Recenzija | Gran Turismo 7

Kao da je bilo jučer, naviru sjećanja druženja s bratom i rješavanja licenci prvog Gran Turisma. Bilo je tu svađe i tuče, ali Gran Turismo je postizao tada ono što postiže i 25 godina poslije – okuplja ljubitelje automobila u najrealnijoj simulaciji vožnje svog doba.

Simpatičan početak

Ne mogu krenuti nego od prve simpatije. Sama igra teži 98 gigabajta te ovisno o internetskoj vezi možete čekati satima na instalaciju. Međutim, nakon samo 10-ak GB upoznat ćete se s Music Rallyjem, zabavnim novim modom namjenjenom početnicima i onima koji se žele opustiti uz dobru glazbu.

U jednom drugom modu, veterani serijala vozili su između checkpointa i lovili sekunde, a ovdje ćete loviti note. Izgubite li sve note prije nego dođete do sljedećeg checkpointa, vožnja je gotova. Cilj je preći zadanu kilometražu prije kraja pjesme, a ovisno o rezultatu igra će vas nagraditi broncom, srebrom ili zlatom.

Osnovne postavke i odabir težine igre

Po prvom pravom pokretanju odabrat ćete težinu igre. Da, to sada postoji. U prethodnim nastavcima mogla se birati agresivnost AI vozača, a ovdje je težina definirana ljutim papričicama.

Što je više ljutih papričica, to je igra teža.

Težina utječe samo na utrke i prvenstva. Ne utječe na licence i ostale misije gdje su ciljevi i način igranja već propisani. Krenuo sam na srednjoj težini, ali u nekom sam trenutku prešao na višu budući da su AI igrači jako zaostajali. Kako napredujete kroz igru, protivnici su izazovniji, međutim, veterani neće imati prevelikih problema dok god koriste automobile razine traženih performance bodova.

Ako imate imalo prethodnog iskustva u simulacijama vožnje, preporučam kretanje na težoj razini. A ako prije svega želite biti kolekcionar, predlažem jednu papričicu jer su automobili prilično skupi. Zapravo, skuplji su nego u prethodnicima, no o tome malo kasnije.

Bitno je spomenuti mnoštvo asistencija za vožnju koje će bitno olakšati igru početnicima bez iskustva u simulacijama. Istaknuo bih asistenciju kočenja, koja isprva može djelovati nakaradno, no može biti korisna i veteranima. Ako biste radije vozili bez asistencija, i dalje možete odabrati klasična upozorenja gdje i kada kočiti koja se prilagođavaju brzini, automobilu i krivini.

Primjer nove asistencije prilikom kočenja

Nikad bolja mapa

Dobro došli na jednu od najugodnijih mapa u Gran Turismu. Početni hub je pravo osvježenje u odnosu na prethodne naslove i neke drljave izvedbe. Sjetite se Gran Turisma 4 i silnih ikona po ekranima ili okomitog menija u GT6. Zaglavlje sučelja preuzeto je iz GT Sporta dok minimalistički pristup ikone čini preglednijima.

Igranjem Cafea i rješavanjem misija otključavat ćete dodatne ikone poput tjuninga, multiplayera, lobbyja i trgovine automobilima (Brand Central). Mapa se mijenja ovisno o dobu dana, što je prilično zgodan detalj.

Glavna mapa odlično je izvedena.

Glavna kampanja / Kafenisanje

Krenimo direktno na najveće iznenađenje, a to je već spomenuti Cafe. Prethodne najave ukazivale su kako će Cafe donositi povremene aktivnosti ili dodatne sadržaje, no iznenadio sam se kada sam shvatio da je Cafe zapravo centar svega. Veteranima će on možda biti dosadan ili nepotreban, ali nove igrače će korak po korak upoznati s klasičnim elementima Gran Turismo serijala.

Prilikom svakog posjeća Cafeu dočekat će vas razina elegancije, tolika da sam se poželio presvući iz trenirke u sako. Vaš automobil uvijek je parkiran ispred, a ovisno o tome kojim ste autom došli na kavicu, javit će vam se netko bitan iz industrije, popričati s vama te otkriti više informacija o onome što vozite. Osim razgovora, u Cafeu imate uvid u statistike i kolekcije poput osvojenih prvenstva i dobivenih automobila.

