Gran Turismo 7 dobio je 30 minuta gameplaya, a mi smo se družili s Yamauchiem koji nam je otkrio sve što treba znati

Nekoliko dana uoči 30-minutne State of Play prezentacije Gran Turisma 7, medije iz čitavog svijeta ugostio je legendarni kreator serijala Kazunori Yamauchi. Druženju smo prisustvovali i mi s FFA, a u jednosatnoj sesiji uživo Yamauchi je kao jedno od dvadesetak pitanja izabrao odgovoriti i na jedno od naših.

30 minuta gameplaya sa State of Play prezentacije

Gran Turismo 7 | State of Play | February 2, 2022 [SUBTITLED]

Simpatično je bilo slušati lomljenje jezika na mojem imenu i imenu portala, što sam iz glasnica svojevrsnog idola primio kao svojevrsno priznanje uloženom trudu svih ovih godina, međutim, još ljepše je slušati čovjeka koji s tolikom strašću priča o bilo čemu. Yamauchiu su to automobili i Gran Turismo serijal.

Strast je emocija koju ne možete lažirati, a kod njega ona isijava čak i bez prevoditelja. U svakom slogu njegovog japanskog jezika osjeti se emocija, a upravo emociju Yamauchi je izdvojio kao ključnu za razvoj, kako ga naziva – najboljeg Gran Turisma.

Prije 25 godina bilo je lakše, kaže. “Tad smo Gran Turismo 7 stvorili iz nemjerljive količine inspiracije iz bogate kulture automobila, ali danas više nećete pronaći toliko ljudi koji dijele ljubav prema auto-moto kulturi”, požalio se Yamauchi. U pravu je, kultura prema automobilima i ljepoti vožnje izgubila se negdje u praćenju kazaljke goriva i starleta koje vrište dok ih jedan drugi ljubitelj mora okretati po stazi.

Dok se pjevačici/spisateljici otkopčava grudnjak pod utjecajem centrifugalne sile, regionalnoj Youtube zvijezdi se nakupljaju kazne iz obijesne vožnje, a globalno popularan trojac pažnju zaokupljuje utapanjem automobila u Mozambiku, Yamauchi u zenitu karijere osjeća poziv prenijeti kulturu i fascinaciju za automobile novim generacijama.

“Želimo prenijetu auto-moto kulturu na nove generacije”

“Želimo uzbuditi ljude privlačnošću automobila”, tvrdi Yamauchi, pa naglašava da će Gran Turismo 7 biti za svakoga, bez obzira na prethodno iskustvo. Zato je stvoren GT Café, mode debitant u serijalu. Trebao bi pružiti užitak veteranima, ali i onima koji će tek zavoljeti automobile.

Kroz svojevrsnu kampanju tzv. Menu Bookovi pred igrače će postavljati tematske izazove. Po njihovom rješavanju, osim nagrade u obliku kredita i automobila, od vlasnika Cafea moći ćete saznati više o njima, a povremeno će tamo svraćati i pravi dizajneri i inženjeri koji će s igračima dijeliti vlastita sjećanja kod razvoja nekih od legendarnih automobila. Poput, primjerice, Porsche 911 Turba iz ’81.

Vlasnik Cafea će vam objasniti sve što trebate znati o kompaktnim automobilima.

Yamauchi Gran Turismo 7 opisuje kao sandbox život s automobilima, a studio Polyphony Digital za ovu igru razvio je 7 ključnih sistema.

Bez ray tracinga u utrkama

Posljednji sistem ujedno pruža odgovor na ključno tehničko pitanje. Hoće li Gran Turismo 7 imati ray tracing? Hoće, ali samo u snimkama, photo-modeu i u menijima. Utrke se izvode u 4K i 60 FPS-a (bez RT-a), gdje su, kako kaže Yamauchi, bitnije brže reakcije.

Osim same fizike automobila, Yamauchi navodi kako su dvije nove tehnologije ključne za dosad nikada vjerniju simulaciju automobila. A to su DualSense kontroler i prostorni 3D audio. Zvuk će se odbijati od zidova ovisno o materijalu i teksturi, a komplimentirat će mu vibracija na kontroleru.

Na jednom od pitanja objašnjeno je kako će igrač prelaženje preko rubnika čuti negdje dolje desno, a podražaj je vjerniji zahvaljujući sposobnosti haptičkog vibriranja u većoj i obuhvatnijoj frekvenciji nego ranije, od 20 do 200 herca.

Yamauchi nastavlja objašnjavati kako ćemo na kontroleru osjetiti trenje automobila i njegovog motora, teksture ceste (asfalt, blato, voda, led…), proklizavanje, otpor kočenja i ABS na okidačima… Obećaje dosad najbolju demonstraciju DualSense kontrolera u što se jedva čekamo uvjeriti.

