Recenzija | SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

„I dodaj svijetu malo boje”, napisao je Dorđe Balašević u Ringišpilu. Nakon emotivnog putovanja zvanog The Last of Us Part II od kojeg se nisam oporavio danima poslije, urednik mi je za nagradu dao sasvim nešto novo i divlje za recenzirati – Spužvu Boba!

The Last of Us Part II me pomalo bacio u sivilo potpomognuto sivilom stvarnog života, a kad spojite dvije sive boje dobijete opet – sivu. Isprobajte. A onda je došla poruka: „Evo, stigao je kod. To ćeš ti recenzirati”, napisao je naš urednik Hrvoje i obojao mi svijet. Nije Dorđe dodao svijetu malo boje, nego Hrvoje Balašević.

Spužva Bobo, tralalalalalala!

Spongebob Squarepants: Battle for Bikini Bottom (koliko dugačko ime za igru op.a.) zapravo je izašla još 2002. godine i to za PS2, GameCube, Xbox, Game Boy Advance i PC. U 2020. godini igra je u nazivu dobila prefiks – Rehydrated što zapravo označava remake.

Ako ste igrali original iz 2002. godine, nisam siguran da se imate razloga vratiti u Bikini Bottom, no ako ste u međuvremenu postali otac ili majka, a imate klince koji vole Spužvu Boba – ovo je igra koja će oduševiti najmlađe među vama.

Igra je u potpunosti licencirana što znači da vas čekaju svi poznati likovi koji volite (Mrs. Puff, Mr. Krabs, Gary, Squidward i dr.), a tu su dobro poznate lokacije iz crtića kao što su Jellyfish Fields, the Mermalair, i naravno jedan jedini – The Krusty Krab.

Za svaku pohvalu je što su glasovi u igri istovjetni onima s malih ekrana, a i glazba je ista ona opuštajuća i milozvučna. Doduše – zna malo dosaditi jer se ponavlja, ali melodija jako lagano uđe u uši u toj mjeri da ćete se uhvatiti kako imate 35 godina i pjevušite melodije iz igre u sebi dok vam korisnici na šalteru psuju sve po redu. Rekao sam vam da je ovo pozitivna igra i to zaista je.

Ono kad vas gadno stisne, a nemate kuda na WC!

Grafički je igra u odnosu na 2002. godinu dobila potpuni makeover i zaista izgleda živopisno i pitoreskno. Boje su predivne, vesele i šarene – baš kao na crtanom filmu. Spužva Bob izgleda prilično detaljno modeliran za jednu spužvu i toliko je predivno žut da to sami morate vidjeti. Jednostavno kompletno šarenilo igre oduševljava. Klinci će obožavati igrati igru jer mnogima od njih Spužva Bob je omiljeni lik s kojim sad mogu igrati i doživjeti interaktivnu zabavu u isto tako vjerno dočaranom svijetu igre.

Patrik Zvijezda i smrdljive čarape

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (koliko je tek ovo dugačko ime op.a.) je prilično jednostavna platformska igra koja niti nema ambiciju biti nešto više. Glavni negativac (iako ga je teško doživjeti kao takvog jer je smiješan) je nitko drugi nego najmanji od svih – gospodin Plankton koji pomoću robota želi ukrasti Krabby Patty recept i saznati tajne sastojke sočnog hamburgera.

Zločesti roboti koje je gospodin Plankton aktivirao ubrzo izmiču kontroli i tu u priču upadamo mi – spasitelji Bikini Bottoma. Bikini Bottom služi kao centralni hub igre iz kojeg onda idemo u druge levele u potragu za avanturama i – špatulama.

Kada skupimo određeni broj špatula otključavamo iduće razine i tako do kraja. Ponovno se vraćam na onu misao kako je u igri sve prilično jednostavno – skupljamo špatule, smrdljive čarape koje su katkad dobro skrivene i razne ostale gluposti koje otključavaju – zlatne špatule. I to je zapravo kompletan smisao igre. Možda je to ipak u 2020. godini premalo!?

TRI IGRIVA LIKA KOJA IPAK DAJU ODREĐENU DUBINU IGRI

Na svu sreću, Spužva Bob nije jedini lik s kojim možemo igrati igru. Kažem na sreću ne zbog toga što je Spužva Bob dosadan lik jer nije, nego zato što ostala dva lika ipak donose određenu dozu svježine u samu igru. Likove možemo mijenjati unutar razina na par mjesta, a nekad je predefinirano koja dva lika možemo mijenjati.

Sandy – vjerujem da će vam najveći užitak biti igranje upravo sa Sandy. Ona ima laso koje služi kao elisa što znači da Sandy lebdi i može doći do stvari koje su previše udaljene za Patrika i Spužvu Boba. Također, Sandy koristi laso za sređivanje robota što je puno zabavnije od jednih te istih udaraca koje izvode ostala dva lika.