Popijte čašu vina, preuzmite meni i vratite se s 3 nova automobila.

Dolazimo do najbitnijeg dijela. Misije će vas voditi kroz igru i nagrađivati automobilima. Osim onih tipa “izađi i nabavi tri auta”, tu su i misije koje će vas provesti po mapi, upoznati s tjuniranjem, naslikavanjem u Scapesima i slično. Misije djeluju poput nekakve kampanje, ali kampanje koja je repetitivna i ne pruža pravi izazov. Od igrača se najčešće traži da prikupi tri određena automobila iste marke koje skupljate u označenim utrkama. Bez pravog izazova, one brze dosade, ali sve misije morate preći iz jednog jednostavnog razloga – ne postoji drugi način kako biste otključali sve raspoložive staze.

Rješavanjem misija otključavate staze i prvenstva te dobivate srećke. Da, srećke.

Ipak, neki izazov kroz Cafe postoji u kontekstu licenci. Neka prvenstva na koja će vas uputiti Cafe mogu se riješiti samo uz posjedovanje određenih licenci. One su odvojene na mapi i mogu se osvajati kad bilo. A kad smo kod licenci…

Licence

… apsolutno mi je zadovoljstvo reći da su se nakon GT Sporta vratile old school licence. One dijele jako puno toga s onima iz petice i šestice, a posebno mi se sviđa povratak animacije rekordnog vremena iz dvojke, gdje se umjesto trofeja sjaji GT logo.

Licence su opet teške i izazovne!

Početne licence su prava mala igrarija. No, kako napredujete kroz razine one postaju sve izazovnije, što se uostalom i očekuje od jednog Gran Turisma. Kako biste postigli zadana vremena morat ćete taktizirati, mijenjati postavke, analizirati snimke i demonstracije (koje su sada dio igre, ne morate čekati učitavanje s interneta), a put do zlata provest će vas kroz emocionalnu žurku. Naravno, za napredak je dovoljna i bronca, međutim jurenje zlatnih vremena kao nagradu nudi dodatne automobile.

Primjer kako izgleda osnovno sučelje za Licence

Iritantan nedostatak je što po osvajanju medalje svaki put morate izaći van iz utrke i odabrati naredni test. Korak je to unatrag od GT Sporta gdje se mogao odabrati naredni izazov odmah po rješavanju prethodnog. Ipak, ovaj quality of life nedostatak poništavaju instantna učitavanja s SSD-a PlayStationa 5.

Dodatne aktivnosti

Misije

Osim glavne kampanje i njenih misija u Cafeu te licenci, tu su još i klasične misije koje otključavate rješavanjem misija u Cafeu te podizanjem levela. Misije su zapravo mješavina specijalnih misija iz GT6 te Mission Challengea iz GT Sporta. Veterani će prepoznati povratak rušenja čunjeva i akceleracije s ikonskim automobilima iz franšize. Misije su izazovne te ćete uživati u njihovim prelascima.

Circuit Experience

Vratio se i klasičan Circuit Experience samo što ovaj put nema poseban modul, već ga pokrećete odabirom staze. Poput klasičnih misija, nije esencijalan dio kampanje i tu nemam puno za dodati osim da se nije previše promijenio od GT Sporta. Morate odvoziti nekoliko sektora, a zatim i cijelu stazu u zadanom vremenu. Jedina promjena je nedostatak – odnosno nema nagrada osim kredita.

Circuit Experience je iz nekog razloga skriven iza staza i ikona.
Prvenstva, Time Trialsi i Arcade Racing

Prvenstva otključavate igrajući misije u Cafeu. Kada završite kampanju ostaje 10 prvenstava koje možete uvijek voziti. Ali, nažalost, ona su predodređena te na njih nikako ne možete utjecati osim odabirom drugog auta ili povećanjem težine u opcijama.

Time Trialsi se nalaze tik do circuit experiencea. Dakle, i oni su skriveni. Dok je Arcade Racing jedini offline dio igre i kao takav nije doživio bitniju promjenu u odnosu na prethodnike.

