Recenzija | Sackboy: A Big Adventure

Sackboy je s godinama postao jedna od ikona PlayStationa. Nekada je to bio kroz Little Big Planet serijal pod paskom Media Moleculea, a još od posljednjeg Little Big Planeta brigu o njegovim vunenim vlaknima preuzeo je Sumo Digital. Sumo Digitalova verzija Little Big Planeta nije ispunila očekivanja, a hoće li to uspjeti fokusiraniji Sackboy: A Big Adventure?

Najveći problem Sackboya je taj što na PlayStationu 5 od samog starta postoji bolja igra koja je istovremeno i besplatna. Osim što nas je upoznao sa svim mogućnostima PS5, Astro’s Playroom je ujedno i kvalitetan platformer, koji osim dužine ima sve – simpatičan je, izazovan je ako to želite te nudi različite gameplay varijacije. Pitanje je želite li nakon toga izdvojiti punu cijenu za još jedan platformer.

Dosadan i spori start, ali ide na bolje

Sackboy: A Big Adventure itekako ima vlastitih aduta zbog kojeg ćete ga željeti zaigrati. Međutim, tu stižemo kod idućeg problema igre. Sackboy započinje jako tromo i dosadno. Kao da Sumo Digital ne želi da igrate njihovu igru. Tek poneka iznimka će vas natjerati da mu ipak nastavite pružati šansu te ako uspijete proći taj prvi dio igre bez da ne umrete od dosade čeka vas jedna lijepa nagrada.

Prigodan screenshot za 2020. godinu.

Za početak, Sackboy je jedna od najljepših igara koje smo igrali dosad. Na PlayStationu 5 u 4K rezoluciji impresivna je količina detalja. Gotovo svaki element unutar preslatkih lokacija kao da su bakice plele nedjeljom popodne uz pucketanje vatrice u kaminu uz Mirka Fodora i Volim Hrvatsku na novim DVB-T reciverima. Poneka nesavršenost u šavovima vunenih elemenata daje draž čitavom okruženju. Dok igrate Sackboy: A Big Adventure primijeti se količina pažnje i ljubavi uložene u modeliranje svijeta. To je nešto što preopterećeni i nemotivirani dizajneri ne mogu fejkati, a igrač to primijeti. Rezultat je simpatičan svijet koji će vas tjerati igrati i dalje čak i u trenutcima dok je igra dosadna. Motivira pomisao kakve predivne lokacije čekaju u nastavku.

Glazbena podloga je još jedan veliki plus za ovaj platformer. Taktovi pozadinske glazbe su savršeno pogođeni za skakutanje Craftworldom, a ponekad će vas iznenaditi pokoji veliki glazbeni pop ili klasični hit koji se stapa s čitavim levelom. Primjerice, prvi takav u igri je Uptown Funk Brune Marsa, a level na kojem vlada ta pjesma fantastično je uklopljen uz svaki takt, pa ćete se uhvatiti kako oduševljeno prolazite levelom čak i ako poput mene niste neki ljubitelj takve vrste glazbe.

Gameplay je prejednostavan za ozbiljnije igrače, ali idealan za djecu

Dok vizuali i glazbena podloga motiviraju na igranje, gameplay je u svojoj srži previše bazičan. Kretanje bez mogućnosti ubrzanja često iritira, a na raspolaganju su vam još skok na koji se svodi većina izazova, udarac kvadratom te hvatanje za objekte R2 triggerom. Neki leveli i(ili) dijelovi levela su maštovito posloženi s rotirajućim objektima, specijalnim predmetima poput onih za teleportaciju, boomeranga ili gravitacijskim čizmama, a što više napredujete kroz igru varijacija i različitih izazova sve je više.

Ako tražite gameplay izazov, možda ćete ga pronaći u boss borbama.

Sackboy: A Big Adventure očito je zakinut za element gameplay izazova, međutim, izazov možete pronaći na drugom mjestu. Leveli su prepuni različitih predmeta za skupljanje, većinom kozmetičke prirode. Orbovima ćete kupovati kostime kod Zoom Zooma, a u ovisnosti koliko orbova i predmeta prikupite kroz level, te koliko brzo ga završite, na kraju ćete biti ocijenjeni bodovima. Element izazova leži u usporedbi bodova s drugim igračima i prijateljima, dok predmeti za skupljanje ipak nemaju vrijednost poput one u Little Big Planetu. Naime, u Sackboyu nema gradnje vlastitih levela, pa se sve svodi na prikupljanje odjeće za simpatičnog lutka.

Ako tražite izazov, možete nastaviti tražiti dalje. Crash 4 se fantastično igra i na novim konzolama, a na PS5 tu je i već spomenuti besplatni Astro’s Playroom. Nažalost, Sackboy kao platformer nema puno toga za ponuditi ozbiljnijim igračima.

Najmlađima će ovaj prizor pružiti osjećaj pobjede, kao što je to nekada bila zastavica ili dvorac u Mario igrama.

S druge strane Sackboy je idealna igra za djecu i obiteljska druženja. Djeca će obožavati jednostavnije gameplay elemente, posebno ako tek ulaze u svijet video igara. Kasniji izazovi kroz igru stavit će i njihove motoričke funkcije na test, a osjećaj savladavanja takvih izazova pružit će satisfakciju koju smo mi stariji imali u nekim drugim igrama naše mladosti. Simpatično okruženje, prikupljanje odjeće i slaganje kombinacija vunenom Sackboyu te jednostavna priča dodatni su plusevi za sve roditelje koji traže igru uz novu PlayStation 5 konzolu. Nažalost, jedino još nedostaje lokalizacija za hrvatski jezik.

Zadovoljavajuća trajnost plus dodatni izazovi

Sackboy: A Big Adventure vizualno i produkcijski odlično je odrađena igra, s jednostavnijim gameplayom namijenjenom prije svega ležernijim igračima, pa ćemo ga i ocijeniti u tom kontekstu. Iako ga neće staviti na zahtjevniji test, na PlayStationu 5 dobro će prikazati za što je grafički sposoban PlayStation 5. S druge strane, daleko najbolja igra za demonstraciju sposobnosti DualSense kontrolera i njegove haptičke vibracije i dalje ostaje Astro’s Playroom koji stiže besplatno sa svakim PlayStationom 5, a Sackboy nije ispunio potencijal kontrolera.

Ako vam se sviđa ovo što ste pročitali, Sackboy: A Big Adventure ćete igrati 10 do 15 sati za prelazak priče i svih levela, a dalje sve ovisi o tome koliko ste motivirani rješavati vremenske i ostale izazove. Nažalost, lokalni kooperativni multiplayer za 4 igrača nismo bili u mogućnosti isprobati, a mogućnost online igranja stiže s nadogradnjom negdje do kraja godine.

Kupnjom Sackboya za svoje dijete nećete pogriješiti, a ako ste ozbiljniji igrač, kao prve igre uz PlayStation 5 ipak predlažemo Demon’s Souls, Marvel’s Spiderman: Miles Morales ili neku drugu multiplatform igru.

Sackboy: A Big Adventure recenzija

80

Idealna igra za djecu. Ako ste roditelj, Sackboy: A Big Adventure je najbolji izbor za igru uz PS5, a za svoje slobodno vrijeme počastite se nekom drugom igrom.