FFA Focus

[MIŠLJENJE] Uzbuđenje oko TLoU 2 je nikad manje, a krivi su Sony i ND s promašenom promocijom

Budući da Filip igra The Last of Us Part II i radi recenziju koju ćete čitati 12. 6., a ja sam totalno izoliran, osjećam se slobodnim komentirati The Last of Us Part II i sve oko njegovog izlaska. Naravno, bez spojlera i ikakvog otkrivanja priče.

Spletom okolnosti od kojih su neke zaista nevjerojatne, poput svjetske pandemije razmjera kakvog naše generacije nikada nisu doživjele, The Last of Us Part II čeka zaista neobičan izlazak. Budući da se nikada nismo suočili s pandemijom ovakvog tipa nezahvalno je uopće komentirati išta, međutim, činjenica je da se Sony i Naughty Dog nisu baš najbolje snašli po pitanju promocije ove igre. Odnosno, mogli su bolje.

Hype je manji nego što bi trebao biti

To prije svega govore brojke. Ghost of Tsushima (za čiju promociju imam slično mišljenje) State of Play prikaz uživo je pratilo 180 tisuća ljudi. Jučerašnji TLoU 2 prikaz pratilo je otprilike 98 tisuća. Broj komentara na socijalnim mrežama osjetno je manji te daleko od razina uoči izlaska najuspješnijih Sonyjevih ekskluziva ove generacije poput God of Wara, Spider-Mana ili Horizon Zero Dawna. Naposljetku i mi na FFA smo primijetili pad zainteresiranosti. Broj čitanja, komentara i interakcija na našim socijalnim mrežama na temu TLoU 2 ima silaznu tendenciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sony i Naughty Dog najveću pogrešku napravili su davno prije svih pandemija. Prerano su najavili The Last of Us Part II.

Odgoda igre, nesretno curenje sadržaja na internet 2 mjeseca uoči izlaska, spojleri doslovno na naslovnim stranicama Twittera i Youtubea… Uzrok svemu tome možemo svakako pronaći u Covid-19 pandemiji. U nekom paralelnom univerzumu u kojem onaj nesretni šišmiš nebi završio na tržnici u Wuhanu situacija bi definitivno bila drugačija. Činjenica je i kako se dobar dio igrača želi sačuvati od daljnjeg otkrivanja igre. Međutim, Sony i Naughty Dog najveću pogrešku napravili su davno prije svih pandemija. Prerano su najavili The Last of Us Part II.

Nijedna igra linearnog tipa dužine od 20-ak sati, a kojoj je glavni adut naracija nebi trebala biti najavljena skoro 4 godine prije izlaska. To bi na primjeru The Last of Us Part II trebali naučiti svi developeri, direktori, marketingaši te općenito svaka osoba unutar piramide čija vrhuška donosi odluke takvog tipa.

Ellie je gay i drago nam je zbog nje…

Unatoč tome što je prvi TLoU svoje mjesto u našim srcima zapečatio nevjerojatnom emocionalnom konekcijom dvoje likova kao nijedna videoigra dosad, umjesto da se promocija nastavka bazira na tom fantastičnom ostvarenju, Sony i Naughty Dog odlučili su promociju graditi na kontroverzama. Pretjerano nasilje i seksualno opredjeljenje protagonistice elementi su na koje se, kako bi skrenuli pažnju na sebe, obično fokusiraju produkti zabavne industrije koji nemaju za ponuditi ništa više osim toga. Ništa više od jeftine kontroverze.

Iako je 5-minutni trailer iz 2017. iz nekog razloga želio pokazati drugačije, The Last of Us Part II nije simulator lomljenja kostiju.

Znamo i sigurni smo da će The Last of Us Part II ponuditi više. Međutim, potenciranje kontroverznih tema probudilo je čitave skupine duboko podijeljenoga društva koje su čekale Naughty Dogovu pogrešku. I dočekali su je u vidu curenja sadržaja na internet. Motivirani konzervativnim ideološkim stajalištima, izazvani su krenuli u borbu koja će u samo nekoliko dana rezultirati spojlerima preplavljenim internetom. I to u obujmu kakvom dosad još nismo svjedočili.

Greška, odnosno greške su počinjene, pa posljednjih tjedana svjedočimo kontroli štete. Fokus u posljednja dva The Last of Us Part II prikaza prebačen je tamo gdje je trebao biti od samog početka – na fantastičan gameplay, atmosferična okruženja zapuštenog svijeta pogođenoga apokalipsom te na odnose likova za koje je apsolutno nebitno potencirati njihovu seksualnu opredijeljenost.

Damage control rezultirao je najboljim prikazima ikad u gaming industriji

Jučerašnji prikaz trebali bi koristiti na fakultetima kao primjer predstavljanja neke igre. Kroz 23 minute prikazani su novi gameplay elementi koji su me osvojili. Igra je nadograđena i poboljšana na svim poljima u odnosu na original. Priča je prezentirana na najbolji mogući način, bez previše otkrivanja, a trnci se šire tijelom gotovo svakom sekundom prikaza.

Sve to bez fokusa na pretjerano nasilje i Ellienu romansu. Dok sam istovremeno oduševljen brutalnošću (u granicama ukusa) kojom Ellie rješava protivnike, a Riley je bliža srcu nego ranije. Najveća greška jučerašnjeg prikaza je ta što je on stigao (pre)kasno. Uz onaj prikaz prošlog tjedna to je trebalo biti sve što je Naughty Dog trebao prikazati od same najave igre. I ništa drugo. Nažalost, mnogi ovo neće vidjeti. Bilo da su razočarani ranijim kontroverzama, ili se čuvaju od spojlera.

Oba prikaza ujedno su i najznačajniji prilozi tezi koju sam postavio kroz tekst. Kvaliteta prodaje, a ne kontroverza.

Igra