Red Dead Redemption 2 fijasko na PC-ju još je jedan dokaz da su konzole bolji izbor

Od kad je tranzistora i bitova vodi se vječna borba između konzolaša i PC igrača. Jedni tvrde da su konzole bolje, a drugi da pravi igrači igraju na PC-ju. Te rasprave su bitne koliko i podtajnik tajnika u Agenciji za ispitivanje razmaka crte na pješačkom prijelazu.

Iako sam degradirao čitavu potrebu za takvim raspravama, ipak sam imao potrebe napisati ovakvu kolumnu. Zašto? Kao i svi vi, ne mogu si pomoći. Svaka skupina ljudi treba jednu polarizirajuću temu za raspravu. PC i konzole su naše ustaše i partizani.

Red Dead Redemption 2 je izašao prošle godine na konzolama. Među igračima i kritikom je uglavnom pokupio hvalospjeve. Radi se o igri koja je nedvojbeno isporučila najživlji i najljepši open world u igrama. Ispričana je i jedna od najljepših priča svih vremena. Arthur i ostali članovi bande su svima ušli pod kožu, a RDR2 je ušao u rasprave o najboljim igrama svih vremena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Neke ćete mrziti, a ostale obožavati. Likovi u RDR2 su jedni od najbolje okarakteriziranih u svim igrama uopće.

Možemo reći da se sve posložilo. Igra je na PlayStationu 4 i Xboxu One od prvog dana radila odlično. Unatoč zastarjelom hardveru, fantastično i inovativno osvjetljenje je odigralo svoju ulogu u grafičkom prikazu, a većih bugova nije bilo. Stvoreni su svi preduvjeti da se uživa u ovom remek djelu, bez tehničkih i drugih problema koji bi nas ometali.

Godinu kasnije Red Dead Redemption 2 stiže na PC. U kombinaciji s modernim hardverom grafički to ide na još veću razinu i cijela igra izgleda impresivnije. PC igrači uz dodatne misije su trebali dobiti jedno ultimativno iskustvo.

Igranje rascjepkano tehničkim problemima

Ali ne. Po tko zna koji put, još jedan port s konzola je podbacio pod teretom otvorenosti PC platforme. Unatoč činjenici kako konzole hardverski nikad nisu bile sličnije računalima. A kad spominjem “otvorenost platforme”, tu mislim softverski koliko i hardverski. Koliko god je promašena optimizacija Red Dead Redemptiona za PC, toliko je svoju ulogu odigrao kriminalno loš Rockstar Games Launcher. Igra od 60 eura na PC-ju je u totalnom kršu.

Prvih tjedan dana igra je u većini slučajeva “crashala” upravo i isključivo zbog launchera, a još i danas taj problem nije u potpunosti otklonjen. Tisuće igrača je legitimno zatražilo i dobilo povrat novca, pa će RDR 2 igrati na Steamu idućeg mjeseca. Ili će čekati neka bolja vremena. Iz interesa izdavača da pokupi što je više novca moguće, pa liši Steam i Epic Games Store od njihovih provizija, dogodilo se to da dobar dio igrača nije u mogućnosti zaigrati igru. Velika greška Rockstara kojoj je prije svega posredovalo neiskustvo i pohlepa.

Oni koji su se nekako izborili pored launchera i nekako pokrenuli igru, sad se bore s grafičkim postavkama. Ali i ne samo tim, jer još i danas jedino riješenje za stuttering je kopanje po source fileovima igre i ograničavanje procesora. Što je nešto što definitivno spada u napredno poznavanje računala i ne snalazi se svatko ugodno u tim vodama.

Kako biste izvukli barem optimalno iz vlastitog hardvera, potrebno je uložiti određeno vrijeme u isprobavanje i testiranje postavki. Čak i oni koji su odlučili igrati igru bez zamaranja s postavkama i ugodno se provodili na početku, jednom su, primjerice, stigli do trenutka kad otkrivaju folijarne teksture ispod svake razine prihvatljivog. Dovoljno je baciti oko na Reddit, popis problema i ako imate sreće, popis njihovih ispravaka.

