FFA Focus

Osvrt na Gamescom #2: Sonic Frontiers bio je najveće razočaranje, a Atlas Fallen ima golemi potencijal

Nakon 3 godine i 1000 dana Gamescom je ponovno otvorio svoja vrata masama. Među njima se pronašao i Goran (@OverHypedG) koji je uspio zaigrati nekolicinu igara. U prvom obraćanju s Gamescoma raspisao se o Evil Westu kao najvećem iznenađenju sajma, a u drugom Gamescom tekstu čitajte što je još igrao, što je gledao i kakvu su dojmovi s drugih istaknutijih naslova sajma.

Sonic Frontiers

  • IZDAVAČ: SEGA
  • DEVELOPER: Sonic Team
  • DATUM IZLASKA: 8. 11. 2022.

Ako je Evil West bio najbolja igra Gamescoma, onda je Sonic Frontiers definitivno najgori.

Prvi dojam bio je – ovo grafički izgleda užasno. Atmosfera je turobna, a svijet je bljedolik i dosadan. Dojam je da se Sonic nikako ne uklapa. Budući da grafika nije uvijek presudna, dao sam šansu gameplayu.

Zadatak je pronaći kotače koji će pokrenuti mašinu za drugu dimenziju. Oni su skriveni iza bossova koji ne predstavljaju baš nikakav izazov. Ostale aktivnosti su repetitivne, a svijet je prevelik s obzirom na količinu sadržaja. U 20 minuta igranja više sam proveo jureći kroz livade i planine nego konkretno igrajući.

Moj zaključak: Nemojte prednaručiti. Pričekajte recenzije, pa odlučite.

Goat Simulator 3

  • IZDAVAČ: Coffee Stain Publishing AB
  • DEVELOPER: Coffee Stain North AB
  • DATUM IZLASKA: 17. 11. 2022.

Vraćamo se dobrim igrama, a jedna takva je i Goat Simulator 3. Luda koza vraća se u novom ruhu, a u 15 minuta doživio sam svakakve vrste kaosa.

Svijet je potpuno otvoren, kretati kroz njega se možete autom, a mapa je velika i raznolika, pa ćete tako vidjeti farme, oranice, slapove, moderne zgrade, škole, picerije, trgovine… Mapa skriva brojne tajne, pa ćete na nekim mjestima pronaći neki zanimljivi modni dodatak (koji se spremaju u ormar za daljnje korištenje) ili kozji suvenir.

Koza može vući neprijatelje jezikom, tući, češati se u ograde, kotrljati se, “surfati” razvodnim vodovima… Tu su i mini igre, njih najmanje 5-6, a tzv. Illuminati ranking prati količinu prouzročenog kaosa, ili barem tako vjerujem.

Moj zaključak: Meni je ovo day one igra. A ako želite pustiti mozak na pašu, ovo je igra za vas.

The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me

  • IZDAVAČ: Bandai Namco
  • DEVELOPER: Supermassive Games
  • DATUM IZLASKA: 18. 11. 2022.

Nisam mogao zaobići posljednju igru The Dark Pictures antologije. The Devil in Me me oduševio. Prvo što sam primijetio je atmosfera, uspjeli su dobiti tu neku čudnu Outlast atmosferu što igru u startu čini zanimljivijom.

Ono što će najviše oduševiti fanove serijala su novi načini istraživanja i kretanja, primjerice poput mehanike balansiranja ravnoteže prelaskom preko daske. Jako puno sam se spuštao i penjao tražeći put za dalje koji više nije linearan, budući da igra uvijek pruža dva različita pravca.

Animacije su i dalje loše, pa me šikljanje krvi zapravo tjeralo na smijeh umjesto na stravu. Grafika je u globalu bolja od prethodnika, a to se najviše vidi na likovima koji su sada detaljniji.

Moj zaključak: Volite li ovakav tipe igara i/ili ste fan serijala, preporučam prednaručiti. Uvjeren sam da će ekipa iz Supermassive studija ispuniti očekivanja.

Skull & Bones

  • IZDAVAČ: Ubisoft
  • DEVELOPER: Ubisoft Singapore
  • DATUM IZLASKA: 8. 11. 2022.

Skull & Bones nije bio dostupan za igranje, ali sam sudjelovao u opširnoj 30-minutnoj prezentaciji single i multiplayera.

Prvo što ću napisati je da sam iznenađen datumom izlaska, jer ona evidentno nije spremna za jesen. U samoj prezentaciji vidi se opća nedovršenost. Hod likova ima lagg, a gluma je toliko loša da već u prvih 30 sekunda umrtvi.

