Recenzija | Kitaria Fables

Može li se ozbiljno shvatiti RPG koji za glavnog lika ima mačku? RPG prepunog preslatkih NPC-eva, šarolikog i neozbiljnog umjetničkog izričaja s pojednostavljenim borbama i igrivim mehanikama?

Kitaria Fables nije duboka igra, kako pričom tako ni gameplay mehnikama. Ta se činjenica ne skriva, čak naprotiv – pojednostavljenost je možda i najveća prednost ovakvog farming RPG-a u čemu ova igra briljira. Na momente…

Sama priča je vrlo jednostavna te uključuje već standardne klišeje RPG igara. Nakon dugog perioda mira, misteriozno zlo je poremetilo ravnotežu u predivnom svijetu i čudovišta ponovno prijete preslatkim stanovnicima. Hrabri junak će se samostalno suprostaviti drevnom zlu i još jednom obraniti svijet i donijeti mir.

Makaron je tu, nedostaje samo cheese 🙂

Naš glavni lik, simpatični, ali mjutani Nyanza von Wishers, biva dodijeljen s prijateljem Macaronom (da, zaista se zove makaron) u službu obrane malog sela Paw Village. Selo kao selo ima apsolutno sve što je potrebno hrabrom mačku u obrani svijeta – štandove s hranom, namirnicama, magičnim orbovima, sjemenjem za usjeve te blacksmitha. I to je to – našem Nyanzi nije ni potrebno ništa više. No Nyanza negdje mora i spavati pa mu seoski starješina daruje napuštenu farmicu koja je nekad bila vlasništvo Nyanzinog djeda.

Farmaj me opušteno

Farma s iznimno jednostavnim mehanikama podsjeća na Stardew Valley. Povremeno iskopavate vrijedne rude, sijete i žete usjeve i skladištite razne iteme u kutije. Rude se na farmi pojavljuju povremeno, ali s obzirom koliko su potrebne za upgrade opreme i oruđa – zaista prerijetko. Srećom, kasnije se pronalazi još jedna vrijedna lokacija za iskopavanje toliko bitnih ruda.

Inventar se brzo popuni pa treba ponekad taktizirati s materijalima i itemima.

Samo farmanje je maksimalno jednostavno te – opuštajuće. Kod trgovca se kupuju željene sjemenke, zatim se motikom malo preore metar kvadratni zemlje i zasadi sjemenka. Posađeno sjeme se jednom dnevno mora zaliti vodom i kroz nekoliko dana usjev je spreman za žetvu. Kosom se požnje usjev i to je to. Isti se može prodati ili iskoristiti kao sastojak za neko od jela. Bez previše filozofije ili kompliciranja, maksimalno jednostavno i opuštajuće.

Oruđe za farmanje se može upgradeati i uvelike si skratiti vrijeme potrebno za obrađivanje farmice. Čak i kada ju u cijelosti zasadimo omiljenim usjevima.

Kupus i mrkvica su dozreli.

Kombiniranje istraživanja mape i farmanja nije najzgodnije riješeno zbog prebrze promjene dana i noći. Dan je jednostavno prekratak, a na svakodnevno navodnjavanje usjeva (pogotovo ako ih imate više i ako imate baznu kanticu za vodu) odlazi previše vremena. Ako se zaigrate po mapi istražujući i propustite zalijevanje, isti će uvenuti. Morate ponovo trošiti ne baš lako stečene zlatnike na nove sjemenke.

Što nam više treba?

Kućica pored farme (klijet kako bi naši Zagorci rekli) sadrži ogledalo za promjenu izgleda našeg mačora. Uz ogledalo se nalazi knjiga za manualno spremanje pozicije i krevet za odmor. Spavanjem završava trenutni dan i Nyanza se budi u cik zore sljedećeg dana što je zgodno kada se što prije želi dočekati žetva usjeva. Osim preskakanja dana, spavanjem u krevetu se regeneriraju zdravlje (HP) i magija (mana) što jako dobro dođe kada je sve na minumumu, a nemte hrane ili zlatnika.

