Intervju | ProHenis; popularni YouTuber otkrio nam je tajnu uspjeha

Posljednjih nekoliko godina svijet videoigara je u sve većem porastu. Osim broja igrača raste i broj YouTubera, Twitch streamera i općenito celebrityja koji su postali poznati zahvaljujući toj rastućoj igraćoj industriji. Djeca diljem svijeta sve više vremena provode gledajući Twitch i YouTube te se pritom ugledaju na ljude čije kanale prate.

Streamanje i stvaranje sadržaja postaje sve isplativiji hobi, a dolaskom battle royale žanra veliki broj manjih streamera postaje poznat praktički preko noći. Prvenstveno Fortnite i Pubg proslavili su brojne igrače kao što su Ninja, Nickmercs i Shroud. Njihov dugogodišnji rad napokon se isplatio, a jedan od takvih igrača svakako je i ProHenis.

Iako brojka od 1.3 milijuna pretplatnika na YouTubeu izgleda impresivno, ona ne otkriva koliko godina, videozapisa i streamova se krije iza nje. Da bi otkrili pozadinu uspješnog YouTubera, porazgovarali smo s ProHenisom koji nam je otkrio kako izgleda putovanje od samih početaka do prihvaćanja YouTubea kao posla s punim radnim vremenom.

Pozdrav Henry. Tvoje YouTube putovanje je pravi dokaz kako se naporan rad na kraju isplati. Možeš li nam otkriti što te potaknulo da započneš sa streamanjem i stvaranjem sadržaja?

Izvorno me inspirirao Tom Syndicate (TheSyndicateProject). Sjećam se da bih na kraju svakog školskog dana sjedio u knjižnici i pisao domaću zadaću te pritom gledao Syndicatove Minecraft i Call of Duty videozapise. Način na koji je stvarao sadržaj i komunicirao s pratiteljima je bio nevjerojatno zabavan, pa sam odlučio i sam isprobati nešto slično. Mnogi moji rani sadržaji su jako oponašali stil i osobnost Syndicatea, a pritom sam radio na razvoju vlastitog identiteta.

Započeo si s Titanfallom 2 prije nego si se prebacio na Call of Duty: BO2, Minecraft, COD Zombije i Fortnite. Jesi li pratio popularne igre kako bi privukao što veću gledanost ili si stvarno uživao igrajući ih?

Sjećam se da sam snimio nekoliko Titanfall videa na samom početku svoje YouTube karijere, ali to nikada nije bila igra koja me istinski osvojila. Mnogo su me više privlačile igre poput Call of Dutyja, Battlefielda i Minecrafta. Battlefield je zapravo bio prva igra koju sam učestalo streamao na svom prvom Twitch kanalu. Biti YouTuber podrazumijeva neprestano praćenje trendova i iskorištavanje hypea kako bi povećali svoju publiku. Imao sam sreću da su iznimno popularne igre na YouTubeu (Call of Duty i Minecraft) bile one u kojima sam stvarno uživao.

Napravio si veliki broj videozapisa prije nego što si postao poznat u gejmerskoj zajednici. Misliš li da je ključ uspjeha u strpljenju i ustrajnosti ili dugačke prste u svemu ima sreća?

Stalno govorim svojim gledateljima kako mislim da ne postoji ništa jedinstveno ili posebno u meni kao YouTuberu izuzev činjenice da nisam nikada odustao. Tijekom svih ovih godina, nikada na YouTube nisam gledao kao na posao i uistinu sam uživao u stvaranju sadržaja i stvaranju internetskog brenda. Po mom mišljenju, ako ste pametni sa stvaranjem sadržaja i znate iskoristiti moćne algoritme na platformama kao što su YouTube i TikTok, ostvarit ćete uspjeh sve dok budete ustrajni (što bi trebalo doći prirodno ako je izrada videozapisa vaša strast).

U kojem si trenutku shvatio kako je stvaranje sadržaja nešto od čega bi mogao živjeti?

Nakon mnogo godina stvaranja sadržaja, počeo sam zarađivati dovoljno novaca od oglašavanja na YouTubeu s kojima sam si mogao platiti stanarinu i ostale mjesečne troškove. U to vrijeme (krajem 2017.) još sam išao na fakultet i bio sam primoran voditi veoma ozbiljan i neugodan razgovor s roditeljima koji su bili skeptični prema mojoj želji da napustim fakultet i prihvatim YouTube kao posao s punim radnim vremenom. U početku su se defitivno brinuli za mene i nisu bili sretni zbog napuštanja studija, ali sada, nakon što se uspješno samostalno snalazim posljednje tri godine, vrlo su sretni i ponosni na moja postignuća (iako i dalje žele da završim fakultet, op. a. smijeh)

Streamanje zna biti naporan posao. Kako uspijevaš zadržati pozitivan stav, čak i ako ti stvari ne ide od ruke?

Iako su YouTube i stvaranje sadržaja moj posao iz snova, ima dana kad se probudim i ne osjećam se motivirano za pokretanje streama ili snimanje videozapisa. Veliki broj pojedinaca osjeća ogroman pritisak da svakodnevno objavljuju videozapise na YouTubeu. Iz svog iskustva mogu reći kako sam mnogo sretniji i uspješniji ako si svako toliko uzmem dan ili dva za sebe, odmaknem se od svega i odmorim.  Uvijek se pokušavam podsjetiti da čak i ako mi ne ide kako spada tijekom streaminga uživo ili snimanja videozapisa, gledatelje općenito više privlače uzbudljivi i pozitivni sadržaji. Za moje mentalno zdravlje je bolje da uvijek gledam na svijet kao čašu napola punu.

Možeš li nabrojati svoje top 3 igre?

Pomalo je ironično da moje najdraže igre nisu niti približno najuspješnije na mom kanalu. Rekao bih da su moje tri najdraže igre Super Mario 64, Call of Duty i Minecraft.

Koji je tvoj savjet za pojedince koji žele započeti sa streamanjem i stvaranjem sadržaja?

Moj savjet je da probate! Troškovi za pokretanja streama ili izradu YouTube zapisa su praktički nula, bez obzira na platformu. Nemojte se obeshrabriti ako ne vidite brzi rast vašeg kanala. Uživajte u putovanju i imajte na umu da ćete svakim novim videom biti sve iskusniji i bolji. Sretno!

ProHenisa možete pratiti na njegovom YouTube kanalu gdje redovito streama i objavljuje videozapise aktualnih igara. Zahvaljujemo mu na ugodnom i informativnom razgovoru, a svima koji žele hrabro krenuti Henryjevim koracima želimo puno sreće i strpljenja. Ostalo će doći prirodnim putem.