Zaigrali smo The Division betu

Massive Entertainmentov New York je impresivan u novoj RPG pucačini, no koliko će endgame sadržaja ponuditi puna igra?

Ubisoft je oduševio igrače diljem svijeta 2013. godine kada je po prvi puta prikazao svoju novu Tom Clancy igru. Pažljivo montiran vertical slice prikaz s voice-over glumom između 4 igrača nam je prvi puta prikazao The Division u New Yorku i prvi pogled na to kako će izgledati Ubisoftove igre “nove generacije”. U međuvremenu izašao je i Watch Dogs koji je isto tako imao impresivan prvi prikaz sve dok sama igra nije doživjela brojna grafička snižavanja do svog izlaska 2014. godine. Ubisoft se baš nije proslavio u prvim godinama na novim platformama kada su gurali svoj “this is where next gen starts” moto zato što su im igre bile izuzetno tehnički loše odrađene i daleko od svojih prvih prikaza na konferencijama. Mnogi su se pitali kakav će biti The Division, ne samo po pitanju grafičke kvalitete, već i po igraćim mehanikama. Godine su prolazile i The Division je više puta bio odgođen. 2016. je stigla i konačno iz prve ruke možemo isprobati Ubisoftov “Destiny” kako su ga mnogi prozvali. Skinuli smo betu u iznosu čak 28 GB i zakoračili u središnji Manhattan.

Kad zavrtite betu, prvo što ćete napraviti je kreacija novog lika. U beti su bili dostupni samo nasumični dizajni likova, no puna igra će donijeti više presetova koje ćete moći kombinirati. Igra neće imati detaljniji engine za stvaranje likova poput onog iz Dragon Age Inquisitiona ili Fallouta 4. U beti krećete od 4. levela nakon prologa kojeg developeri nisu htjeli otkriti u beti, pa tako krećete od prvog huba. Hubovi su lokacije u kojima možete kupovati novu opremu i oružja i u ovim lokacijama možete vidjeti druge igrače koji su na serveru u ovoj always online igri. Likovi nemaju klase, već sami možete kombinirati skillove između 3 kategorije. Skillovi su podijeljeni na Medical, Security i Tech, a tu su još i talenti i perkovi. U beti je dostupno jako malo kombinacija, ali već vidimo da su mehanike RPG-a dobro izvedene te da će igrači moći složiti posebne buildove za svoj stil igre. Dva primarna skilla se mapiraju na L1 i R1 tipke, a vaš lik može nositi do tri oružja kako biste bili spremni na sve situacije. Treće oružje je sidearm koje ima neograničenu municiju. The Division se igra kao shooter, ali zapravo je ovo RPG igra s fokusom na loot i co-op. Igra ima nekakve manje MMO elemente s hubovima u kojima možete vidjeti ostale igrače, ali ovo je primarno kooperativna igra za četiri igrača.

Samo napucavanje odrađeno je kao klasični cover shooter. Cover mehanike su napravljene po uzoru na odličan Splinter Cell Blacklist, a i Watch dogs je koristio slične mehanike. Kada stisnete X, vaš lik se odmah prebacuje u zaklon, a ako dođete do ruba zaklona možete držati stick za kretanje u tom smjeru kako bi se vaš lik prebacio u stranu koju želite. Samo kretanje je dobro izvedeno i možete se vrlo lako prebacivati preko prepreka ili držati O kako bi se vaš lik automatski prebacivao preko bilo koje prepreke. Napucavanje je moglo biti i bolje odrađeno s obzirom da i nema baš najbolju detekciju pogodaka ni izražen osjećaj pogotka. Ovo je primarno RPG igra, ali to nije nikakva isprika i samo napucavanje je moralo biti bolje izvedeno. Neprijatelji su izuzetno otporni i potrebno je puno metaka kako biste srušili neprijatelja. U beti je moguće doći do 8. levela pa ostaje za vidjeti kako će Massive riješiti skaliranje neprijatelja. Svijet je prepun loota i može se pronaći mnoštvo oružja i opreme. Ovo sakupljanje loota je primarni cilj koji bi trebao vraćati igrače u igru. Ubisoft je u prvom prikazu imao i fokus na second screen funkcije za kontroliranje drone letjelica, no te funkcije uopće nema u završnoj verziji.

