Recenzija | Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

Nekada kao dijete obožavao sam prvenstveno Batmana, a zatim Supermana i Spider-Mana kao stripovske super heroje. Kada je Marvel redajući filmove zavladao kino dvoranama, kult super heroja se po mojem mišljenju relativizirao, a žar s kojim sam pratio i idolizirao svoje junake skoro se ugasila.

Ipak, tinjajući plamen nastavile su održavati igre iz Arkham serijala koje su povratile kult Batmana, a slično je zatim učinio i Insomniac s Marvel’s Spider-Man igrom iz 2018. Nema puno igara koje su uspjele približiti osjećaj kako je to biti u koži super heroja, a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales to je uspio možda čak i više nego druge igre. Pokušat ću objasniti zašto.

Ponekad kada je Miles Morales suviše neozbiljan, vrijeme uplete svoje celzijuse i zamete nas ozbiljnom mećavom.

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales donosi klasičnu stripovsku priču. Kao ni prethodnik, tako ni ova igra ne shvaća sebe previše ozbiljno, međutim, Miles Morales dovoljno je drugačiji lik čiji specifičan karakter uspješno iznosi svoju samostalnu igru. Način na koji su pisci pristupili mladom Milesu i njegovoj unutarnjoj borbi pod bremenom iznenadnog herojstva može biti primjer drugim igrama sličnog tipa.

Rijetko neiritantna stripovska idealizacija

Dojam je subjektivan, ali mladi Miles je osoba s kojom se lakše možemo poistovjetiti. Bliže je zemlji, simpatično čudan te manje iritantan od Petera Parkera – što je možda dojam koji ostaje kada Miles, za razliku od Petera, ne uspije po 30. put ponoviti istu šalu prvenstveno zato što se radi o manjoj igri i to jednostavno ne stigne. Miles Morales je u ovoj igri predstavljen kao najbolja osoba na svijetu. Zaista, dok pratite poteze mladog Milesa doći će vam da preispitate vlastite životne odluke. Mladi Miles je uzorit sin s prestižnim nagradama, aktivan u dobrotvornim udrugama, sportaš, uzorit član društvene zajednice, uvijek namjesti stol prije večere, neće vas iznenaditi ni to što priča glasovni jezik, a u slobodno vrijeme spašava svijet. Obično takve idealizacije iritiraju, ali Miles je dosljedan svojoj personi, a čitavu stvar uvjerljivom glasovnom izvedbom dodatno izvlači glumac Nadji Jeter. Miles Moralesa jednostavno ne možete ne voljeti.

Ako ste igrali Spider-Man iz 2018. poznata vam je većina gameplay mehanika. No i tu je Insomniac uspio prožeti igru Milesovom osobnošću, pa ćete ovu igru igrati fundamentalno drugačije. U odnosu na Petera Parkera, Miles Morales je s novostečenim moćima zaigraniji i nespretniji, a u zraku će vas zabavljati i s posebnim trikovima. Trikovi istovremeno pune Venom Power kojeg ću se dotaknuti kasnije, a u ovom slučaju će vam omogućiti dodatan boost u njihanju ulicama Manhattana.

Imun na tvoj mali… Ne znamo na što misli Rhino, ali Miles Morales jednu stvar definitivno nema malu.

Njihanje New Yorkom i dalje je nevjerojatno glatko. Kao i prije dvije godine kretanje gradom ponovno oduševljava, a iskustvo je tim bolje kada na PS5 grafičke postavke prebacite u Performance mode uz izvođenje u konstantnih 60 sličica u sekundi. Dok u nekim drugim igrama kretanje između udaljenih lokacija izaziva mučninu te se okrećemo različitim načinima fast-travela, unatoč tome što su u Miles Moralesu vrijeme učitavanja skraćeno na doslovnih i impresivnih 2 sekunde, bez oklijevanja ćete i udaljenije lokacije odlučiti dosegnuti swinganjem. Dojam dodatno pojačava i doslovna eliminacija pop-in tekstura. Bez obzira koliko brzo letjeli gradom, zaleđeni New York će vas konstantno oduševljavati količinom detalja. U svojih 15-ak sati druženja s Miles Moralesom fast-travel sam koristio isključivo za potrebe testiranja.