Prvenstva možete igrati samo napretkom kroz kampanju u Cafeu.

Automobili

Novi automobili

Brand Central je mjesto gdje ćete kupovati nove automobile u Gran Turismu 7. Elegantno organiziran, donosi jasan uvid u sve dostupne automobile. Kao i trkaće staze, tako je i ova trgovina podijeljena u tri regije. Pregled je izrazito sličan onom u GT Sportu, a svaki brand ima poveznicu na službeni Youtube kanal, vlastiti in-game muzej te na lokacije podrijetla.

Izostala je iz GT Sporta, ali Nissan Silvia se vratila.

Uoči kupnje, većini automobila možete mijenjati boje, možete vidjeti kako izgledaju u garaži ili uz različite pozadine (Scapese), a ako trenutno nemate kredita, uvijek ga možete dodati na listu želja pa kupiti poslije.

Rabljeni automobili

Ponuda rabljenih automobila svakog dana je drugačija. Pored svakog od njih možete vidjeti cijenu, a iznad nje pojavit će se posebna ikona ako su ograničene zalihe, što znači kako sutra tog automobila vjerojatno više neće biti. Cijene su povoljne, a ovaj dio igre najčešće ćete posjećivati na samom početku igranja. Neke utrke zahtijevaju voženje samo s određenim brandom, tipa Nissan ili Porsche kup, pa je salon rabljenih automobila u tim situacijama najčešće najbolji izbor.

Ponuda rabljenih automobila mijenja se na dnevnoj bazi.

Garaža i kolekcionarstvo

Garaža ima još bitniju ulogu nego ranije, a u Gran Turismu 7 tu je klasična, ali i kolekcionarska garaža.

U klasičnoj garaži pronaći ćete sve ikad kupljene automobile, čak i duple. Tu su i filteri po klasama, brandu, snazi. Filteri su korisni, ali nezgrapno izvedeni kroz čitavu igru. Naime, igra NIKAD ne pamti prethodno odabrane filtere, pa svaki put morate sve ispočetka. Što u početku nije problem, međutim, kako se garaža puni, nezgrapni filteri sve više idu na živce.

S druge strane, kolekcionarska garaža prikazuje samo marke automobila koje ste kompletirali. Također ih možete sortirati prema državi porijekla, proizvođaču, godini i klasi. Kolekcionarska garaža jasno prikazuje što ste sve prikupili i što još morate, što se meni osobno pokazalo kao prilično obeshrabrujuće. Naime, završetkom kampanje, svih natjecanja i licenci imao sam ukupno samo 80 automobila, od čega sam kupio njih 6. Nikada manje u jednoj GT igri.

Kolekcionarska garaža. Pravi kolekcionar će trebati izdvojiti nebrojene sate kako bi prikupio svih 424 automobila.

Omjer nagrađivanja nije dobro balansiran. U odnosu na prethodne igre, automobili su značajno poskupjeli, a do kredita je teže doći. Nakon 40-ak sati igranja zaradio sam ukupno 4,5 milijuna kredita, a koliko je to malo ili nije pokušat ću vam približiti ispod.

Ekonomija je drugačija spram prijašnjih GT igara

Dobar primjer je Audi R18 TDI ’11 Joest koji je u GT Sportu koštao milijun kredita, a sada u GT7 se cijena se popela na 3 milijuna (dan uoči objave recenzije snižena je s čak 10 milijuna) uz otprilike sličan osjećaj progresije. Zaudara na mikrotransakcije, koje u recenzentskoj izvedbi nisu bile omogućene, ali da će ih biti po izlasku ukazuje gumb za nadopunu lisnice putem PlayStation Storea. U trenutku pisanja ovog teksta nemamo uvid u mikrotransakcije i koliko će biti zastupljene. O tome ćemo pisati jednom kada budemo pametniji.

Izgleda da se u Gran Turismo vraćaju mikrotransakcije, što možda objašnjava obveznu konstantnu online konekciju.

