Recenzija | The Light Brigade

Po internetu se širi glas: dosta nam je portova i starijih igara, gdje je nešto novo, nešto divlje!? Sa zadovoljstvom možemo reći da imamo prvi skriveni hit za PlayStation VR2.

The Light Brigade estetikom neodoljivo podsjeća na Souls igre. Imamo razrušeni svijet u vječnom propadanju. Vaša baza je puna NPC-eva s kriptičnim dijalogom i korisnim alatima. Sve je tmurno, melankolično, osamljeno. U pozadini sviraju turobne melodije prekinute trenutcima tišine. Puno toga nije objašnjeno, već implicirano. Znate da ste ratnik s vječnom dušom i morate spasiti „svijetlo”, ali to je sve.

Kriptični mitovi vam se postupno otkrivaju.

O, dragi lovče…

Tu sličnosti prestaju, jer Light Brigade se igra na dijametralno suprotni način. Prvo, nema bliske borbe. Vaša glavna oružja su pištolji i puške iz…drugog svjetskog rata? Ta oružja se kombiniraju s fantastičnim elementima poput magičnog štapa s vatrenim kuglama. Po razinama možete pronaći granate, mamce, zamke i druge predmete koji mogu biti od koristi, ali vaša glavna oružja su limitirana vašom klasom.

Možete birati između 6 klasa, ali tek sam na putu da otključam treću. Nove klase se uglavnom otključavaju korištenjem već dostupnih. Svaka klasa ima glavno i sporedno oružje, posebnu sposobnost i pasivni bonus. Počinjete kao Rifleman sa Gewehr puškom i Nambu pištoljem, a što više pogodaka u glavu uspijete, postupno zadajete više štete. Scout je slijedeća klasa i ona preferira rafaljnu paljbu naslijepo i izbliza, ali zato ima veći bonus na kritične udarce.

Pa kolega, što se zbilo!?

Rukovanje oružjem nije isto kao u, recimo, Pavlovu ili Village. Ovdje je malo lakše „nositi” oružje i postaviti nišan, ali pravila za punjenje metaka i općenito ciljanje su ista kao u stvarnosti. Morate ručno uzeti metke iz vašeg džepa, staviti ih na pravo mjesto i gurnuti ih u komoru. U žaru borbe zna biti jako napeto, a svaki metak se računa jer nemate beskonačno municije. Metke skupljate od pobijeđenih protivnika i vrlo rijetko ih nađete skrivene po okolišu.

Strepnja u rovovima

Uuu, srčeko!

Igra tipično napreduje ovim tempom: kada pripremite vaš arsenal u bazi, krećete u proceduralno generirane razine i pokušavate preživjeti što duže i dalje. Light Brigade je roguelite; sve što pokupite i koristite tijekom igre će vam nestati pri smrti, ali duše koje pokupite i spasite na kontrolnim točkama na kraju razina vam ostaju kao iskustveni bodovi i nadograđuju vašu klasu.

Duše skupljate ubijanjem Sjena, misterioznih protivnika koji izgledaju kao mješavina vojnika i čudovišta. Duše drugih palih igrača lebde po okruženju i možete ih spasiti tako što se – pomolite! U svakom trenutku možete skupiti ruke i pomoliti se svjetlu – tako privremeno označite neprijatelje i blago u blizini. Nema zlouporabe tog radara jer mu treba nešto duže za ponovno korištenje, ali molitva ima razne skrivene interakcije sa okolišem. Ako vam je nešto sumnjivo, stanite blizu i pomolite se. Nikad ne znate što se može dogoditi.

Na prvi pogled nije opasno, ali…

Razine su kratke, ali slatke. Objašnjene kao „razasuta sjećanja”, svaka razina je komad zemlje koji pluta u bezdanu. Početne zone izgledaju kao rovovi i šume iz prvog svjetskog rata, kasnije imamo ledenu tundru, a najnapetije početne zone su one pod debelom maglom. Kako napredujete sve bliže zarobljenom svjetlu, neprijatelji i zone postaju očekivano teže.

