Filmska recenzija | Kingsman: The Golden Circle

Više, brže, jače – je li to baš uvijek formula za uspjeh?

Kingsman: The Secret Service je bilo jedno od najugodnijih iznenađenja ne samo 2014., nego u posljednjih nekoliko godina. Bez obzira što je sadržavao imena poput Matthewa Vaughna za redateljskom palicom te Colina Firtha, Samuela L. Jacksona i Michaela Cainea u glumačkoj postavi, nitko u principu nije očekivao takav film kakav smo dobili.

Suluda akcijska komedija pod bolesnom dozom adrenalina koja je udvostručila svaki segment koji su najluđi Bond filmovi imali je prošla izuzetno dobro kod publike i u potpunosti je razumljivo da smo htjeli još jer takvih filmova s tolikom dozom zabave i apsurdnosti jednostavno nema. Da ne govorimo još o akcijskim sekvencama koje su bile briljantno snimljene uz frenetičan, a kvalitetan, rad kamerom te nevjerojatno koreografijom. Matthew Vaughn je shvatio što je bilo dobro u prvom filmu i što ljudi traže te je učinio naizgled logičnu stvar, sve je digao na još višu razinu suludosti. No ponekad je dovoljna i jedna kap da se prelije čaša. Je li se to dogodilo ovdje?

kingsman golden circle 2 hero

Kako bismo odgovorili precizno na to pitanje, krenimo s analizom pojedinih dijelova filma, počevši s glumom. Tu film nije imao nikakvih problema i maltene ni jedan glumac nije odradio ispodprosječni posao. Taron Egerton je još jednom bio sjajan kao Eggsy i osobno mi je i dalje pomalo nevjerojatno da neki naizgled mulac uspijeva kvalitetno odrađivati tu ulogu džentlmena tajnog agenta, a istovremeno imati u sebi taj „British bad-boy“ stil. Mark Strong, unatoč svojoj staturi zbog koje ga uvijek zamišljam razbijačem, još jednom pokazuje da nije sve u izgledu i uvjerljiv je kao „gadget-majstor“ za Kingsman.

Kao što se dalo vidjeti u traileru, Kingsman je uništen od strane Julianne Moore pa su naši britanski momci primorani udružiti se s američkom braćom zvanom Statesman. U glavnim ulogama za Statesmana se pojavljuju Channing Tatum, Halle Berry, Jeff Bridges i Pedro Pascal. Iako su svi odradili kvalitetno svoj posao, samo je Pedro Pascal iskorišten na neki konkretan način. Tatum se na ekranu ne pojavljuje na više od 10 minuta, a u toj kratkoj minutaži se da vidjeti (ono što sam ja osobno uvijek vidio u njemu) da je apsolutno savršen glumac za portretirati američku kauboj seljačinu. Halle Berry je pandan za ono što je Mark Strong kod Kingsmana i u principu odrađuje solidno svoj posao, no uloga je to koju je mogla odglumiti bilo koja druga glumica. Slično vrijedi i za Jeffa Bridgesa. Svi vole vidjeti Jeffa na ekranu, no niti on nema veću minutažu od nekih 5 minuta.

Kingsman The Golden Circle

Pedro Pascal je pak dobio nešto važniju ulogu i odrađuje kvalitetno posao američkog kolege za Kingsman. Vidi se da mu je dobro došao koreografski trening za Oberyna Martella u Game of Thronesu jer Pedro ovdje u potpunosti ubija u svojim akcijskim scenama u kojim barata sa revolverima, lasom i bičem. Ako tražite neke scene slične onoj u crkvi iz prvog Kingsmana, onda ćete ih naći upravo kod Pascala. Glavnog zločinca u filmu je utjelovila Julianne Moore i odradila je to na poprilično kvalitetan način. Njen plan je jednako sulud kao što je bio onaj od Jacksona u jedinici, a ona se sjajno snalazi u toj ulozi luđakinje/poduzetnice/voditeljice narko kartela. Jedina zamjerka kod njene ulogu je ta što su joj mogli dati da radi malo više, a ne da služi samo kao neka luda ekspozicija za gledatelje i osoba koja naređuje svojim trupama.