Dakle, u Gran Turismu 7 konstantno će vas pratiti osjećaj siromaštva. Skupe i bolje stvari teže su nedostupne, što ovu igru osim real racing simulatora čini i real life simulatorom.

Igre na sreću

Da bi se Gran Turismo 7 mogao kompletno okrenuti mikrotransakcijama, možda ukazuju igre na sreću u sklopu garaže. Tamo ćete pronaći poklone, odnosno kartice čijim otvaranjem možete dobiti dijelove, kredite ili automobile. Vrijednost kartica kreće se od jedne do šest zvjezdica, a što ih je više, to su i nagrade bolje. Šest zvjezdica donosi mogućnost osvajanja zlatnih poluga vrijednosti milijun kredita. Takvu, najvrjedniju karticu, dobio sam samo jednom – po završetku kampanje, a do onda nikada nisam dobio bolju od četiri zvjezdice.

Gledaj čuda. Samo sam jednom dobio najvrjedniju kartu, a niti jednom nisam izvukao automobil.

Kartice ovakvog tipa s nasumičnim nagradama nemaju što raditi u jednoj Gran Turismo igri. Kada paralelu moram povlačiti s FIFA i NBA 2k igrama, jedinim naslovima koji još uvijek guraju omražene lootbox mehanike, onda to nikako ne može biti pozitivna stvar. Ako se lootbox kartice budu mogle kupiti pravim novcem, a sve ukazuje na to, PlayStation će ući u jednu tmurnu eru.

Staze

Ako ste igrali posljednje tri generacije Gran Turisma, djelomično ste već igrali i Gran Turismo 7. Tu su 34 lokacije s preko 90 varijacija. Drago nam je ponovno vidjeti Daytonu, Trial Mountain, High Speed Ring i Deep Forest. Ali sve staze već su viđene u prethodnim igrama, a ako mi nešto nije promaknulo, u GT7 ne postoji nijedna nova staza za serijal. One izgledaju jako lijepo, atraktivno napose, ali ovo je porazna činjenica.

Goodwood se vratio i izgleda bolje nego ikad.

Osim što nema novih staza, Gran Turismo 7 ima kroničan problem i s nedostatkom ostalih vrsta sadržaja. Šteta je da se iz GT6 nisu vratile specifične misije, side questovi, misije s pozivnicama ili misije rušenja čunjeva. Polyphony Digital veliki trud je uložio u suradnju s NASA-om kako bi točno mapirali zvjezdano nebo, što bi bio odličan povod za povratak Lunar misija iz šestice. Nema ih. Nema ih kao ni utrka u Rimu, Londonu, Madridu…

Sony se hvalio i naprednim AI-em Sophy posebno razvijenim za Gran Turismo 7. Navodilo se da su Sophy naučili voziti bolje od profesionalnih eSport igrača, a osim što u ponašanju umjetne inteligencije nema nekog revolucionarnog pomaka, propuštena je prilika da nam se omogući direktno nadmetanje s njom.

Kako smo i nagađali, u Gran Turismo 7 uključeni su i neki od najboljih eSport vozača današnjice. Oni se u igri pojavljuju kao savjetnici. Tu su ulogu odradili jako dobro, ali je također propuštena prilika omogućiti nam nadmetati se s njihovim vremenima. Nema ni toga, a očekivalo se.

Tjuniranje i GT Auto

Ono čega ima i ono u što je uloženo jako puno truda je tjuniranje i uređivanje limenog ljubimca. S preko 60 različitih tipova dijelova često ćete posjećivati radionicu. S tjuniranjem će vas upoznati misije u Cafeu, a bez rada na automobilima i pravilnog odabira postavki imat ćete problema u utrkama.

Različiti automobili imaju različite dijelove, a njihovo tjuniranje podijeljeno je u 5 kategorija. Njih otključavate leveliranjem i polaganjem licenci, a tjuniranje samo po sebi može biti jednostavno ili komplicirano, ovisno koliko pažnje mu želite posvetiti. A možete mijenjati apsolutno sve s i utjecati na nikad brojnije parametre.

U neka natjecanja dopušteno je samo s tjuniranim vozilima.