Problemi nabrojani iznad vraćaju nas na onaj preduvjet koji je RDR2 imao na konzolama. A koji nažalost nije ispunjen na PC-ju. Teško je uživati i prepustiti se jednoj od najboljih igara svih vremena, kad je iskustvo isprekidano konstantnom potrebom za naštimavanjem postavki i guglanjem problema.

Glavni krivac? Naravno – Rockstar

Naravno, tome je prvenstveno kriv Rockstar koji je, realno, izbacio nedovoljno testiran proizvod. Velika krivica leži i u kriminalno lošem Rockstar Games Launcheru koji se u potpunosti trebao zaobići, a igru inicijalno ponuditi na već uhodanim PC platformamama poput Steama, Epic Games Storea i GOG-a.

U Red Dead Redemptionu 2 na PC-ju tako danas mogu uživati isključivo PC entuzijasti, kojima nije strano “kopati” po sistemskim datotekama i koje više od igračeg iskustva možda zadovoljava neosporan grafički prikaz u visokoj rezoluciji.

Da, velika krivica leži u Rockstaru. Ali tu je i veliko, preotovreno, neregulirano PC tržište, s hardverskim kombinacijama koje je danas teško pratiti čak i meni, uredniku jednog portala te tematike. Stižemo i do rastućeg broja PC platformi, te financijskih zavrzlama s provizijama izdvača i ostalih faktora koje mene kao igrača zanimaju ravno 0%. Koje, nažalost imaju veliki utjecaj na završno izdanje igre.

Red Dead Redemption 2 je još jedan dokaz kako je PC platforma, kao što je oduvijek i bila, predodređena za entuzijaste. Unatoč odličnim PC portovima poput novih Gearsa, pa čak i novog Modern Warfarea, pokretanje i igranje PC igara će uvijek u manjoj ili većoj mjeri zahtijevati određenu prilagodbu samih igarača. Uz to, Red Dead Redemption 2 nije prva, niti će biti posljednja igra s problemima ovakvog razmjera.

Ne smijemo dopustiti da PC igranje i kultura spadnu u mediokritet

Koliko god zatvoreni sustavi poput PlayStationa, Xboxa ili Nintenda predstavljaju ograničavajući faktor igračima, utoliko pružaju i prednost u smislu regulativa i “quality control” testova koje su ovakve slučajeve svele na povijesni minimum. Igra kao igra može biti loša, ali tehnički će biti najmanje na minimumu potrebnom za igranje.

Barem što se tiče AAA blockbustera, još jednom možemo zaključiti kako su konzole, realno, najbolji izbor za igranje prosječnom igraču. Igraču kojeg ne zanimaju grafičke postavke, kojeg ne zanima grafička superiornost, koji ne želi razmišljati više od onoga kad će mu se isprazniti kontroler…

Međutim, ako PC igranje i kultura ikad spadnu u mediokritet, a u tom smjeru tržište guraju ovakvi potezi kakav je napravio Rockstar s RDR2, igranje općenito čeka bezlična budućnost. PC kao otvorena platforma, uz sve nedostatke koje sam nabrojao, zauvijek će biti mjesto gdje će se rađati nove ideje. Mjesto koje će pružiti utočište inovatorima, čije će inovacije oplemenjivati nove gameplay mehanike, koje će gurati tehnički napredak i postavljati nove standarde. Zato PC igrači zaslužuju više, zato je potrebno glasno ukazivati na ovakve probleme i zato je potrebno nezadovoljstvo iskazati sredstvom koje izdavači najviše cijene. Novčanikom! Nemojte kupiti Red Dead Redemption 2 na PC-ju.

Osobni stavovi iznešeni u kolumni nisu službeni stav FFA.hr Gaming Portala i čitave redakcije.