Filmska recenzija | Wind River

Sheridanova eksploracija američke divljine završava u hladnom Wyomingu.

Taylor Sheridan pred nekoliko godina napravio je tranziciju iz glumačkih voda u one scenarističke i servirao nam dva scenarija koja su rezultirala izvrsno prihvaćenim filmovima. „Sicario“ i „Hell or High Water“ svoju su snagu, osim u odličnim glumačkim izvedbama pronašli ponajviše u samim lokacijama, a ništa drugačije nije ni s filmom „Wind River“. Radi se o posljednjem filmu Sheridanove tematski povezane trilogije „American Frontier“, a ujedno i njegovom prvom izletu u režiserske vode.

Hladnoća prodire do kostiju

Nakon dva filma koja su se oslanjala na američki jug i nesnošljivu vrućinu pustinjskih teritorija, „Wind River“ pravo je osvježenje, u prenesenom, ali i doslovnom značenju. Wind River ime je indijanskog rezervata smještenog u saveznoj državi Wyoming, a ujedno i ime samog filma te lokacija na kojoj se odvijaju događaji u filmu. Sheridan još jednom dokazuje kako sama lokacija može biti lik za sebe i ponuditi dodatnu dimenziju filmu pa tako uvelike iskorištava sve pogodnosti koje ista pruža.

Radi se o surovoj lokaciji koja ne prašta, o lokaciju na kojoj bi se za život odlučili samo oni najodlučniji ili oni primorani na to. Ono što me se posebno dojmilo način je na koji Sheridan koristi već navedenu lokaciju, ali i njenu okolinu. Od same činjenice gdje imamo agenticu FBI-a koja je došla na totalno nepoznat, a pri tome i neprijateljski nastrojen teritorij pa do razlika u kulturi na koje se mora prilagoditi. Jedina osoba na koju se može osloniti lik je Jeremyja Rennera koji u filmu pruža jednu od najboljih izvedbi u svojoj karijeri. Priča njegova lika ujedno je i najzanimljiviji dio filma izuzev one glavne, a način na koji će se one ispreplesti pružaju dodatnu dimenziju njegovu liku i na neki način opravdavaju njegovo ponašanje kroz film.

Misterija ili ipak ne?

Bez sumnje, scenarij je najjači adut ovog filma. Bavi se teškim temama, prožet je odličnim dijalozima, nekim direktnim, nekim nešto više suptilnijim, a iz likova je u ono malo vremena što su dobili izvučen maksimum. Dodatnu težinu čitavoj priči daje činjenica kako je ista inspirirana stvarnim događajima. Osobno me iznenadilo koliko je Sheridan daleko otišao u određenim situacijama, ali smatram kako je to bilo apsolutno potrebno i dodalo filmu tu notu realnosti na koju je i ciljao.

Ono što valja napomenuti jest kako se ovdje ne radi o tipičnom murder mystery filmu. Istina, film posjeduje određene elemente istih, ponajviše preko Rennerovog lika, ali način na koji Sheridan vodi priču ipak je nešto drugačiji. Dinamika između Rennerovog i lika Elizabeth Olsen odrađena je odlično, a njihov odnos igra veliku ulogu u samoj priči i raspetljavanju iste. Sama kulminacija odrađena je direktno i pomalo iznenadno, a upravo to je ono što film izdvaja od ostalih koji se bave sličnim temama. Moram priznati, na prvu mi je čitav rasplet bio pomalo razočarenje, ali me iste sekunde natjerao na razmišljanje koje me dovelo do zaključka kako je isti pogođen baš onako kako treba. Odrađen je baš u maniri koju film uspostavlja i odlično se uklapa u čitavu priču koju je Sheridan odlučio ispričati. Jedino mi je sama scena u kojoj se sve događa pomalo out of place, odnosno nisam očekivao da će ista biti uključena na način na koji jest. Nemojte me krivo shvatiti, radi se o fantastičnoj sceni, ali mi je jednostavno prikazana u krivom trenutku.

Najveći nedostatak pojavljuje se u vidu pomalo zbrzane priče i naglog raspleta čitave situacije koju sam već spomenuo. Prostora za neki veći razvoj likova jednostavno nema, osim onog Rennerovog. Film jednostavno prenaglo završava, barem u usporedbi s ostatkom priče koja se do tog raspleta pažljivo gradi. Također, na trenutke je shaky cam jednostavno prenaglašen. Ostatak tehnikalija je na razini, film je predivno snimljen, a akcija mesnata i ujedno jedan od boljih dijelova filma.

Direktno, bez okolišanja

Ako volite atmosferične filmove koji će vas prodrmati i uvesti u svoj svijet te vam ponuditi nešto više svojom lokacijom ovo je pravi film za vas. Prizemljena priča, odlične glumačke izvedbe i mesnata akcija samo su neki od aduta koje film posjeduje, a za dodatnu zanimaciju potražite određene poveznice između ovog i prethodna dva filma „American Frontier“ trilogije o kojoj ćemo u budućnosti sigurno puno slušati kad se bude raspravljalo o onim najboljim.

Ocjena: 77%