I dok je sam model vožnje i držanja automobila na stazi prilično sličan onome u Gran Turismo Sportu, tjuniranjem se na ponašanje automobila utječe više nego ikad dosad. Svaka promjena postavki se točno osjeti na mjestima na kojima bi trebalo, modifikacije su precizne te je opći dojam kako se opća kvaliteta voznog modela približila vrhuncu onoga što se moguće od jednog mainstream simulatora utrkivanja.

GT Auto je također doživio poneke promjene. Osim promjene ulja, motora i pranja auta, ovdje sada možete dodati i wide body, koji, nažalost, nije dostupan za sve modele. Livery editor je doživio promjene utoliko što možete dodati naljepnice tamo gdje prije niste mogli, a njihov limit je povećan. Zgodno je i to što su svi prethodno kreirani livreji iz GT Sporta migrirani u GT7.

Slatke male stvari…

Čar svake igre je u malim detaljima, a iznimka nije ni Gran Turismo 7. Kada prestignete nekoga, sa strane će se pojaviti informacija o modelu automobila. Ako vas zanima koja pjesma svira, pritisnite pauzu. Kapljice kiše realistično se raspršuju po vjetrobranu. Lokve se u stvarnom vremenu stvaraju i suše na stazi. Promjena ulja i pranje automobila imaju haptički podražaj na kontroleru. Šljunak tucka pod limarijom…

Čar Gran Turisma je i u Scapesima koji sada broji preko 2500 lokacija diljem svijeta na kojima se možete igrati fotografa. Fotografa se možete igrati i u Photo Modeu koji je dostupan po završetku svake utrke kod pregleda reprize.

Vremenski uvjeti i prolazak vremena

Na razočaranje svih veterana GT-a, vremenski uvjeti nisu dinamični. Odnosno, njihova izmjena je striktno predefinirana ovisno o stazi i utrci, pa vas na određenoj utrci očekuju uvijek identične promjene vremenskih uvjeta. Ipak, oni se donekle mogu predodrediti kod kreacije prilagođenih utrka, što je najbliže dinamičnoj promjeni vremena u Gran Turismu 7.

Vožnja po kiši je izazovna i mijenja čitav koncept vožnje. Posebno, primjerice, na Nürburgringu kada se vremenski uvjeti iznenada promjene iz idealnih u opći potop. Budući da je staza jako duga, na nekim mjestima kiše neće biti, pa ćete ulaziti iz suhih u mokre sektore, što često rezultira izlijetanjem sa staze.

Staza se brže suši na dijelovima gdje se češće vozi, što je grafički posebno atraktivno. Bit će vam bitno voziti po osušenom dijelu staze, a još je bitnije pratiti vremenski radar u donjem desnom kutu kako biste mogli predvidjeti kada i gdje će kišiti.

A kada smo kod vožnje, pogled iz cockpita je nevjerojatan. Ja sam jedan od onih koji voli imati kameru što udaljeniju od auta kako bih uživao u pejzažu, ali pogled iz unutrašnjosti u GT7 postao mi je omiljen. Vožnja je responzivnija i preglednija, instrumenti su pristupačniji i osjećat ćete se poput profesionalnog vozača.

Online i mutliplayer sobe

Kod online vožnje izgledalo je da značajnijih promjena u odnosu na Gran Turismo Sport nema, ali prevario sam se. Tu su i dalje dnevne utrke, ali sada su kod ulaska u sve njih bitni Performance bodovi. Štoviše, kako biste zadovoljili uvjete ulaska u utrke dozvoljeno je i tjuniranje, što otvara jednu potpuno novu dimenziju vožnje protiv stvarnih igrača.

Sport mode je postao zanimljiviji.

Multiplayer sobe su se vratile. Baš kao u GT Sport sami kreirate uvjete te birate doba dana, klase, broj igrača, stazu, vremenske uvjete i ostala pravila. Nažalost, za razliku od klasičnog Sport Modea, ovaj segment nismo imali prilike podrobnije testirati u recenzentskim uvjetima.

Zgodna novost je Meeting Place. Sada kod svake staze postoji mogućnost vožnje online. Odabirom ikone “točke za susrete” ulazite u lobby sa svim drugim igračima, a ova značajka više je namijenjena za opuštanje i druženje.