Spori, ali zahvalni tempo

The Light Brigade počinje sporo i dozirano. Prvi neprijatelji pucaju strijelama i naređuju vukovima koje možete izbjeći bez većih problema. Igra vam čak zna i ubaciti prijateljskog NPC-a da skupa rješavate Sjene. Situacija se relativno brzo mijenja s vojnicima koji imaju jednako opasno oružje kao i vi. Prava igra počinje kada na scenu stupaju čarobnjaci sa otrovnom magijom, te kristalizirani vojnici koji ne padaju jednim pogotkom u glavu.

Što vidite u vašoj budućnosti?

Nakon određenog broja razina vas čeka i šef, ali tu još ne mogu puno komentirati jer nisam stigao ni do drugog! Light Brigade nije lagana igra! Ipak sam gejming žurnalist, znate kako je… Light Brigade je težak, spor i taktičan roguelite. Ako usporedite s nečim poput Hadesa, ovdje nema brzih akcija ili nasumičnog stiskanja tipki. Svaki metak mora biti kalkuliran, skrivanje u zaklonu je obavezno, a ovisite o predmetima i dodacima na putu.

Najbitnije je pronaći škrinje s tarot kartama. Tarot karte su modifikatori za vaš trenutni pokušaj. Karte dolaze s raznim bonusima, a rjeđe karte mogu potpuno promijeniti taktike. Osim karata, možete pronaći i skrivene amajlije za vaša oružja koja donose svoj set bonusa i novih mogućnosti poput elementalnih metaka. Morate biti svjesni što sve možete u svakom trenutku, jer situacija se može pogoršati u tren oka.

Teleportacija je iznimno korisna.

Proceduralna generacija je raznovrsna; iako je jasno kako se sastoji od ponavljajućih bioma, elementi su dovoljno šaroliki za postizanje brojnih zanimljivih kombinacija. Nije vam svejedno jeste li na otvorenoj nizini uz niske stijene kao zaklon ili u maglovitoj šumi čije krošnje ne vidite. Biomi su puni zamki na tlu, između stabala i drugdje, a dizajn razina uzima u obzir da se možete teleportirati i slobodno kretati u isto vrijeme.

Light Brigade je rijetka VR igra koja uzima u obzir teleportaciju kao mehaniku, ne samo kao alternativni način kretanja. Apsolutno je moguće na brzinu iskočiti iz zaklona teleportom i raspaliti, ali na vama je jednako tako brzo se i vratiti nazad. Sjene vas mogu neugodno iznenaditi; ako niste odvojeni provalijom imaju dovoljno taktičkog smisla da vas okruže i polagano kidaju vaše zdravlje jedno po jedno. Metak u čelo je iznimno neugodna stvar zbog haptike u kacigi, a zbog nekog neobjašnjivog razloga mi je ovdje u Light Brigade blago uznemirujuće naspram Pavlova, možda zbog stiliziranog metka koji juri prema vama.

Bolje u VR-u

U konačnici, Light Brigade kao „ravna” igra bez VR-a, pogotovo s tipkovnicom i mišem, bi bila pristojan roguelite kojeg biste odigrali jednom s guštom. U VR-u, Light Brigade postaje obavezna lektira. Napetost se reže nožem kada odlazite prvi put u maglovitu šumu sa puškom u ruci i slušate svaki korak u daljini. Planiranje i taktičko skidanje Sjena nikad ne dosadi jer se od vas traži strpljenje, preciznost i ono najvažnije, vjera.

Pomolimo se za još!

Razvojni tim Funktronic Labsa redovito nadograđuje igru i prati puls igrača za budući sadržaj. Bitno je napomenuti kako je The Light Brigade, osim za PlayStation VR 2 na kojem sam ga i testirao, dostupan i na drugim VR platformama. Dajte mu šansu, pogotovo ako ste Souls ili rogue obožavatelj.

The Light Brigade recenzija

85

Zanimljiv VR roguelite za naprednije igrače.