Udari me nježno

Borbe su brze i maksimalno jednostavne. Na raspolaganju je fizički napad (kockom) ili neki od magičnih napada (mapirani na L i R tipke) koji se uče kod mudraca s čarobnim kotlom. Magičnih napada nema puno, raspoređeni su kroz glavne elemente (voda, vatra, zemlja i zrak) te svaka ima svog smisla i prednosti. Magični napadi troše manu koja se opet puni lupanjem protivnika običnim napadima. Svaki magični napad ima cooldown u trajanju od nekoliko sekundi kako se ne bi spamalo jedan-te-isti magični napad. Iznimno jednostavno, no također iznimno učinkovito.

Magičnih napada ima dovoljno za svaki element.

Osim kombiniranja fizičkih i magičnih napada, možda najbitnija mehanika borbe je parry. Osim u kasnijim dijelovima igre kada imate najjača oružja, nemoguće je pobijediti protivnika bez da on ne uputi napad. No protivnički napad je iznimno lako izbjeći, pogotovo što su domet i smjer napada jasno ocrtani ispred i oko protivnika. Međutim, ako se zaigrate i zanemarite izbjegavanje protivničkih napada, iznimno je lako poginuti. Srećom, pogibija ne povlači sa sobom apsolutno nikakve posljedice – spawnate se sljedeći dan u svojoj kućici ili hotelu punog zdravlja i mane. Pogibija je i dobrodošao trik da za izbjeći dugotrajno putovanje po mapi natrag do Paw Villagea.

Grindaj me grubo

Iako je Kitaria Fables u suštini RPG, nema dizanja levela. Umjesto toga se grindaju potrebni materijali za unaprjeđivanje opreme, s kojom Nyanza postaje otporniji na štetu protivnika i udara jače po njima. Grind je još više izražen RNG faktorom, jer je moguće relativno dugo lupati po određenim protivnicima bez da bace potrebni materijal kojeg grindate. Srećom takvih situacija nisam imao puno, grind je sveden na podnošljivi nivo.

No opet, računajte da ćete dobar dio satnice provesti u potrazi za raznim materijalima potrebnim za opremu, hranu ili neki od questova. Kad spominjem questove, glavni i sporedni questovi su iznimno jednostavni fetch questovi. Ponekad znaju biti naporni, pogotovo kada RNG zaigra protiv vas, no opet nisu toliko iznimno naporni da kvare doživljaj igre.

Oružja i oklopa nema puno, no dobro će te se potruditi da ih craftate.

Svijet je podijeljen na podnošljiv broj šarolikih regija. Na nekolikopronaći ćete zgodnu teleport opciju, no uglavnom se pošteno pješači od Paw Villagea do nekih udaljenijih lokacija. Pritiskom R3 se otvara glavna mapa svijeta koja donosi prikaz svih glavnih lokacija, međutim unutar same lokacije ne postoji apsolutno nikakva mapa, pa čak ni mini radar. Kako solidan broj lokacija ima više ulaza i izlaza, ponekad sam znao zalutati tražeći pravi izlaz. Implementacija mape i unutar lokacija bi uvelike riješila problem lutanja, no srećom, one su, kao i svijet dovoljno maleni da ih se nakon 20-ak sati može lako naučiti napamet.

Opusti me…

Kitaria Fables nije naporna igra – previše. Nije ni monotona, niti izazovna. Ona je idealan spoj jednostavnosti i opuštanja dok je mozak na rezervi. Savršeno za zaigrati sat dva navečer nakon napornog dana prije spavanja. Uz izniman soundtrack, predivni šareni umjetnički smjer te nezahtjevne elemente, igra opušta te istovremeno tjera da se još samo malo odigra, još samo ovo, još samo ono.

Kitaria Fables recenzija

79

Ako tražite opuštajući i zabavnu igru, Kitaria Fables je "ta". Iako ima sitnih mana, Kitaria opušta i tjera na daljnje igranje. Još samo malo, pa sve do ranih jutarnjih sati.