U limitiranim uvjetima, iskustvo online igranja bilo je ugodno bez nekih tehničkih poteškoća. Očekujte slično ponašanje poput onoga u GT Sportu na kojem je Polyphony ispekao zanat.

Performanse i next-gen

Nakon toliko teksta iznad, konačno smo stigli do onoga što sve zanima. Neću lagati ako kažem da je ovo grafički najljepša igra koju sam ikada igrao. A odigrao sam… Pa. Sve.

Čim stupite na stazu bit će vam jasno o čemu pričam, a dojam će pojačati scenarij u kojem prvo krenete s Music Rallyjem. Koliko puta sam škiljio na jedno oko tijekom ove igre – to neću zaboraviti. Kao i u pravom životu, odsjaj sunca od drugih automobila da praktički ne možete voziti, toliko da bi Kazo trebao razmisliti o implementaciji filtera poput sunčanih naočala. Međutim, budući da se izmjena vremena odvija relativno brzo, to i nije toliki problem. Više slatka briga.

Automobili nikada nisu izgledali ljepše, a posebno su kvalitetno izvedeni kokpiti. Scapesi, odnosno prizori dobiveni uz njihovu pomoć također oduševljavaju. Wow osjećaj često se javlja, a ja vam preporučam uzeti barem 5 minuta, recimo, na Trial Mountainu, da se vozite bez opterećenja 10 do 20 km/h i uživate u okolini.

Gran Turismo 7 ima dva grafička moda koji nemaju apsolutno nikakvog smisla. Dopustite mi da objasnim. Frame Rate Mode izvodi utrke u 4K i 60 FPS-a, a Ray Tracing Mode isto! Samo što ray tracinga nema. Odnosno, ray tracing refleksije prisutne su samo u Photo Modeu, u Scapesima i sličnim statičnim scenama. I sada se postavlja pitanje, zašto je uopće pružen odabir između dva grafička moda? Možda na to pitanje odgovor pruži Digital Foundry u nekoj od analiza, ali ja razliku u utrkama nisam vidio. Kako grafički, tako ni po izvođenju.

Izvođenje u spomenutim utrkama jako je dobro. Osjećaj je kao da se najčešće izvodi u konstantnih 60 FPS-a, međutim, u nekim scenama s previše toga na ekranu ima blagih padova. Primjerice, u okolnostima dok na kiši prestižete kolonu automobila, a istovremeno prolazite kroz chechkpoint ili imate uključen prikaz područja za kočenje. Vjerujem da će optimizacija u narednom periodu riješiti taj problem.

Podizanje kvalitete vožnje iz kokpita jedna je od najvećih pobjeda novog Gran Turisma.

Zvuk je jako dobro izveden i, što je jako bitno, lijepo kontemplira gameplayu. Ponekad 3D značajke impresioniraju, posebno dok vas zaobilazi protivnik. Fijukanje vjetra poboljšava dojam brzine, a odbijanje zvuka u prostoru od različite površine izvedeno je bolje nego u bilo kojoj igri dosad. I automobili zvuče bolje, uvjerljivije, te se vidi da je velika pažnja posvećena upravo tom segmentu igre. Memovi o motorima kao “usisivačima” ostavljamo u prethodnim igrama.

Od specifičnih PS5 mogućnosti izdvojit ću gotovo instantno učitavanje svega. Tri sekunde do utrke, a oko dvije sekunde za licence i kraće staze. Neuvjerljivi haptički podražaji postali su uvjerljivi zakrpom nekoliko sati prije objave ove recenzije. Sad već klasično osjećate ubrzanje i kočenje na R2 i L2, a vibracija prilično vjerno prenosi osjećaj vožnje po šljunku ili preko rubova i izbočina. Kod nekih radnji, poput pranja automobila i dolijevanja ulja čut ćete zvuk iz kontrolera, što se može i isključiti.

