Recenzija | The Wheel of Fortune

Napomena: Pisac ove recenzije je konzultirao razvojni tim i završio u creditsima kao Professional Gaming Consultant. Stoga uzmite sve u članku zdravo za gotovo, potpuno nepristrano i apsolutno ne-nepotistički korektno kako i spada na Balkanu. Malo nas je, al’ nas ima.

Ere čovječanstva su označene povijesnim događajima. Mnogi od vas će misliti da je trenutno najvažnije događanje u svijetu pandemija šišmiš virusa, no ovdje sam da vas prosvijetlim i navedem na pravi put. Napokon, mi Hrvati smo dosegnuli vrhunac kreativnog izražavanja! Nema više loših domaćih sapunica, ratom obilježenih tragikomedija i medijskog izljeva propaliteta! Došlo je umjetničko djelo koje će oživjeti regionalne mecene i očarati slavensku publiku diljem dijaspore! Nakon današnjeg dana, više ništa u Hrvatskoj neće biti isto! Napokon, imamo prvu pravu hrvatsku vizualnu novelu – The Wheel of Fortune!

Ljubljene. Ako ste sretni.

Anime Krleža, hentai Smoje

The Wheel of Fortune je klasična, čista vizualna novela s elementima dating simulacije. Ako dosad niste bili upoznati s najboljim i najekspresivnijim žanrom video igara, ovo je možda upravo igra za vas. Sve što se od vas traži jest čitanje teksta na ekranu, potom odlučno i odgovorno stiskanje strelice na tipkovnici ili lijevog klikera na mišu. Dapače, može i diranje ekrana ako ste iznimno dodirno osposobljeni na vašem elektronskom uređaju, što je možda i bolja opcija za određene živahne scene u igri. Detaljnim pregledom rečenica na ekranu u kombinaciji s vizualnim identitetom u pozadini postupno otkrivate nevjerojatnu priču vašeg protagonista i njegovog (ne)sretnog života. Iako ga možete nazvati kako želite, za potrebe rekla- ovaj, recenzije – nazvat ćemo ga Ivica jer je simpatičan i generičan, kao i svaki pravi Slaven.

Pirevi su uvijek dobra motivacija.

Ivica se nađe u nezgodnoj situaciji: živi s roditeljima i bratom u malom stanu, bez posla, iako ima 28 godina i dvije humanističke diplome! Šok i nevjerica ne staju tu, jer se brat uskoro ženi i treba platiti pir s vlaškim gostima. Jedino rješenje jest selidba u manji stan gdje će Ivica dijeliti sobu sa starcima! Ivica, naravno, ne smije sebi dopustiti takav slijed događaja. Kako Ivica može promijeniti svoj katastrofalni život? Je li moguće pronaći sreću i ljubav u kvazi-apokaliptičnim prostorima post-socijalizma dvadeset i prvog stoljeća? Ima li pršuta? Odgovore na ta i mnoga druga pitanja određuje igrač i spomenuto Kolo sreće koje se nikad ne okreće Ivici kako treba.

Sličnosti sa stvarnim osobama su nenamjerne.

Spletom okolnosti koje su previše realistične da ih izlažem javnosti u ovom tekstu, Ivica stupi u skoro bliski kontakt s tri dame suprotnog spola. Na vama je da odabirom pravih odgovora i šarmantnih uleta osigurate Ivici iskonsku vezu i šansu za sretnu budućnost. Hoće li simpatična Miki igrati karte s Ivicom, ili pak vesela Aya podijeliti koktel? Možda vam se svidi impulzivna Niko, nezrela vlasnica hotela koja sigurno nema nikakve veće planove za Ivicu? Kako god, imate samo nekoliko dana u potpuno legitimnim i legalnim toplicama da pripremite Ivicu za bolje dane s boljom polovicom. Pazite što ćete reći i kako ćete se ponašati, jer mogućnosti ima sasvim fino.

Netko je kriv na internetu!

