“This is your gift, and your curse. Touching lives only by ending them.”
Square Enixova odluka da klasičan serijal poput Hitmana prebaci u epizodični format bila je dosta rizična. Mnoge igrače je to odmah odbilo od bilo kakve kupovine, iako je Hitman zbog strukture igre dosta dobar kandidat za ovakav format izdavanja. Sada kad je kompletna prva sezona iza nas, kao i čitava Live komponenta igre koju su developeri iz IO Interactivea obećavali, možemo komentirati kakav je zaista završni proizvod i je li odluka o epizodičnom izdavanju zaista bila dobra. Nakon završavanja svih epizoda na naizgled bezbroj načina, mogu potvrditi da je novi Hitman pravo iznenađenje i jedna od najboljih igara godine. Po pitanju mehanika gameplaya i dizajna levela, IO interactive je isporučio ultimativno Hitman iskustvo koje je pravi nastavak Blood Moneyja kojeg smo čekali.
Prva sezona novog Hitmana nije reboot kako su mnogi očekivali. Igra započinje dvadeset godina prije originalnih igara i prikazuje nam mladog agenta 47 u ICA kompleksu kako postiže status agenta kroz vrlo zanimljiv tutorial koji nas na kvalitetan način upoznaje sa svim mogućim mehanikama na način da nam pruža totalnu kontrolu u izvršavanju misija. Tu upoznajemo i ključne likove koji će biti bitni za kraj sezone, a nakon odlično producirane CGI uvodne animacije koja nam prikazuje sve najveće hitove agenta 47 kroz originalne igre, akcija se seli u 2019. i početak nove priče koja nam agenta 47 dovodi na vrhuncu karijere.
Lokacije su raznovrsne i imate pravi globetrotting osjećaj kada putujete po svijetu i birate opremu za misije. Novi Hitman će vas odvesti na modnu reviju u Parizu, idilični gradić Sapienza u Italiji, u Moroko usred protesta, ekskluzivan hotel u Tajlandu, vojni kompleks u Coloradu, a sve završava u elitnoj bolnici u snježnom Japanu. Svaki level je majstorski dizajniran i prepun prilika za ubojstvo, načina za infiltraciju i opcija za bijeg. Developeri iz IO Interactivea su pružili ogromne sandbox levele koji su zaista prava i živa mjesta u kojoj možete na bezbroj načina iskorištavati sve gameplay mehanike i AI brojnih NPC-a kako biste ostvarili savršeni hit. Vrhunac igre je druga epizoda, Sapienza, koja nam donosi mali talijanski gradić koji djeluje kao stvarno mjesto, a mapa je toliko velika da je samo vila koja je jedan djelić mape velika kao čitav level iz prošlih igara, a u čitavoj Sapinezi se bez problema mogu ugurati i 2-3 levela.
Čari Hitmana su upravo prilike za što kreativniji gameplay, tako da ne želim pisati o mogućim načinima za ubojstva s obzirom da je to najzanimljivi dio igre i to prepuštam da sami iskusite. Ako su vam Hitman igre bile preteške, developeri su dodali zanimljiv detalj koji će mnogim novim igračima olakšati igru, a hardcore fanovi mogu igrati bez toga za klasično iskustvo. Radi se o Opportunities mehanici koja vam donosi mogućnost odabira između “full”, “minimal” i “off”. Ako postavite na “full”, moći ćete pratiti in-game markere koji će vas voditi kroz kreativne načine za ubojstva kako biste što brže i lakše završili misiju. Ovo je ekvivalent easy težini igre, a ako želite najteže i pravo Hitman iskustvo, možete bez problema i posljedica isključiti ovo. Igra je dizajnirana da radi i na “off”, tako da ništa ne propuštate ako se odlučite prelaziti na „pravi“ način. Zlatna sredina je “minimal” način prikaza koji će vam u kutu ekrana uvijek prikazivati što trebate napraviti bez nuđenja in-game lokatora. Pisci su jako dobro napisali sve scenarije i ako igrate s isključenim Opportunities, uvijek ćete jasno dobiti upute što se traži za egzotičan kill bilo kroz intel informacije ili kroz jednostavno prisluškivanje NPC-a. Sve je odrađeno jako prirodno i na vrlo visokoj kvaliteti.
Hitman igre su poznate po Clockwork sustavu kada čim učitate level, akcija počinje teči bez obzira na vas. Sada je to promijenjeno s obzirom da ima puno više prilika i načina za ubojstva jer je čitav sustav kompleksniji i mete ne mogu izvršavati više akcija odjednom. Sada praktički sami birate kad počinje neka akcija. Ovako su developeri osigurali da uvijek možete iskusiti što više opcija za ubojstvo bez da napamet znate kada će neki NPC biti na nekoj poziciji i bez da na traženu poziciju trčite čim učitate level kako ne biste propustili priliku. Ovo zvuči kao loša strana, ali u praksi radi jako dobro. Još uvijek ima „clockwork“ mehanika, tj. ruta koje NPC-ovi rade, pa se tako prilike svejedno mogu propustiti, no najveća je promjena što je taj „clockwork“ zamijenjen s, nazovimo ga tako, kronografom, tj. sami birate kada će početi neka prilika. Instinct mode je ovaj put samo wallhack mogućnost da NPC-ove i mete vidite kroz zidove i na nikakav način ne utječe na gameplay (za razliku od Absolutiona kojem je to, u kombinaciji s lošim sustavom prerušavanja, dosta naštetilo samom gameplayu). Naravno, i ovo se u potpunosti može isključiti i praktički je samo in-game oblik mape, baš kao u starim Hitman igrama kada je mapa pokazivala sve moguće informacije. Sada to imate u stvarnom vremenu pritiskom na tipku.
