Najava | Firewatch

Pogledajte duboko u prirodu i sve ostalo će vam biti puno jasnije.

Ljeto je 1989. godine. Vaše ime je Henry. Dolazite iz Bouldera u Coloradu. Nakon duge vožnje i dva dana pješačenja, dolazite usred divljine Wyominga gdje ste prihvatili posao izviđača koji pazi na požare. Godina iza vas je za zaborav. Vaš brak je pred raspadom, a vi ne volite govoriti o tome. Upravo ovim riječima započinje Firewatch i najavljuje tajnovitu avanturu koja vas očekuje dok istražujete divljinu.

Ovo je debitantski naslov za razvojni studio Campo Santo koji broji bivše članove Telltale Gamesa, Double Fine Productionsa, Klei Entertainmenta, 2K Marina i Maxisa. Iskusna skupina pojedinaca, koji su svoje vatreno krštenje imali u proteklim godinama i drugačijim projektima od prezentiranog. Ovo je ujedno i debitantski naslov za izdavača Panic koji će 9. veljače ove godine igru izdati na Linuxu, Windowsima, OS X te PlayStationu 4. Igra je razvijana u Unity višeplatformskom igrinom pokretaču, a specifičan vizualni identitet i umjetnički pristup dizajnu nikoga neće ostavit ravnodušnim.

Henry svoj posao počinje u vlastitom tornju u području naziva Shoshone National Forest koje predstavlja prvu zaštićenu nacionalnu šumu u SAD-u kao dio države Wyoming. Prvi dan posla počinje sasvim normalno za opis posla koji je snašao našeg Henryja. Prijavljeno je neovlašteno ispaljivanje vatrometa unutar zaštićenog područja, a kako je ljetno vrijeme, postoji visoki rizik od požara. Godinu dana ranije, točnije 1988. godine, serija požara u nacionalnom parku Yellowstone, čiji je dio bila spomenuta šuma, dodatno je povećao oprez zaduženih službi kako bi što ranije uočili požare ili izvršili preventivne mjere u njihovom sprječavanju. Henryjeva jedina veza s vanjskim svijetom je žena imena Delilah, koja je ujedno i njegov nadzornik, a nalazi se u susjednom tornju nekoliko milja udaljenom od njegovog. Komuniciraju putem radio veze pomoću walkie-talkie uređaja, tako da je socijalna strana konstantno prisutna tokom igranja. Nakon dolaska na mjesto incidenta, Henry nalazi ostatke pivskih limenki, ostatke vatrometa i logorske vatre. Daljnom pretragom područja nailazi na odjeću i donje rublje da bi dolaskom na jezero uočio dvije mlade djevojke kako se kupaju i slušaju glazbu. Sve što je mogao učiniti je izdati verbalno upozorenje i vratiti se u svoj toranj. U međuvremenu čuje se prvi zvuk grmljavine što označava dolazak oluje. Žureći u svoj toranj, Henry odlučuje iskoristiti pristupačnu liticu kako bi se popeo i što prije došao do svog utočišta. Dok se penjao, opazio je crnu siluetu čovjeka kako ga gleda s vrha litice i nakon toga kako se polako udaljava. Delilah ga smiruje, govoreći ironično kako je ovo otvoreni prostor u koji ljudi dolaze i odlaze. Henry uspijeva doseći vrh i žuri u toranj, ali tamo ga čeka iznenađenje. Vrh tornja je demoliran, njegove stvari su razbacane, a razbijeni prozor znači dugu i hladnu olujnu noć. Jako obećavajući početak za ovu neobičnu igru koja se čini kao pravo osvježenje u moru danjašnje generičnosti.

Firewatch je potencijalni hit zbog načina na koji se odvija radnja. Henry komunicira jedino s Delilah ili komentirajući svoje odnosno njezine radnje. Vrlo pametan potez kreatora igre jer su postigli tajnovitost i povezanost na potpuno novoj razini. Nedostatak fizičkog lika s kojim se vrši komunikacija daje prostor interpretaciji i mašti. Vaš izbor u dijalozima oblikuje vašu vezu s Delilah i otkriva pozadinsku priču oba navedena lika. Sve opcije razgovora su neobavezne, što daje još jednu dimenziju tome kako želite napredovati kroz igru. Kao treći bitan lik treba izdvojiti prirodu. Upravo izostanak fizičke prisutnosti drugih likova omogućava Henryevo opažanje detalja i isticanje psihološke napetosti gdje, primjerice, srušeno stablo u njegovoj glavi predstavlja tračak sumnje i nevjerice koja će svoj vrhunac dobiti ili izgubiti opcionalnim razgovorom s Delilah.

Svijet za sada izgleda vrlo živo i uvjerljivo. Iako grafički prikaz djeluje pomalo neozbiljno i poput prikaza crtanog filma, opet su postigli ozbiljnost. Priroda ima svoj karakter, umjetnički stil je besprijekoran, a prikaz Henryjevih ruku, nogu i tijela prilikom izvođenja skokova i ostalih radnji pomaže u ukupnom doživljaju. Tokom igranja bit će moguća interakcija s brojnim predmetima, a mnogi od njih će poslužiti kroz daljnje napredovanje u priči. Navigiranje je izvedeno pomoću kompasa i mape, a mapu ćemo moći ažurirati ako precrtamo bilješke ostalih izviđača koji su radili prije Henryja. Glasovna gluma je na zavidnoj razini jer sve djeluje spontano, opušteno i ljudski. Prema dosadašnjim video materijalima, glumci su uspjeli postići indirektnu povezanost između Henryja i Delilah, s prirodom kao posrednikom i aktivatorom njihovih akcija. Nestrpljivo iščekujemo izlazak i nadamo se kako će Firewatch ispuniti naša očekivanja koja su, s obzirom na sve navedeno, jako visoka.