E sad dolazimo do jednog problema, ne glumačkog koliko po pitanju strukture i priče filma, a ime mu je Colin Firth. Ne, ovo nije spoiler, na svakoj reklami su vrištali da se Colin Firth vraća u nastavku i nikada nije to bilo predstavljeno kao veliko otkrivenje (iako bi bilo fantastično da su to očuvali tajnom, a ne ga prikazali na prvoj najavi za film). I da se razumijemo Colin Firth je Colin Firth, ne može on previše pogriješiti u svojoj ulozi jer se radi o glumčini i apsolutnom profesionalcu, no činjenica je da je njegov lik po samu priču bio nepotreban te je više služio kako bi se film uporno referirao na prethodni. Puno bi zabavnije bilo da je njegovu ulogu preuzeo Tatum te bi gotovo sve u filmu ostalo isto kao što je i ovako, no što je tu je. Sve ostale minorne uloge su na jednako kvalitetnoj razini kao i ove glavne, a naročito se moram osvrnut na ulogu Eltona Johna koji je puno više od obične „cameo“ uloge. Da mi je netko rekao da Elton može ovako savršeno funkcionirati i biti toliko prokleto zabavan u ovakvom filmu ne bih mu nikada vjerovao. Kudos Eltone.

kingsman the golden circle trailer 2 taron egerton colin firth spicypulp

Ono što je najviše oduševilo gledatelje u prvom Kingsmanu su bile akcijske scene. One su i ovoga puta glavni forte filma, ali ovoga puta, za razliku od prošlog, se javljaju i problemi kod istih. Film započinje sa apsolutno fantastičnom scenom potjere u Londonu i već se u njoj vidi da su povećali dozu fizički nemogućeg i da poneke stvari više priliče nekim superherojskim filmovima. Jasno, toga je bilo i u prvom dijelu, uostalom zato smo ga i voljeli, ali ovdje je podignuta ljestvica još više i u tom trenutku to još ne predstavlja problem. No kako film ide sve dalje i dalje, a akcijske scene, pogotovo pri kraju postaju sve veće i veće film pomalo pati od toga da su neke stvari jednostavno opskurne čak i za Kingsman. I dalje je to luda zabava i dalje ćete imati osmijeh od uha do uha dok se mlate neprobojnim kišobranima, električnim lasom i robotskim šakama, ali ipak sam dojma da su mogli mrvicu samo stat na loptu. No, opet s druge strane, akcija je toliko jebeno dobro snimljena, koreografija i onaj frenetični pan-in pan-out način snimanja su opet tu i još je sve to popraćeno sa iznimno kvalitetnim soundtrackom. Razumljivo je zašto bi netko oprostio svaku „over the top“ situaciju čak i za Kingsman.

Možda o tome ne bismo ni pričali da nije razmak između prve dvije ozbiljne akcijske scene toliko velik da se onda sve što su morali ispucati ispucali u zadnjoj trećini filma. A kada smo već kod toga dotaknut ćemo se jasno i priče koja u principu samo služi svojoj svrsi. Nedostaje tu neke originalnosti koju je imala jedinica te smo sve viđeno u ovom filmu više-manje vidjeli i u prošlom. Malo izmjene u glumačkom ansamblu, dodavanje Amerikanaca, novi zločinac i varijacije na temu prvoga filma. Nije to ništa nužno loše jer vjerujem da svi oni koji su bili zadovoljni prvim filmom su i htjeli „more of the same“ , ali da je moglo tu biti malo više mesa, moglo je.

maxresdefault

U konačnici, Kingsman: The Golden Circle je izuzetno zabavan film dostojan svoga prethodnika, sa sjajnim glumačkim ansamblom u kojem je svatko odradio svoj posao iznimno dobro bez obzira na to koliko im se vremena dalo i jesu li uopće bili potrebni za film, sa još jednom fantastično snimljenim i režiranim akcijskim scenama prožetim genijalnim odabirom glazbe koje jednostavno mame osmijeh, ali kojeg su istovremeno izostanak ikakvih noviteta te prosječna priča u kojoj su realno mogli biti bilo koji drugi likovi sputali da bude onoliko dobar kao njegov prethodnik. No nećemo se pretjerano žaliti jer kako se žaliti na ludi akcijski provod u kojem Elton John mlati robote?

Ocjena: 75%