I dok je njihanje tek neznatno izmijenjeno u odnosu na prethodnika, zahvaljujući Milesovim unikatnim moćima borba može biti totalno drugačija. Direkcija borbi u Marvelovim filmovima može se sakriti pred vašim prstima. I tu ne mislim na štrikanje. Fantastično fluidna borba često će vas iznenaditi akcijskim sekvencima koje ste sposobni napraviti.

Underground je nova zločesta frakcija u gradu s novim zločestim gadgetima.

Vraćam se Venom Poweru oko kojeg se baziraju nova tri stabla Spider-Moralesovih skillova, a sve se svodi na korištenje bio-električne energije u napadima s kojom dovršavamo protivnike. Sposobnost kamuflaže i nestajanja druga je moć Miles Moralesa pomoću koje ćete, vjerujte mi, zavoljeti stealth u Spider-Man igri.

U početku bez razvijenih moći, skillova i gadgeta mučit ćete se u situacijama s brojnijim neprijateljima. Miles Morales je po gadgetima nažalost slabiji od prethodnika. Ima ih samo 4 od kojih je samo jedan baš novi, a to je tzv. Gravity Well čija gravitacija privlači protivnike na hrpu. Skillove nadograđujete activity tokenima koje skupljate rješavanjem zločina i side-misija te uništavanjem skrovišta neprijatelja, a novost je smartphone aplikacija kojom vas građani direktno zovu u pomoć. Tako ćete dobiti pristup većinom vrckastim, a ponekad narativno iznenađujuće dubokim sporednim misijama u kojima Miles Morales pomaže prijateljima iz zajednice. U svakom slučaju, misija ima dovoljno te su dovoljno zabavne i raznovrsne da vas, nakon što odigrate priču, zadrže uz igru još neko vrijeme.

Nedovoljno iskorištene mogućnosti DualSensea

U igri kojoj mogu eventualno zamjeriti manjak sadržaj u odnosu na original, a na što ću se osvrnuti malo niže u tekstu, pronaći ću još jednu zamjerku. Koliko me kontroler PlayStationa 5 oduševio pisao sam i pričao ovdje, a iako su neke značajke dobro iskorištene, smatram da je po tom pitanju Insomniac trebao napraviti više.

Jednom kada iskusite zatezanje R2 tipke kod njihanja ulicama New Yorka, teško se vratiti na staro. Oduševljava i energija koju osjećate dok se struja proteže kroz Milesovo tijelo izvođenjem Venom udarca. Ali to je manje više to od haptičke vibracije u Miles Moralesu. Astro’s Playroom me razmazio sa svim prikazanim mogućnostima, stoga ostaje žal da Insomniac nije u DualSense ubacio efekte poput trzaja kontrolera kod zabijanja u zid, replicirao okomito trčkaranje pročeljima zgrada ili možda sinkronizirao Spidey Sense s vibracijom u smjeru opasnosti.

Koji god grafički mode izabrali Marvel’s Spider-Man: Miles Morales izvodi se savršeno. Fidelity grafički mode s 4K rezolucijom i uključenim ray-tracingom drži stabilnih 30 FPS-a i izgleda dostojno next-gena. Tzv. Perfromance grafički mode razmazit će vas sa stabilnih 60 FPS-a, a iako to u pokretu vjerojatno nećete primijetiti, rezolucija je dinamična. Ja laičkim golim okom nisam primijetio preveliku grafičku razliku, osim nedostatak ray-tracinga. Radi se o izboru kojeg ćete trebati dobro odvagnuti. Ako isprobate Miles Moralesa u 60 FPS-a možda se nikada više ne poželite vratiti na staro, ali jako lijepo i fluidno se igra i u 30 FPS-a Fidelity modea. Pozdravljamo izbor i bit ćete zadovoljni koji god grafički mode izabrali.

Ulice su prepune prolaznika i automobila.

Po svemu napisanom dosad Miles Morales je u svakom svojem segmentu baš toliko drugačiji od prethodnika koliko mu treba da cijenom i kvalitetom opravda epitet zasebne igre. Iznimka nije ni New York koji je ušminkan baš toliko koliko treba da ne ostavlja dojam u potpunosti reciklirane lokacije. Okovan snijegom i ledom New York sjaji nekom novom energijom. Doslovno sjaji, budući da je u PS5 verziji igre implementiran ray-tracing koji se najbolje primijeti na reflektirajućim pročeljima zgrada koja sada u realnom vremenu iscrtavaju okolinu, prolaznike i automobile.

