a vi pošaljete nekog da ga oslobodi, njegova obitelj će imati pozitivnije mišljenje o vama, kao što bi imao bilo tko u stvarnom životu.
Dok su prva dva Watch Dogsa servirala tek površan pogled na ljude koji vas okružuju, u Legionu ljudi su zvijezde igre i vi ćete trebati “ulagati” u njih. Dodatkom permadeatha, developeri testiraju privrženost prema likovima koje ste regrutirali. Zamislite situaciju da igrate preko 20 sati s nekim regrutom, povežete se s njim, a onda se dogodi jedna neopreznost, jedan metak i tog lika više nema. Potencijalno to je puno gore od, primjerice, smrti jednog od tri glavna lika u GTA 5. To bi mogla biti Ashley, ona bakica hakerica s kojom smo prvom igrali, ili Abe Welch, neprijateljski plaćenik kojeg smo pretvorili u heroja.
Ubisoft nije želio komentirati što će se događati kad Legion budemo igrali online, tek kažu da je singleplayer odskočna daska u online komponentu igre. Sa samo 45 minuta ovog demoa, u gradu prepunom potencijalnih heroja, Legion je uspio zaokupirati moju maštu i natjerati me na razmišljanje koliko daleko može ići čitava simulacija likova u igri. Legion ostavlja dojam nečeg neviđenog u open world igrama, i biti ću zaista iznenađen ako me ovaj tjedan na E3 nešto bude impresioniralo više od 45-minutnog Watch Dogs Legiona demoa koji sam igrao.