Sustav prerušavanja je konačno ispoliran i nema više nezgodnih situacija kao u Absolutionu kada bi, recimo, običan stražar mogao prepoznati baš svakog stražara koji nosi istu uniformu. To je uveliko smanjilo zabavu u Absolutionu, a u novom Hitmanu se ponovno vraća onaj gušt pronalaženje savršene uniforme koja će vam omogućiti slobodno kretanje. Tu je i twist koji komplicira ovu mehaniku. Svaka klasa uniforme ima nekoliko NPC-ova koji su jasno označeni bijelom točkom iznad NPC modela i ovo je vaš znak da vas ovaj NPC može prepoznati i pokvariti vaš plan. Balans je odlično pogođen, pa tako imate nekoliko šefova koji poznaju svoje radnike u tajnoj službi, dok sami radnici ne znaju baš svakog kolegu. Ovo je smislen način i funkcionira jako dobro. Svaki level je prepun uniformama i sami NPC-ovi su jako dobro odrađeni iako će vas zasigurno zasmetati ponavljanje glasova s obzirom da je IO Interactive imao manji budžet za ovu igru u usporedbi s Absolutionom.
Svaki level traži ponovno igranje jer je čitava igra bazirana na izazovima i level masteryju koji otključava dodatnu opremu i načine za ulazak na misiju. Izazovi su sjajno odrađeni i svaki ima baš onoliko informacija da vas navede na pravi put bez spojlanja doživljaja. Ako odlučite zaista izvršiti sve što ima u igri, otvara se mogućnost da igrate ovaj naslov čak i nekoliko stotina sati. Ovu igru preporučam svim ljubiteljima serijala i žanra koji vole ponavljati misije i tražiti savršen način za izvršavanje misija i ostvarivanje Silent Assassin ranka jer, ako planirate samo jednom završiti igru bez previše eksperimentiranja, onda ovo nije igra za vas.
Koncept epizoda pruža mogućnost i za drugačiji pristup u prezentiranju priče. Svaka misija je povezana s vrlo zanimljivom pričom koja je dosta kratka i ne previše duboka, ali na zanimljiv način nam predstavlja neke likove i ima puno potencijala za drugu sezonu. Pogotovo je zanimljiv kraj pete epizode, kao i finale kojim su me dosta iznenadili i moram priznati da jedva čekam vidjeti što će se dogoditi u drugoj sezoni.
Kompletno izdanje igre donosi mnoštvo sadržaja, a tu su još i Contracts načini igranja koji su stvorili kvalitetnu zajednicu obožavatelja koji su bili uz igru kroz sav Live sadržaj i epizode. Običan Contracts mode je prepun ugovora koje su stvorili sami igrači, a ako želite nešto dinamičnije i teže, tu su Escalation i Elusive ugovori. Escalation ugovori imaju pet razina i sa svakom razinom na kojoj završite hit otključavate još napredniju verziju koja vam na svakoj razini dodaje još neku komplikaciju, zahtjev ili dodatnu metu. Tu nema spremanja pozicije i traži da zaista ovladate mehanikama i levelom. Elusive Target su posebne mete koje je IO dodavao kroz godinu. To su mete s posebnom uvodnom animacijom i pozadinskom pričom koji se pojavljuju na 48 sati, a igrači imaju samo jednu priliku za ubojstvo. Svaka greška je završna i nema ponavljanja. Ovo je ultimativni test koji mogu završiti samo najbolji igrači. Nagrade su bonusi poput odijela iz prošlih igara i slično.
Tehnički je igra jako dobro odrađena, čak i na običnoj PS4 konzoli. Glacier 2 pokretač nudi kvalitetne animacije i detalje kroz ogromne sandbox levele. Posebno treba pohvaliti sustav osvjetljenja i način prikazivanja materijala. Ako igrate na PS4 Pro ili PC-ju, možete uživati u još kvalitetnijem prikazu i boljem framerateu koji se na običnom PS4 može zaključati na 30 sličica u sekundi ili otključati s targetom od 60 FPS-a. Budući da je igra dosta spora i ne traži precizne kontrole kao twitch shooteri, meni je bilo sasvim ugodno igrati i u otključanom framerateu. Igra je na početku imala izuzetno neresponzivne komande u meniju koje su bile naporne za navigaciju, kao i ogroman pop-in tekstura kada bi nakon početka levela trebali čekati i do 40-ak sekundi da se u potpunosti učita. Pop-in je s novom zakrpom smanjen na desetak sekundi što je dosta bolje, a sam meni je dobio poboljšanja iako još uvijek nije bez problema. Nažalost, na konzoli ćete se dosta načekati zbog učitavanja ogromnog sandboxa i količine NPC-ova, pa ako volite stalno učitavati spremljenu poziciju za što bolji prelazak, tu ćete gubiti dosta vremena
IO Interactive je u novom Hitmanu pokazao da ima viziju i igračima je isporučio zaista ultimativno Hitman iskustvo. Silent Assassin i Blood Money su za svoje vrijeme zaista bili impresivni i meni još uvijek fantastične igre zbog nezaboravnih levela i kreativnog gameplaya, no novi Hitman zaista to odnosi na novu razinu. Epizodični sustav izdavanja će, vjerujem, mnogima i dalje biti problem koji će ih odbijati od kupovine igre, no puni proizvod je zaista dobra igra koju preporučam svim ljubiteljima žanra i serijala. Druga sezona ima potencijala da bude još bolja ako developeri još više prošire priču i iskoriste sve prednosti epizodičnog izdavanja.
Hitman recenzija
90
IO Interactive je u novom Hitmanu pokazao da ima viziju i igračima je isporučio zaista ultimativno Hitman iskustvo.