Patrik (Zvijezda) – je za mene osobno najslabiji i najdosadniji lik za igranje. Prilično je trom i spor, a njegova specijalnost je što može podići određene objekte u igri i na taj način gađati neprijatelje ili pak aktivirati udaljene prekidače.

Spužva Bob – je naravno glavni lik u igri. Simpatičan, glupast, neiskvaren i prava dobričina koja će napraviti sve, pa čak i za neprijatelja. Spužva Bob ima specijalni daljinski (bubble) napad koji je koristan kad želite neprijatelje srediti sa sigurne udaljenosti što zna biti korisno kad na vas navali horda robota.

Svaka razina u igri je čak prilično velika i samom dizajnu razina ne mogu ništa prigovoriti. Iako tematski razine variraju od lijepih i sunčanih plaža do tmurnog podvodnog grada – sadržaj i gameplay su previše jednaki. Igra se dosta ponavlja, pa čak zna pomalo postati naporna koliko je jednostavno koncipirana. Monotoniju donekle razbijaju različite mehanike koje Spužva Bob, Patrik i Sandy imaju, ali u suštini čitava igra je manje-više ponavljanje jednog te istog.

Čeka vas sve ono što čini jedan platformer – puno skakutanja, skupljanja raznih stvarčica i sređivanje robota na jedan te isti način. I tako na svakoj novoj razini. Malo je šteta što je samo dizajn razina različit jer sam gameplay je zaista previše jednoličan. Kako sam već naveo – same razine (leveli) su podosta veliki i bilo je tu prostora za ubaciti puno više sadržaja – od više izazova unutar samih razina, do puno više mini igara koje bi svakako obogatile gameplay igre.

IMA ČAK I MULTIPLAYER, ALI…

Jedna od novina koju donosi Rehydrated je multiplayer. Ne, nema igra nikakav battle royale mode ili PvP, već je u pitanju prilično bazični horde mode. Dva igrača bore se protiv horde robota i to je to. Vrlo brzo postane sve zamorno, monotono i bez nekog izazova jer i ako poginite nastavljate od tu gdje ste poginuli. Rekli bismo da je i čitav horde mode u duhu igru – previše jednostavan.

Ono što je mene svakako guralo da igram i dalje je upravo ta vesela atmosfera igre i šarenilo razina koje vuče na istraživanje i igranje. Dijalozi u igri su često jako smiješni i toliko glupasti da ćete se često nasmijati iako ste možda imali težak dan. Klince ako ne znaju engleski neće oduševiti dijalozi, već toliko spomenuto šarenilo i likovi iz igre.

Ovo je definitivno igra uz koju se teško naživcirati. Čak ni boss borbe ne predstavljaju veliki izazov, već su čista zabava. Ono što zna pomalo iritirati je voda u koju ćete često upasti, a baš nitko od likova ne zna plivati. Ne brinite – igra će vas kad poginete vratiti gotovo na isto mjesto. Tek kasnije razine nude određenu dozu izazova, ali ništa što nećete moći svladati.

Da mi je biti spužva jedan dan, jedan sat…da mi je biiiitiiiiii Spužva Bob!

Mogao bih vam u recenziji cjepidlačiti još kako su animacije likova pomalo drvene, potezi zastarjeli, ali mislim da ste shvatili da je ovo igra koja je ponajviše namijenjena najmlađim članovima obitelji i vama starijima koji volite Spužva Boba. Ako spadate u tu skupina ljubitelja Spužve Boba, u svojih 8-10 sati igranja velika je šansa da će vas igra nasmijati i načiniti sretnima.

Opet ću se ponoviti, ali to je bitno da shvatite ako se odlučite upustiti u kupnju igre – klincima će ponajviše biti bitno osjetiti atmosferu i zadovoljstvo koje donosi Spužva Bob na malim ekranima. Sa zadovoljstvom mogu reći da je taj dio od atmosfere, zvukova, glazbe pa sve do svijeta i likova (s malih ekrana) u igru vjerno prenesen i klinci će vam biti zahvalni.

Ako pak tražite nekakvu dubinu, veće izazove pa i raznovrsniji gameplay, ipak bih vam savjetovao da odigrate možda ako već niste Ratcheta, Jak and Dextera (ako imate PS4) ili pak Yooka-Laylee and the Impossible Lair koji su ipak bolje platformske igre s više sadržaja.

Imajte samo na umu kad pričamo o klincima da je Spužva Bob puno popularniji lik od gore nabrojanih igara, pa sam siguran da će najmlađe najviše oduševiti SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated.

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated recenzija

65

Igra prilično vesele i opuštene atmosfere koja će navući osmijeh na lica vašim najmlađim ukućanima i fanovima Spužve Boba. Ostalima savjetujemo pogled prema drugim platformerima.