Tuniranje – “mini igra unutar igre”

Na pitanje koji segment Gran Turisma mu je najdraži, Yamahuchi spremno odgovara – tuniranje. I zaista, radi se o sistemu koji je doživio najveću promjenu dosad. Kompleksniji nego ikad, dostupne su desetine različitih postavki, varijabli koje u konačnici tvore simulaciju automobila.

Snaga automobila se i dalje iskazuje u PP bodovima. Međutim, dok je nekada ta vrijednost bila iskazana jednostavnom formulom zbroja težine, snage i gripa kotača, sada se u obzir uzima čitava simulacija svih postavki. Na raspolaganju je nekoliko već predefiniranih postavki za svaki automobil, međutim, ako želite ići u detalje, možete prebacivati težinu, nagib osovine, visinu šipke protiv prevrtanja, razinu momenta na prednjem ili stražnjem pogonu, potisnu silu… “Mini igra unutar igre”, opisuje Yamauchi.

Upravo zato što su mogućnosti tuniranja nikada obuhvatnije, te imaju veći ukupni utjecaj, Yamauchiju smo postavili pitanje hoće li se postavke moći dijeliti među igračima u nekom formatu pogodnom za tu svrhu. “Neće”, odgovara, a za to ima i razlog. Detalno objašnjava da čak i ako imamo dva naoko ista automobila, oni se mogu razlikovati, primjerice, u aero dijelovima ili kitovima za kočenje, pa iste postavke neće davati identičan rezultat. Primijetite distinkciju između tuniranja postavki i custom dijelova.

I dok se same postavke automobila neće moći dijeliti, u tzv. Showcase modeu dijelit ćemo i preuzimati od drugih igrača gotovo sve ostalo. Dizajne naljepnica i kombinezona, snimke utrka, slike…

Zajedno s NASA-om kartirali su nebo

Osim što prekrasno izgleda u demonstraciji, prizori kiše koju probijaju sramežljive zrake sunca osjetit će se i pod kotačima. Vremenski uvjeti mogu se mijenjati tokom utrka, a mijenjat će se i doba dana i noći, ali ne na svim stazama. “Promjena dana i noći ima smisla samo na stazama s duljim utrkama, poput Le Mansa”, objašnjava Yamauchi. Nažalost, snježnih uvjeta neće biti, ali Yamauchi ne isključuje njegovu implementaciju u nekoj od budućih nadogradnji.

Kada smo kod noći, Polyphony Digital je otišao korak dalje. Od NASA-e je preuzeo karte neba, pa stvorio simulaciju s realnim prikazom te kretanjem sunca i zvijezda. Primjerice, na Willow Springs u Kaliforniji položaj Venere bit će u različitoj poziciji u odnosu na Dragon Tail, imaginarnoj stazi iz Hrvatske u podnožju Velebita. U Photo Modeu, kada ekspozicija odradi svoje, moći će se uhvatiti prekrasne slike Mliječne staze na noćnom nebu.

Baš poput prethodnih igara, veliki aspekt stavljen je na glazbu. Izabrano je preko 300 pjesama 75 izvođača, a žanrovi variraju od elektro pa do klasične glazbe. Tu je i poseban mode, Music Rally, s fokusom upravo na glazbu kojeg Yamauchi opisuje kao relaksirajućeg. Kaže da je fokus stavljen na uživanje u automobilu, a više od brzine bitniji je ritam.

Nadogradnje i nakon lansiranja

Gran Turismo 7 stiže s preko 400 automobila. Većina ih je novija od 2001. godine, međutim, bit će tu i starijih modela. Oni će se moći pronaći u salonu rabljenih automobila, a Legendary Car Dealer prodaje starije, povijesno važne automobile. “To su ikonski automobili, bezvremenski, koji će ostati to što jesu i nakon 100 godina”, pojašnjava Yamauchi.

Sony i Polyphony Digital Gran Turismo 7 namjeravaju podržavati godinama. Yamauchi kaže da zbog opsega sadržaja sedmica nema kraja. Dugotrajnost igre produžit će novim automobilima, stazama, izazovima, a možda čak i gameplay elementima poput snježnih uvjeta koje je zagonetno nagovijestio u jednom od odgovora.

Ako se kvaliteta neke igre može mjeriti u jedinici strasti njezinog producenta, Gran Turismo 7 bit će dosad najbolji u serijalu. A hoće li to zaista postati, saznat ćemo 4. 3. na PS4 i PS5.