Filmska recenzija | Kineski zid

Odlična zabava bez imalo mozga

Za početak moram priznati, pregorio sam od količine drama koje sam pogledao ove godine… Sve ove teške, depresivne, mučne, tjeskobne drame, od kojih su mnoge bile nominirane za Oscara, su više-manje vrlo dobre ili čak odlične… Ali! Čovjeku ponekad treba i neobavezna zabava. Naročito ako je u pitanju vizualno prekrasan film u kojem se tada u potpunosti može uživati na velikom ekranu uz kokice. Na sreću, sada jednom tjedno imamo i jeftinije kino predstave (ili dva puta ako imate beskontaktnu karticu), tako da bi si svaki filmofil ponekad trebao priuštiti odlazak pred velike ekrane.

TGW7

“Kineski zid” dolazi nam od kineskog majstora epskih filmova Zhang Yimoua kojeg možda pamtite po dva genijalna filma od prije desetak-petnaestak godina. Ying Xiong (“Heroj”) bio je prekrasan ep o ljubavi, odanosti i patriotizmu koji je vizualno bio toliko primamljiv da se (bez pretjerivanja) svaka scena mogla zaustaviti, uokviriti te bi se od nje dobila umjetnička fotografija. Shi Mian Mai Fu (“Kuća letećih bodeža”) bio je vrlo sličan film, s možda mrvicu slabijim umjetničkim i narativnim dosegom.

Zhang Yimou je u međuvremenu odradio otvaranje olimpijskih igara u Pekingu 2008, a sada nam donosi najskuplji kineski film svih vremena (135 milijuna dolara). Film su pratile određene kontroverze, ponajprije zbog odabira bijelih glumaca za glavne uloge. Isto tako, James Horner je trebao odraditi glazbenu podlogu, no budući da je nažalost preminuo, posao je odradio Ramin Djawadi, najpoznatiji po muzici za “Game of Thrones” i nedavni “Westworld”.

TGW3

Priča i zaplet filma su praktički nepostojeći, uostalom kao što su i dijalozi i većina glume glavnih likova u filmu. Zaplet se svodi na to da pod utjecajem zelenog meteora s obližnje planine svakih 60 godina horda četveronožnih, zelenih čudovišta pod imenom Tao Tei vrši invaziju na Kinu sa željom da se nahrane i razmnože (skroz blesavo, znam), a jedino ih može zaustaviti veliki kineski zid i naravno bijelac pridošlica kojeg glavom i bradom (vrlo dugom) predstavlja Matt Damon! Matt Damon je do Kine došao zajedno s Pedrom Pascalom (kojeg znamo kao Oberyna Martella iz “Igre prijestolja”), a sve kako bi nabavili tajnu eksplozivnog crnog praha. Ništa posebno…

TGW5

A sada ono što je odlično. Film dosta brzo dođe do onoga što nas u biti zanima – glavnog dijela u kojem prisustvujemo veličanstvenoj opsadi kineskog zida koja je odrađeno zaista maestralno. Jedna od zaštitnih stvari kineskog režisera jarke su i privlačne boje. Svaki rod vojske ima svoju specifičnu boju – žutu, crvenu, plavu, ljubičastu, što u fantastičnoj koreografiji i uigranosti na tom malom prostoru na vrhu zida djeluje prekrasno. Iako sam odgledao pregršt filmova opsade, još od “Alama” kao klinac, pa svih epskih filmova tipa “Gladiator”, “Kraljevstvo nebesko”, “Gospodar prstenova” i mnogih drugih, ovdje sam prisustvovao nekim inovacijama. Imamo strijele u raznim veličinama, katapulte, eksplozije, divovska sječiva kao i prekrasne Kineskinje u svom „odredu ždralova“ koje se s vrha poput bungie skakanja spuštaju na horde i horde čudovišta. Sama čudovišta su također odrađena vrlo zanimljivo, kako vizualno, tako i funkcionalno, unatoč tome što su kombinacija raznih postojećih monstruma.

TGW4

Od glume, kao što sam rekao, nemojte očekivati ništa posebno, ali kemija između dva glavna glumca je odlična, iako mi se čini da je većinu posla odradio karizmatični Pedro Pascal, no njihova prepucavanja vrlo su zabavna i baš su ono što paše uz ovakav „light hearted, popcorn“ film. Znači, ako prvenstveno dođete u kino bez nekih očekivanja dubokog zapleta i karakternih likova, a volite opsade, mašinerije, čudovišta i prekrasnu, raskošnu koreografiju, mogli bi u filmu zaista uživati. Doduše, režiser je i sam priznao da je ovaj film odradio za svoje sinove tinejdžere (13 i 16). Tako da je to najbolje znati odmah u početku da se ne bi razočarali.

TGW1

Drago mi je da se situacija s filmom “Manchester by the Sea” rasplela na takav način, budući da je prvotno umjesto Casey Afflecka trebao glumiti Matt Damon koji je na kraju taj film odradio kao producent, a ovdje došao i odradio nezahtjevan posao, koji mu možda i puno bolje odgovara unatoč nelošoj ulozi u “Marsovcu” prošle godine.