Nedostaci, problemi i nužni ispravci

Iako je generalno prisutan dojam da je Gran Turismo 7 tehnički ispoliran, u mojih 40-ak sati druženja s njim bilo je nekoliko smrzavanja, usporavanja u menijima i animacijama uoči utrka, nestajanja glazbe u utrkama, sučelje Brand Centrala (trgovina s automobilima) nije sasvim responzivno te, iako nisam isprobao, postoji bojazan u kvalitetu izvođenja na PS4.

Imao sam i jedan kritičan problem, kada mi se igra smrznula do te točke da više nisam mogao upaliti svoj PS5. Rješenje je bilo resetiranje konzole kroz safe mode, nakon čega sam izgubio sve podatke. Problem je to koji nisam uspio više replicirati, a developeri su obaviješteni.

Leveliranje u Gran Turismu 7 nema apsolutno nikakav značaj i potpuno je neoptimizirano. Logike, barem neke očite, u podizanju levela nema. Nekada ćete za istu radnju skočiti za 1 level, a nekad za 2 ili više. Također, više nema nagrada u vidu automobila za napredak u levelima. Za svaki peti level dobije se kaciga ili odijelo, čime je Gran Turismo 7 škrtiji nego prethodnici. Što se može pripisati ranijim teorijama o mikrotransakcijama.

Statistika je u GT igrama mnogima bila bitna.

Slično je i kod brojanja statistika koje su ranije brojale znatno više podataka, a i nagrade su bile bogatije. One su sada tek grubo navedene, marginalizirane sa strane bez iole većeg značaja.

Zaključak? Prije svega, Gran Turismo 7 je uranio najmanje nekoliko mjeseci. Nedostaju nove staze, cijene i nagrade nisu balansirane, očekivali smo više natjecanja, postoje tehničke poteškoće. Zaključak zaključka? Najmanje nekoliko mjeseci su uranila i prethodna dva Gran Turisma.

Jasno je kako je Gran Turismo 7 prilagođeniji početnicima. Za njih su dodane razne asistencije vožnje, prema njima je kreirana kampanja, čije će misije ponekad iritirati veterane, ali oni zato dobivaju poboljšani vozni model i dosad nikad veću mogućnost njegove modifikacije detaljnim tjuniranjem.

Veterani – ljubitelji onlinea koji će napraviti transfer s GT Sporta, sve ono što su imali tamo pronaći će i u sedmici. Još razrađenije uz utjecaj Performance bodova.

Ono na što treba pripaziti, a što se definitivno ne uklapa u strast prema automobila su mikrotransakcije. Za koje još ne znamo kakve će biti, ali in-game cijene automobila sugeriraju da bi mogle biti intruzivne. U kontekstu mikrotransakcija, ne sviđaju nam se ni kartice koje su u principu definicija omraženih lootboxeva koji na mala vrata ulaze u GT7 u vrijeme kada ih je industrija praktički eliminirala.

Ono čime se Polyphony Digital istaknuo kod GT6 i GT Sporta je neprikosnovena podrška. Kako tehnička, tako i sadržajna. Uopće ne sumnjamo kako će se u narednim tjednima ispeglati tehničke poteškoće, stizat će novi automobili, mora doći i neka nova staza… U relativno kratkom periodu recenziranja, zakrpe su bitno mijenjale igru (na bolje), toliko da nekoliko sati uoči objave recenzije još uvijek mijenjamo sadržaj. Kvalitetan skeleton je napravljen, predstoji mu optimizacija modova te implementacija novog sadržaja i GT7 tek treba postati najbolji GT ikada. Uz uvjet da ne zaglibi u mikrotransakcijama.

Bili početnici ili veterani, Gran Turismo 7 je ljubavno pismo obožavateljima automobila. Osim što je po gameplayu bez daljnjega najbolja simulacija vožnje današnjice, ne postoji proizvod zabavne industrije koji promovira auto-moto kulturu na način na koji to radi Gran Turismo 7. Neki ključni elementi igre su zbrzani, ali Kazunori Yamauchiju i njegovom timu strast se ne može osporiti.

Gran Turismo 7 recenzija

84

Najbolji simulator vožnje današnjice koji s obzirom na relativno siromašan sadržaj tek treba postati najbolja racing igra današnjice.