Borba je identična onoj u Assassin’s Creed Odyssey, a čak i svijet puno elemenata posuđuje iz iste igre. Već prvo izlaženje s broda izgleda jako loše, a poznavajući Ubisoft, bit će i repetitivno. S druge strane, demonstracija multiplayera bila je toliko kaotična da većinu vremena nisam znao što se događa.

Iako volim Ubisoft i favoriziram njihove naslove, za ovu igru nažalost nemam nikakva očekivanja. Skull & Bones je daleko od prave piratske igre koja bi trebala pružiti uzbuđenje.

Moj zaključak: Po viđenom, Skull & Bones ne vrijedi punu cijenu. Dojam je da igra mora biti F2P, a najbolja bi bila odgoda negdje daleko nakon Ragnaroka. Vjerujem da bi stopama Rainbow Six Extractiona mogla prvog dana završiti na Game Passu.

Planet of Lana

  • IZDAVAČ: Thunderful Publishing
  • DEVELOPER: Wishfully
  • DATUM IZLASKA: 2023.

Planet of Lana je zaista predivan i opuštajući naslov koji se planira za 2023. godinu. Zasad je Xbox konzolaška ekskluziva i dolazi na Game Pass, a prikaz od iznad je identičan onome što sam ja igrao.

Lana uz pomoć mini prijatelja rješava zagonetke koje otvaraju put za dalje. On ne može bez vas, a vi ne možete bez njega. Neizmjerno simpatična indie avantura.

Moj savjet: Odlična igra, a definitivno i poslastica za sve fanove XBOX-a

SpongeBob Square Pants – The Cosmic Shake

  • IZDAVAČ: THQ Nordic
  • DEVELOPER: Purple Lamp
  • DATUM IZLASKA: 2023.

Iz gameplay prikaza iznad, sekvence koju sam i ja igrao na Gamescomu, razvidno je da novi Spongebob još nije spreman za izlazak.

Za igru koje se pretežito bazira na platformiranje, poneke mehanike još uvijek nisu ispolirane i dovoljno precizne. Što se tiče gameplaya, nisam primijetio nikakvu veću razliku spram prethodnika. Još jedna standardna Spužva Bob igra.

Moj zaključak: Ako volite Spužva Boba i redovito igrate Spongebob naslove, ni ovaj vas neće razočarati

Atlas Fallen

  • IZDAVAČ: Focus Entertainment
  • DEVELOPER: Deck 13
  • DATUM IZLASKA: 2023.

Za kraj imamo jednu od najperspektivnijih igara Gamescoma – Atlas Fallen u kojoj je glavni lik želi savladati boga Sunca te osloboditi svijet njegove tiranije. Dobio sam priliku pogledati 30 minutnu prezentaciju igre koja je po svemu prikazanom već dulje vrijeme u razvoju te bi trebala biti spremna za izlazak u 2023.

Glavni lik ima mogućnost “skijanja” po pijesku čime efektivno može okružiti neprijatelje. Kao i kod Evil Westa, tako i ovdje imate moćnu rukavicu kojom postajete gospodar pijeska s tri različita pješčana oružja. Jedno je mač, drugo je golemi čekić, a treće je šaka. Svako oružje oduzima drugačiju količinu energije, pa će tokom bitke biti potrebno taktizirati s naglaskom na energiju.

Prikazali su i tzv. kataklizmički događaj u obliku pješčane oluke kroz koju vas opkoli brdo prijatelja, a za koju nikad ne znate kada će vas iznenaditi. I dok nisu prikazali konkretnu boss bitku, jedna protiv ogromnog kamenog raka najbliže je tomu. Imao je tri health bara, po jedan na oba kraka i jedan na glavi, asistiraju mu neprijatelji nižeg ranga i sve me to podsjećalo na veće boss bitke u Horizon Forbidden Westu.

Developeri iz Deck 13 studija ovaj segment prezentacije iskoristili su za demonstraciju dva različita ishoda. Jedan kada u borbu uđete nespremni, a drugi kada se upustite s nadograđenim likom. Što dovodi do zaključka kako će veliki naglasak biti na sakupljanju resursa i nadogradnji vještina.

Bit će desetak vrsta neprijatelja poput raka, otkriva mi jedan od developera. U misiji protiv boga Sunca glavni lik će proći kroz različite biome, od kojih će se svaki razlikovati po okruženju i načinima igranja kroz njih. Primjerice, taktika koju ste primijenili na pijesku neće važiti u drugim biomima, dodaje developer.


Ako imate bilo kakva dodatna pitanja možete ih ostaviti u komentarima, a Goran će odgovoriti na njih.

Igra