U veljači smo ušli u treću godinu ruske invazije na Ukrajinu, a isto toliko godina najveće svjetske kompanije bojkotiraju agresora. Rusija je ostala bez podrške Steama, Xboxa, Nintenda i PlayStationa, piratstvo cvate, igrači u toj zemlji se snalaze kako znaju i umiju te u konačnici nisu toliko zakinuti. Igraju većinu modernih igara, besplatno i bez zakonskih reperkusija. Ali zakinuta je sama država Rusija, i to za porez koji je nekoć ubirala od igranja. U tom kontekstu, Putinova nova ideja itekako ima smisla.
Kako je iskopao PC Gamer, u novim ekonomskim smjernicama vlada Vladimira Putina krajem siječnja ove godine je uputila lokalno gospodarstvo da isplanira:
- razvoj klasičnih i prijensnih gaming konzola
- razvoj operativnog sistema i cloud mreže za distribuciju igara i aplikacija
Šef domaćeg studija Lesta Games, operatora popularnog klona World of Tanksa za to tržište, domaćim medijima iznosi stajalište kako bi razvoj vlastitog hardvera trajao najmanje pet godina, a i tada bi vjerojatno tehnički zaostajao za ostatkom svijeta.
Ulaže i u proizvodnju čipova
Rusija istovremeno ulaže u vlastitu tvornicu čipova, ali radi se specijaliziranoj grani IT industrije koju je, primjerice, Tajvan kao svjetski lider s 50% udjela u globalnoj proizvodnji, učio i razvijao desetljećima. Do onda, premda još nije na razini Tajvana ili Južne Koreje, vjerojatno će uskočiti Kina koja posljednjih godina jako puno ulaže u razvoj te industrije.
Budući da je rok za predaju planova 15. 6., najizglednijim se čini nekakva PC platforma poput Steama, i “konzola” koja je zapravo PC sastavljena od uvezenih komponenti. Pritom Rusija ubrzano mijenja Windowse u svim svojim institucijama s vlastitom Astra distribucijom Linuxa, stoga imamo i kandidata za operativni sustav igraće konzole.