Recenzija | Hoa

Kada ste posljednji puta zaigrali igru u kojoj ne možete poginuti i u kojoj se jednostavno ne možete i nećete naživcirati?

Hoa je baš takva igra – opuštena i nadasve topla. Kao da u hladnoj zimskoj noći dok peć gori jarkim plamenom, ušuškate se kod vaše bake, dide, brata, sestre, mame ili tate i oni vam krenu čitati jednu predivnu bajku koja će vam okrijepiti dušu i um. Hoa je bajka ili možda preciznije – basna u pokretu.

Sve što ćete vidjeti na ekranu, ručno je crtano i zaista izgleda predivno. Čini mi se da je velika inspiracija za vizualni stil bio Studio Ghibli, a znamo kakva oni vizualna remek-djela isporučuju. Boje u igri su baš predivne i svaka od razina je dočarana na pravi način. Čak i naopaki crno-bijeli svijet u jednom dijelu igre izgleda artistički predivno.

Nije samo grafika ta koja će vas oduševiti. Možda čak i više, bez daha će vas ostaviti – glazba. Od prve sekunde predivne dionice na klaviru, a kasnije i na orguljama, stopit će se u jedno predivno audio-vizualno putovanje u kojem će uživati sva vaša osjetila. Kao da ponovno proživljavate Hans Christian Andersena u pokretu.

Jednostavno i kratko

Hoa je u osnovi vrlo jednostavni platformer u kojem ne možete umrijeti i nemate nikakva oružja. Teško mi je reći da postoje i neprijatelji jer su toliko benigni da vam ne mogu ništa. U prvih nekoliko razina upoznat ćete životinje koje će vam dati nove moći kao što su lebdenje, dupli skok i sl., a zauzvrat ćete morati skupljati zvjezdice i to je to. Igra je zaista vrlo jednostavna. Nema vraćanja unatrag, nema pronalaženja i skupljanja skrivenih stvari. Nema ni pronalaženja skrivenih prostorija. Igra nije nikakva metroidvania ili rogelite/roguelike naslov nego čisti platformer s tek minimalnim i jednostavnim zagonetkama. Ako ste možda roditelj i tražite igru za vaše najmlađe – Hoa je idealan izbor. Ne zbog svoje težine, već zbog predivne i tople atmosfere koju igra ima.

Vidi da se da je svaka minuta igre rađena s puno pažnje i ljubavi, pa je prava šteta što igra ne traje malo duže. Ovako ćete je završiti u roku od dva do tri sata maksimalno i skupit ćete sve trofeje i otključati platinu. Da, igra ima jako laganu platinu, pa ako je to nešto što vas veseli, Hoa je igra za vas.

Tehničku stranu igre smo već opisali, no moram reći da iako je igra vrlo jednostavna i ne previše zahtjevna, znala mi je često na sekundu-dvije zatrzati dok sam prelazio u sljedeći kadar, odnosno sljedeću razinu. Nadam se da će to biti ispeglano putem patcha. Mi smo igru igrali na PS5 konzoli koja ne donosi nikakve posebne benefite. Uzmite u obzir da je ovo ipak indie igra na kojoj je radio manji studio.

Hoa

Ne mogu se sjetiti jesam li napisao ikada kraću recenziju, ali kada igra traje dva do tri sata, mislim da sam vam sve što trebate znati i opisao. Hoa je baš jedan maleni, ali jako ugodni i predivni platformer kojeg ćete zaigrati ako se želite opustiti i uživati u umjetnosti što igre svakako jesu. Ako s druge strane ipak tražite nekakvu dubinu, kompliciraniji gameplay, istraživanje i borbu – Hoa nije igra za vas.

Meni će na kraju dana Hoa ostati u lijepom sjećanju kao jedna kratka, ali predivna i jako pozitivna basna. Šteta što ipak igra nije malo duža.

Hoa recenzija

68