Sreća u nesreći

No, s obzirom da se radi o simulaciji hodanja (ne, ne walking sim, smirite se), stvari neće teći tako glatko. Ipak smo na Balkanu. Svaku večer u toplicama se vrti Kolo sreće i određuje vam događaje slijedećeg dana. Baš kao i u pravom životu, može se dogoditi da kažete sve točno i kako treba, ali zvijezde jednostavno nisu bile posložene u pravi niz. S druge strane, iznimna sreća će vas nagraditi s nevjerojatnim trenutcima blagostanja i prosperiteta iako ste iskoristili samo jednu plavu kuvertu. Upravo taj naturalistički element kaotičnog življenja na bačvi baruta podiže The Wheel of Fortune na razinu magičnog realizma kojeg se ni Kafka ne bi posramio.

Šest različitih krajeva i jedan ultra-tajni, iznimno sretni svršetak vas očekuje kroz više sati bjesomučnog kretanja ispočetka i moljenja za dobar rezultat. Za strance van slavenskog načina preživljavanja, ovakav brutalan aspekt čiste sreće je bio prisutan samo u domeni gacha igara, stoga će biti jako zanimljivo približiti tvrdokornu balkansku stvarnost zapadnjacima. Gastarbajterima će vjerojatno biti nostalgično, zbog više razloga.

Koju posluku porati?

Predivna priča je upotpunjena s nadasve spektakularnim ilustracijama i specifičnim audio-vizualnim identitetom. The Wheel of Fortune sadrži cijeli album remiksiranih i sempliranih narodnjaka kako bi osigurao autentičan prikaz modernog stanja uma prosječnog Slavena na originalan, a opet privlačan način. Također, osim što se diči originalnim prepjevom Kemala Malovčića na japanski jezik za uvodnu animaciju, ovo je prvi put u povijesti hrvatske igraće industrije (barem iz naših trenutnih saznanja) gdje se direktno koristi citat Ivana Gundulića kao spoj igraćih mehanika i narativa u jedinstvenu kombinaciju. Nema ludonarativne disonance! Možete bez straha reći da se kulturno uzdižete igranjem ovog seminalnog naslova!

Ako ste STVARNO sretni…

Samo za starije, molim

Naravno, imajte na umu da će se i druge stvari dizati tijekom igranja. The Wheel of Fortune je bez ikakvog pardona igra samo za punoljetne odlikaše, bez cenzure i bez kompromisa. Nemojte dijeliti mlađima i onima koji su osjetljivi na uvrede, crni humor i općenito ciničan ton. Uspješno pričanje i šarmiranje cura dovodi do vrućih scena vrijednih objave na Indeksu.

Imate trofej za skupiti sve ilustracije, stoga ćete se sigurno jako dobro upoznati sa svim mehanikama iz prve ruke. (Također, pohvalno je što postoji opcija za isključiti hentai ilustracije ako želite čitati u dnevnom boravku bez stresa.) Osim eksplicitnih scena, važno je naglasiti da Ivica i ostatak ekipe, ne samo cure, su satiričan prikaz modernih izgubljenih generacija, pa kao takvi nemaju dlake na jeziku, ali imaju puno šarma. Možda ćete se poistovjetiti s nekima više nego što biste očekivali. Jasno, to opet ovisi u kojem smjeru ćete odvući Ivicu, no tu ste prepušteni sami sebi. I sreći.

Istina? Laž? Gore nego u Mass Effectu.

Za kraj, moramo spomenuti da je The Wheel of Fortune strastveni projekt jedne jedine osobe u Takujin timu, koji se stvarao kroz više godina u deliriju egzistencije. Prvi projekt od mnogih, nadamo se. U ovim divljim vremenima je teško biti pionir budućnosti novog hrvatskog kulturnog vala, stoga vas pozivamo sve, dragi čitatelji, da podržite razvoj domaće anime kulture! Uživajte u traženju blagostanja, pronađite svoju domaću waifu i neka vas sreća nosi! Igra je dostupna od danas, 1. prosinca 2021. na Steamu za pristupačnu cijenu od €7 ilitiga 50-ak kunića.

The Wheel of Fortune recenzija

69

Klimaks interaktivne književnosti za odlikaše i one koji se tako osjećaju. Inače, prava ocjena je 69/420. Ako nas razumijete.