Već smo dosta čuli o izrezanom sadržaju u The Divisionu, poput lokacije Brooklyna o kojoj smo pisali u FFA Focusu, a beta nam donosi samo dio središnjeg Manhattna. Iako beta iznosi 28 GB, u igri je crvenim granicama jasno označeno koji prostor igrači mogu istraživati. Beta nam donosi manji dio čitave mape i dio Dark Zonea koji je posebna zona za PvP multiplayer. Developeri su pripremili samo jednu misiju koju igrači mogu zaigrati. Igrači će imati posebnu bazu u zgradi James A. Farley Post Office koja je sjajno napravljena u Snowdrop engineu. Baza je podijeljena u tri sekcije pod istim nazivima kao i skill tree i ovo je glavni dio igre. Igrači će morati izgraditi bazu tijekom igre kako bi preuzeli nazad New York koji je u rasulu nakon napada. Tijekom igre ćete nalaziti na brojne medic i tech stručnjake koje morate vratiti u svoje baze kako biste nadogradili bazu. U beti imamo upravo misiju za aktivaciju Medic sekcije. Misija nas vodi u obližnji Madison Square Garden kako bismo osigurali posebnog NPC-a i imamo priliku isprobati boss borbu na kraju misije. Sam ritam misije je dobro odrađen, no zanima nas koliko će raznovrsnosti imati konačna igra. Naši likovi nemaju glas i nema nikakve opcije za tekstualni dijalog. Izgleda da će igra biti prepuna fetch questova. Nadamo se da će priča ipak biti nešto zanimljivija. Nakon što završite jednu misiju možete rješavati preostale encounter mini questove i isprobati Dark Zone.

Dark Zone je poseban dio na mapi koji je rezerviran za PvP okršaje. Na ovoj lokaciji možete pronaći najbolju opremu u igri i direktno igrati protiv drugih igrača. Fora je u tome da ne morate napadati druge igrače, već možete surađivati. Ako napadnete druge igrače postajete Rouge i jasno ste označeni na mapi za druge igrače kojima je zadatak da vas eliminiraju. Dark Zone ima poseban sistem rangiranja koji možete brzo dizati putem Rouge mehanike, ali isto tako i drastično izgubiti bodove i opremu. Loot morate osigurati putem posebnih Extraction lokacija na kojima možete sresti i druge igrače i upravo tu se najviše događaju preokreti u “prijateljstvu” kada određene grupe postanu Rouge. Sve u svemu, ideja je dobra i Dark Zone bi mogao pružiti sate zabave kada se otvori čitava zona u punoj igri.

Tehnički igra radi jako dobro u beta buildu i izgleda da će igrači dobiti dosta dobar proizvod po pitanju performansi. Iako ne izgleda tako dobro kao onaj prikaz na E3-ju iz 2013. godine, Massiveov Snowdrop engine je tehnički vrlo dobar. New York je ogroman i ima dosta detalja, pogotovo u unutrašnjosti lokacija. Igra ima samo jedan loading prilikom pokretanja igre (ili kada se spajate na prijatelje), sve ostalo je bez loadinga. Ako želite ući u neku lokaciju jednostavno ušetate bez ikakvog loadinga. Tehnički je vrlo impresivno s tolikom količinom detalja i dinamičnom promjenom vremena. Ubisoft je nastavio s fokusom na parity pa je tako finalni build igre izgrađen prema mogućnostima najslabije platforme, ali sama izvedba je dobro odrađena. Performanse su jako dobre i nema nikakvih problema s framerateom na konzolama. Snowdrop koristi impresivan Physically Based Rendering i dinamičnu promjenu vremena. Osvjetljenje izgleda jako dobro, a interijeri su prepuni dodatnih izvora svjetlosti i dinamičnih sjena. Snowdrop se dosta dobro nosi s količinom detalja na ekranu i nema previše agresivnog isticanja objekata i promjene kvalitete kada se krećete kroz grad. Igrači na konzolama čak mogu isključiti i chromatic aberration kako bi dodatno izoštrili sliku i maknuli efekt “loše kamere” koji mnogim igračima smeta. Konzole čak imaju i screen space refleksije koje dosta dobro izgledaju iako nisu u prevelikoj rezoluciji, ali svakako doprinose atmosferi s nizom post process efekata. E3 prikaz iz 2013. je na posve drugoj razini kvalitete, ali i ovaj prikaz izgleda sasvim dobro s obzirom na veličinu mape, pogotovo na PC verziji.

The Division ima potencijala i čini se zanimljivom igrom. Pitanje je koliko će puna igra imati raznovrsnih aktivnosti i koliko će dugo zadržati igrače nakon što odigraju glavnu igru. Endgame mora biti dobar i zanimljiv ako žele to postići. Nadamo se da će i priča biti zanimljiva iako je fokus na lootu i kooperativnom igranju s prijateljima. Nakon Diabla i Destinyja koji su i danas vrlo aktivne igre, pitanje je hoće li Ubisoft uspjeti privući igrače na duži ostanak u New Yorku.


Sve o The Divisionu čitajte na FFA: