Recenzija | Kingdom Hearts: Melody of Memory

Kingdom Hearts je serijal star skoro 20 godina. Naš gospodar i velebni krojač pojaseva Tetsuya Nomura ne posustaje i nudi nam novu članicu komplicirane antologije. Kao što je već tradicionalno za KH, Melody of Memory je još jedan u moru spin-offa. Revni obožavatelji već imaju ideju o čemu se radi čim je sjećanje u podnaslovu. Melodija je novi iznenađujući element. O čemu se točno radi?

Izgleda li poznato?

A Whole New World

Melody of Memory nema dugi uvod. Odmah ste bačeni u jednostavnu, nostalgičnu uvodnu pjesmu Simple and Clean Utade Hikaru. Sora leti po ekranu, note lete prema njemu, vi stišćete gumbić u ritmu. Slatko, ali to je tek uvod. Prva prava pjesma, dobri stari Destiny Islands, odmah slijedi sa malo naprednijim tempom.

Puno svjetova, puno zvjezdica…

MoM je ritam igra gdje su note i udaraljke prikazane na notnoj crti kao Heartlessi i drugi neprijatelji iz KH serijala. Lupajte u ritmu po sjenama kao Sora i ekipa do kraja pjesme. To je to! Sjene trče prema vašoj ekipi na dnu ekrana u različitim uzorcima i kombinacijama, postupno sve teže i teže. Vaša ekipa ima tri člana za tri gumba, tipično L1, X i R1. Trokut aktivira posebne kristale na polju, također u ritmu. Središnji član ekipe je vođa i može skočiti tj. lebdjeti u zraku pritiskom na krug. Skok služi za izbjegavanje projektila, a lebdenje skuplja note u zraku. Također, dok vođa lebdi, ostatak družine može nastaviti s ritmom.

Povezane note su česti prizor.

Part of Your World

Igra je krcata pjesmama iz cijelog serijala. Preko 150 skladbi božice Yoko Shimomure će pošteno namučiti vaše prste. Svaka pjesma ima drugačiji raspored neprijatelja na Beginner, Standard i Proud razinama težine. Sve skladbe traju po par minuta, pa izračunajte sami koliko je to harmonije za vaše uši. Prolaskom kroz World Tour otključavate pjesmu po pjesmu i skupljate materijale za bonus skladbe koje nisu vezane za svjetove iz igara. Tri misije po pjesmi traže od vas specifične uvjete, npr. izbjegavanje svih projektila u skladbi ili savršeno pogađanje određenih nota. Osim tipičnih pjesama nazvanih Field Battles, postoje i Boss borbe. U Boss borbama vaša odabrana ekipa šamara po Ansemu, Maleficent i inima, a vaše točne note izbjegavaju napade. Sve je prikazano kao u originalnim igrama i izgleda jako simpatično i šarmantno. Prolazak kroz glavnu kampanju uz rješavanje svih misija je trajao otprilike 12-ak sati na Proud. Za ritam igru – jako pristojno.

Aqua vodi Tim BBS. Svemir je u ravnoteži.

Usput, ne zavaravajte se, Melody of Memory je apsolutno nastavak Kingdom Hearts 3. Jako mali i nebitan nastavak, na razini Coded, ako se toga uopće sjećate. (Nomura se sjeća, stavio je dvije pjesme iz Coded u ovaj paket. Nikad ih čuo prije.) Sve do zadnjeg svijeta u World Touru nema nove priče; Kairi, Sorina bolja polovica, rezimira cijeli serijal u svojim monolozima. Zadnji svijet nastavlja priču KH3 natuknutu u Re:Mind DLC-u. Ništa pametno nije rečeno, ali pobogu, ne pratite KH priču zbog pameti, zar ne? Nomura je na težim drogama, neka tako ostane.

Disneyeve kandže su očite.

Let It Go

Nije sve zeleno u World Touru. Velika većina pjesama se igra na isti način, lupanjem po sjenama. No, Kingdom Hearts 3 pjesme su prikazane kao video isječci s vašom ekipom koja pluta po ekranu, kao u uvodu. Jasno je da nisu mogli iskoristiti modele iz KH3 jer su prenapredni za Switch, pa su napravili kompromis. Nije dobar osjećaj, jer video pjesme su znatno lakše i dosadnije za igrati. Također, ne mogu se igrati u Versus modu, no o tom potom. Šteta je što zbog toga nema puno KH3 pjesama općenito, a svi znamo da je Yoko odradila sjajan posao za trojku.

Riku trči sa pokemonima.

Igra ne staje nakon glavne kampanje. Cijeli album otključanih pjesama možete proći sa Performer postavkom: igra ubacuje dodatne, neobavezne note u svaku pjesmu. Performer note se udaraju svim ostalim gumbima na kontroleru, bome i palicama. Nije lako! Konačni cilj za ritam entuzijasta je udariti sve note cijelog albuma, na svim težinama. Govorimo o satima truda i patnje, na što je svaki Beatmania manijak više nego spreman. No, ovo je ipak prvenstveno igra za KH fanove, pa shodno tome igra nudi i dodatne opcije za lakšu igru. One Button mod je očit, sve se igra pritiskom jednog gumba. Igranjem skupljate razne materijale koje vaš vjerni moogle može pretvoriti u korisne predmete poput Potiona za liječenje. Također možete pozvati kralja Mickeya kao četvrtog člana; Mickey će uskočiti i automatski liječiti i udarati ako vam ide iznimno loše. Vjerujte mi, neke od kasnijih pjesama na Proud su nemilosrdne.

Mickey krade Šiljin kill, 2020, kolorizirano.

Beauty and the Beast

Najzabavniji dio igre je sigurno Versus. Možete igrati protiv nekoga drugog online, ali samo sa Field pjesmama. Igrate kao normalno, no u dnu ekrana imate prikaz bodova igrača i njihovih trikova. Uspješnim udaranjem nota punite trik metar i nasumično šaljete trikove protivniku preko mreže. Trikova ima raznih, poput uklanjanja vizualnih indikatora ili nevidljivih protivnika. Trikovi su potpuno van ičije kontrole, pa i najjednostavnija pjesma može postati veliki izazov. Puno puta sam bio skoro izjednačen sa protivnikom sve do samog kraja kad jedan trik presudi pobjedu. Neovisno pobjedite li ili ne, igranjem skupljate kartice s ilustracijama i modelima likova, neprijatelja i razne druge memorabilije iz serijala. Revanši nude veće šanse za rjeđe kartice. Čini se da nema posebne nagrade za skupljanje svih kartica, ali ovo je KH igra. Ne bi me čudilo da postoji ultra tajni filmić za slijedeću igru skriven iza tone borbi. S obzirom da oba igrača igraju pjesmu lokalno i jedina interakcija je slanje i primanje trikova, laga nema ni ne može ga biti. Online je poprilično brz, kvalitetan i najvažnije – zabavan.

Kao Tekken, više-manje.

Ni to nije sve – igra nudi i lokalni ko-op. Dva igrača kao Sora i Riku mogu skupa tapkati po Field pjesmama, a zbroj njihovih bodova se računa za konačni rang. Nažalost, nisam uspio isprobati: mlađi braco mi nije uživljen u dobru glazbu, a bome ni Disney mu više nije napet. Igra također ima svoju listu zadataka i statistika u Jiminy Journalu. Neki zadatci su ujedno i trofeji, a dobar broj njih je čisti grind. Naravno, sve otključane pjesme, filmiće i kartice možete gledati i slušati u lijepom džuboksu.

Naravno da sam ga skupio.

Don’t Think Twice

Mogu reći da sam iznimno iznenađen kvalitetom Melody of Memory. Shimomurina glazba je zasluženo dobila svoju igru, a jedini pravi problem je što nekih pjesama nema ili nisu dovoljno dobro iskorištene. Najpoznatije poput spomenute Simple and Clean i drugih Utadinih pjesama imaju iznimno kratku Field verziju za Versus mod dok pune verzije pate u video verziji. Ima i par Disneyevih klasika iz crtića koje bolno odskaču od ostatka. Najzabavnije i najteže su, jasno, one koje se moraju posebno otključati, poput varijacija borbenih tema isključivo na klaviru. Nemam dojam da će proširiti igru sa dodatnim sadržajem, ali ne mogu odrediti je li to dobro ili loše. Htio bih još pjesama, pogotovo Field verzija skladbi iz KH3. Opet, 150 pjesama je više nego bogat opus.

Theatrhythm chibi likovi se skrivaju na par mjesta.

Vrijedi li 150+ pjesama i solidne ritam mehanike punu cijenu? Za okorjele fanove, da. Melody of Memory može biti zadovoljavajući uvod u svijet ritam igara, pa i svijet Kingdom Heartsa. Obožavatelji serijala će uživati u igri čak i ako nisu za tapkanje u ritmu, a s druge strane igra je toliko pristupačna i šarmantna da može privući bilo koga u Nomurin mega-projekt. Isprobajte besplatan demo i prosudite sami vrijedi li čekati rasprodaju. Puno truda je uloženo u ovaj album, a ni igra nije loša.

Kingdom Hearts: Melody of Memory recenzija

75

Zabavna ritam igra s manjim nedostatcima.