FFA Focus

Zašto 2 mjeseca prije izlaska i dalje nema većih informacija o Mass Effectu: Andromedi?

Zabrinjava li nas nedostatak gameplay prikaza?

24. siječnja nas je dijelilo točno 2 mjeseca od izlaska željno iščekivane Andromede, novog naslova u Mass Effect svemiru. O tom serijalu vjerojatno mnogi, igrali ga ili ne, znaju podosta, s obzirom da je čest gost na ljestvici najboljih igara svih vremena. Doduše, ljubav prema njemu nije bila bez zadrške, rekli bismo čak i skandala, no o tome ćemo nekom drugom prilikom…

Ono što je neke fanove počelo zabrinjavati je činjenica da smo do sada vidjeli ukupno manje od deset minuta gameplay prikaza, što je u današnje vrijeme izuzetno malo, naročito za igru ovakvog kalibra. Na služenom YouTube kanalo imamo samo ovaj pet minutni video. Andromeda Gameplay

Istina, ako se učlanite u “Andromeda Initiative“, dobijete još nekoliko videa (trenutno tri od šest planiranih) iz kojih se mogu saznati (i vidjeti na djelu) još neke informacije, ali i dalje je to vrlo šturo.

Što bi to moglo značiti?

Zašto ne pružaju više detalja u vrijeme kada je hype jedna na najbitnijih stvari prilikom plasiranja igre? Na pamet mi padaju tri razloga:

1. žele sakriti nešto što nije dobro
  2. vjeruju u publiku i u svoj proizvod te im je to dovoljan marketing (kao npr. RDR2 nedavno – jedna slika i internet se obezglavio)
  3. žele promijeniti pristup publici i općenito svoj image

Prva varijanta ima nekog temelja u raznim neuspjelim izlascima igara, bilo to od tehnički neprilagođenih naslova, naslova koji trebaju ogromne day one zakrpe ili pak naslova koji, kao da su namjerno odrezani kako bi se kasnije popunjavali novim DLC sadržajem. Rijetki su izdavači poput Naughty Doga čiji naslovi izlaze rijetko, ali su zato savršeno ispolirani. Mnogi drugi studiji su primorani pustiti nedovršene naslove na tržište kako bi ispunili zadane rokove i bacili se u koštac sa nesmiljenom konkurencijom. Doduše, budući da se Bioware prvo opekao s drugim dijelom Dragon Agea, kasnije i day one DLC sadržajem za Mass Effect 3, a najbitnije – onim zloglasnim završetkom trilogije – sumnjam da bi si dopustili da ovo izbace na tržište “na vrat na nos”. Isto tako, nije da se igra razvija kratko. Naime, razvoj je počeo prije pet godina.

Drugi razlog bi mogao biti puno realniji. Činjenica je da je Mass Effect trilogija stekla kultni status. Vjerojatno će velika većina igrača koji su je voljeli ovo htjeti isprobati, čak i oni koji su se opekli na trojci. Vremena je bilo dovoljno da se zaboravi “šareni” kraj i da se sa sjetom prisjetimo svih onih divnih trenutaka istraživanja i združivanja sa svojim suborcima. Sudeći i po ovo malo gameplaya kojeg smo vidjeli, tu nema nekih velikih potreba za napretkom. Trojka je već bila tehnički sasvim ispolirana, a ovdje je ostao taj cijeli feeling, plus se poradilo na vertikalnosti borbe. Ionako glavni adut Mass Effecta nije bio combat, već priča, glazba, atmosfera, vjerojatno i osjećaj grandioznosti, monumentalnosti i heorizma.

Ne bi trebalo odbaciti ni treći razlog. Kao što sam već spomenuo, Bioware je bio predmet mnogih kritika – mijenjanje završetka igre zbog pritiska javnosti je bio presedan u gaming industriji. Mnogi ljudi su zbog pritiska i otišli iz Biowarea. Isto tako, i otac kompanija, EA je godinama bila predmet kritika. Moguće da su zagrizli i odlučili promijeniti imidž u potpunosti – ne pričati, već raditi. Neke su promjene već vidljive; naime, potvrđeno je da Andromeda neće imati season passDruga učestala kritika u posljednje vrijeme ide na previše detaljne najave same igre puno prije izlaska o čemu se naš Figo raspisao u svojoj kolumni. Tu je jedan od loših primjera inače odličan Naughty Dog s toliko detaljnim najavama svojih igara da apsolutno umanje faktor iznenađenja u svojim igrama koje se umnogome oslanjaju na kvalitetnu priču, scenarij i dijaloge.

U svakom slučaju, možda u ova preostala dva mjeseca sve padne u vodu i jednostavno nas preplave vijestima i video prikazima! Ja osobno se nadam Mass Effect ili N7 verziji PS4 konzole, stoga – fingers crossed, a u međuvremenu je prijedlog svim ljubiteljima da ponovno instaliraju trilogiju i pripreme se za novi naslov!

Pozivam vas da i vi napišete vaše pretpostavke o trenutnoj situaciji pred skorašnji izlazak, a za kraj stavljamo i sva tri dosadašnja videa u sklopu “Andromeda Initiative” programa koji nisu vidljivi na Mass Effect YouTube kanalu bez direktne poveznice…

Join the Andromeda Initiative

Arks and Nexus Briefing

Tempest and Nomad Briefing