FFA Focus

Igrali smo Crash Bandicoot 4: It’s About Time

Ako ste prednaručili Crash 4, dostupan vam je demo na PS dućanu. Ako niste prednaručili, vjerojatno ćete to napraviti nakon ovog teksta. Neću duljiti; Crash 4 će vjerojatno biti najteži i najveći Crash dosad.

Me Crash, you – buy.

Demo nudi tri razine za isprobati. Zapravo, dvije i pol, objasnit ću zašto. Prva je ledena avantura gdje kao Crash pokušavate doći do zločestog Cortexa na vrhu planine. Druga stavlja Crasha u prapovijest među opasne dinosaure i biljke mesožderke. A zadnja „polovična“ razina vas stavlja u čizme ni manje ni više nego Cortexa samog, na istoj toj planini iz prve razine. Sa Cortexom igrate prvi dio ledene sante koji je potpuno originalan da bi se potom vratili nazad na drugi dio kao Crash, ali ovaj put sa promijenjenim preprekama i kutijama, još izazovnije nego prvi put.

Nemoguće? Samo malo promislite…

Izazov je, čini se, srednje ime Crashu 4. Razine su relativno kratke, kao i tipični Crash nivoi dosada, ali su sasvim sigurno za koju stepenicu žešće od prošlih igara, pogotovo od Crasha 3. Majke mi, mislim da nas čeka situacija gdje ćemo trošiti sate i sate na skupljanje svega i rješavanje time trial urica kao u Crashu 1.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dvije težine od kojih nijedna nije lagana

Smrt je česta, toliko česta da su Toys for Bob stavili dva načina igranja – Modern i Retro, koje možete mijenjati po volji između razina. Modern vam nudi beskonačno života, ali broji svaku smrt u zaseban brojač koji zasad nije jasan što točno znači. Modern uzima u obzir i broj wumpi koje skupite tijekom razine za dodatne dijamante, ali ni to nije zapravo objašnjeno što znači u punoj igri. Retro se ponaša kao tradicionalni Crash – 100 wumpi daje jedan dodatan život, a na početku imate 4. Brojač smrti još uvijek stoji i tu.

U osnovi, Modern omogućuje siguran prolazak kroz nivo eventualno, ali se svejedno morate pomučiti skupiti ne samo kutije nego i wumpe za sve dijamante (dakle, sada morate paziti i na vrtnju i eksplozije oko wumpi)! Retro je jednostavno – hardkor. Nakon otprilike sat vremena (!) provedenih u demou na Modern imao sam preko 100 smrti i nisam našao sve kutije. Retro me ubija prije prvog checkpointa uopće. Mislim da to dovoljno govori što nas čeka.

Aku Aku žari i pali.

Najveće promjene su potpuno nove maske. Ovdje možemo probati dvije: žutu koja usporava vrijeme na par sekundi i plavu koja mijenja dimenzije – plava je sličan efekt kao metalne uskličnik kutije (kako to čudno zvuči). Pritiskom na R2 ili trokut aktivirate efekt kad hoćete, nema energije ili mane. Već sad se naziru jako kreativni problemi s ovim maskama, posebno u bonus izazovima. Maske imaju svoju volju i napuste vas nakon zadanog dijela za njihovu mehaniku i nad tim nemate utjecaj. Aku Aku je, naravno, još uvijek tu i isti je kao ranije.

Eksperimentiranje za kutije.

Cortex mijenja dinamiku igru, ali je i dalje jednako zabavan

Druga velika promjena su razni igrivi likovi, ali ovdje imamo samo Cortexa. Cortex je malo sporiji i nema dupli skok, ali ima laser s kojim protivnike pretvara u platforme – prvi zap stvara fiksni kamen, drugi stvara želatinu za skakanje, a treći vraća nazad protivnika u originalno stanje. Cortex ima i brzi dash u zraku kojeg morate fino i precizno naciljat za uspješno sletanje. Potpuno drugačija dinamika igre, ali nimalo manje zabavna ili kvalitetna. Bit će vrlo zanimljivo vidjeti Tawnu u punoj igri s njezinim mehanikama.

Da, da, da.

Svi elementi dobrog starog Crasha su ovdje, sa novim začinima. Crash i ekipa su predivno animirani, sve se vrti u fluidnih 60fpsa, glazba je jednako šarmantna i dinamična kao i dosad, nove mehanike se jako dobro uklapaju u standardno Crash iskustvo, a znatna težina je pomalo neočekivani, ali dobrodošao potez. Sve mi se čini da će platina za punu igru biti tražena roba.

Crash is back, baby. Hwubbrbngna!

Igra