Recenzija | FORM (PSVR)

FORM se smatra klasikom početnih VR naslova na Steamu. Izašao 2017. na PC-u, dakle u prethistoriji za internetske pojmove, tada je pokupio hrpu nagrada i visokih ocjena za svoje logičke zavrzlame i lude vizualne efekte. Danas u godini Corone-chan dvije tisuće i dvadesete, dolazi na PSVR. Da vidimo, što to znači imati PC VR klasik na konzoli? Spoiler: ništa bitno.

Open the VR doors, Hal

FORM vas stavlja u lebdeće ruke znanstvenika Devina negdje u Aljasci. Vaš zadatak je čeprkati po misterioznom obelisku, naizgled vanzemaljskog porijekla. I to je otprilike to. Ne, nemam više ništa bitno ni posebno za reći, priča je jako štura. Nema ni nekih apstraktnih, interpretativnih dijelova kao u nedavnom Separationu; jednostavno frfljate po konstrukcijama koje vam obelisk „nudi“ i tako valjda komunicirate s nečim što ne razumijete. Netko je gledao Odiseju 2001. i kopirao domaći. Neuspješno.

Dobar početak, naizgled…

Devin tako prođe kroz dvije, ponovit ću, samo dvije razine logičkih zagonetki u lebdećem crnilu. U prvoj se bavite jednom kutijom sa mnogo pokretnih dijelova, a u drugoj ste u jednoj kugli sa nekoliko odvojenih sekcija koje se spajaju u jedan razočaravajući krešendo. Kontrole standardne, da ne kažem proste. Nema nikakvog pomicanja, samo stojite i grabite stvari blizu i na daljinu. Move palice obavezne, ali funkcioniraju OK.

I can’t do that, Devin

Sve bi to bilo fino i krasno da su zagonetke pametne i izazovne. Početak još i fino počinje, skoro kao Room VR, ali vrlo brzo postane očito da nekih klikera u glavi nećete uopće aktivirati. Skoro svaka zagonetka je bolno jednostavna i treba samo najbanalnije opažanje. Plusić ide u plusić. Kotač sa T na poleđini ide na stroj sa T utorom. Čak ima i leća za skrivene predmete koja se koristi možda dva puta na najdosadniji mogući način. Na pola puta ćete doslovce imati slagalicu od desetak dijelova! Kao začin za kraj, zadnja „zagonetka“ je najobičniji Simon Says. Više ponavljanja Simon Says. Skoro uvredljivo. Zapravo, ne skoro, nego baš uvredljivo.

Shiny. I to je otprilike to.

Ono malo priče što ima kaže da je šjor Devin fenomenalan znanstvenik sa nekim posebnim poremećajem mozga da uviđa uzorke i konstrukcije. Pa brate, ako ti je vrhunski znanstvenik jedini sposoban da riješi igračku za dijete od tri godine, onda smo stvarno nadrapali. Sva sreća pa igra ne nudi nikakve hintove, jer bi to bilo šlag na tortu. Ima možda dva trenutka kada bi se igra, da je uloženo nekih svježih ideja, možda uzdigla iznad razine tech demoa, ali to se nažalost ne dogodi. Sve skupa, veliko razočaranje.

Nažalost, ništa komplicirano.

Spomenute dvije razine će potrajati manje od sata, ovisno koliko vas Moveovi slušaju, jer problema sa zagonetkama nećete imati. Bar ne bi smjeli ako imate više od 8 godina. S druge strane, ne mogu preporučiti igru nižem uzrastu jer atmosfera i priča nije za djecu. Dapače, ne znam za koga je jer ne govori ništa. Vizualno je sve jako lijepo i atraktivno, naravno manje grafički intenzivno od PC verzije, ali ništa loše. Zvuk je možda najbolji dio paketa, jer sva mašinerija i euklidska geometrija oko vas zuji, zveči, šumi na razne načine. Ima i ambijentalne elektronike u pozadini tu i tamo. Napravili su i korak dalje da možete slušati glazbu i efekte u posebnim interaktivnim sobama odvojenim od kampanje. Simpatično, ali u konačnici nepotrebno. Sumnjam da će se ikoga previše dojmiti.

Eh, da je bar sve masterpis.

Something disappointing

Tijekom mog ponovnog prelaska zbog preostalih trofeja shvatio sam jednu sitnicu. (Lagana platina, nemojte mi suditi. Moram nekakvu vrijednost iščupati iz ovog.) Sjetio sam se da sam zapravo ovo probao prije, kod susjeda na njegovom Viveu koju godinu unazad. I tamo, da, imate prvih par zagonetki u demou koji su taman dovoljno dobre da vas navuku da kupite cijelu igru. Siguran sam da je daleke 2017., kada ništa drugo zapravo nije bilo dostupno na VR platformama, FORM bilo vrhunsko iskustvo. Danas jednostavno nije dovoljno imati najosnovnije načine interakcije s virtualnim prostorom, a bome nije ni dobra ideja općenito tretirati igrača kao nedonoščad. Gledam recenzije korisnika na Steamu za ovo i svi hvale FORM kao transcendentalno iskustvo, vrhunski puzzler i sjajnu priču. Ne znam kako bih to komentirao. Očigledno su to ostaci prvih izleta u VR, kada se nije znalo bolje. Još traže 100KN za ovo? Ako nastavim odmahivati glavom, ispast će mi.

Igračka koja ničemu ne služi.

Ukratko, ako nemate ništa pametnije igrati na svom PSVRu (u što iskreno sumnjam) i/ili još niste prohodali sa VR nogama, onda bi možda mogli razmotriti FORM. Kad bude na nekoj debeloj akciji. Ili besplatan. Prvi mačići se bacaju u vodu. Ne trebamo ih vaditi iz potoka i oživljavati nakon par godina, hvala lijepo.

FORM recenzija

40

Povijesni izvor za početke VR-a.