Sjajno izgledaju i zaleđene ulice koje pričaju neku svoju priču, dok će jedna od najvećih snježnih oluja u povijesti New Yorka biti iskustvo za sebe. Kroz ekran i dobre slušalice osjetit ćete hladnoću na vlastitoj koži. Toliko da ćete možda, kao i ja, kraj igre dočekati sa skinom kojeg krase topli šal i vunena kapa. Izgleda glupavo, ali zdravlje je najbitnije.

Što je Spider-Man bez suitova?

Miles Morales nema široku garderobu poput Petera Parkera, ali neki od njegovih skinova će nam ostati najljepšem sjećanju. Standarni Moralesov tamni skin trebalo bi izložiti u galerijama diljem svijeta. Kada smo kod galerija, svoju posebnu galeriju trebao bi dobiti onaj tko se sjetio staviti suit iz Into the Spider-Versea koji se baš kao i u crtiću reproducira tek u svakom drugom frameu, na način kakav su animatori crtića željeli prikazati ne(iskustvo) Miles Moralesa u odnosu na Petera Parkera.
Maca je ljubimac vlasnika jedne male trgovine. Nakon što je pomognete pronaći, neće se odvajati od vas.

Unatoč ogromnim lokacijama i velikim brzinama kretanja, pločnici grada su uvijek prepuni ljudi, a kolone automobila sežu u daljinu. Čak i s uključenim ray-tracingom i u cross-platform igri koja nije razvijana nativno za PlayStation 5, nova konzola položila je zahtjevni tehnički test, a Insomniac je ukratko pokazao za što je sposoban novi hardver te dao tek naznaku onoga što nas u budućnosti čeka. To su velike i bogate lokacije s ray-tracingom i ultra brza učitavanja. Iz menija konzole u Milesovom kostimu ste unutar 15 sekunda, a ako zaobiđete klasično pokretanje igre i uđete direktno u misiju preko activity kartice vrijeme učitavanja je i brže.

Nažalost, nisam dobio mogućnost isprobati igru na PlayStationu 4, ali ako ste bili zadovoljni tehničkim izvođenjem originalnog Spider-Mana, a jeste, nema razloga da to ne budete ponovno i u Miles Moralesu. Ako ste odlučili ostati na PS4 još neko vrijeme, niste pogriješili. Sijeda legenda glasnih ventilatora ipak može ponuditi još toliko toga.

Kratko i ukratko

Kvalitetna produkcija osjeti se na svakom koraku. Nadji Jetera već sam pohvalio, a treba pohvaliti i izvedbe svih ostalih sporednih likova te novog Petera Parkera koji je opravdao Insomniacovo povjerenje. Režija je baš Marvelovska s pregršt grandioznih scena od kojih će vam ispadati čeljust. Jedina zamjerka na ovom polju je nedostatak lokalizacije prijevoda i menija na hrvatski jezik, što je nešto na što smo sada već naviknuli u Sonyjevim igrama.

Ukratko. Ne, ovo nije novo ime maskote jedne domaće banke – to je riječ kojom bi se mogla rezimirati čitava igra. Svega je manje nego u Spider-Manu iz 2018. godine. Manje je misija, priča je kraća, manje je dodatnog sadržaja, manje je gadgeta… Ali je i cijena manja unatoč poskupljenju igara. O problematici poskupljenja igara i novom standardu možemo diskutirati, ali činjenica je kako Marvel’s Spider-Man: Miles Morales pruža dobar omjer količine zabave za uloženi novac. Očekuje vas solidnih 10-ak sati glavne priče i još 5 do 6 sati ostalog sadržaja, a zahvaljujući poboljšanom stealthu i skillovima koji se otključavaju u New Game + modeu vjerojatno ćete, kao i ja, Miles Moralesa poželjeti odigrati još jednom.

Insomniac je još jednom dokazao kako je jedan od najboljih studija gaming industrije, a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales savršena je igra za početak druženja s PlayStationom 5 čak i ako niste ljubitelj super heroja i Spider-Man univerzuma.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales recenzija

90

Igra dostojna Spider-Man univerzuma, dobra koliko je veliko srce Miles Moralesa. Neizmjerno.