Videorecenzija | Call of Duty: WWII

Izljubite svoje obitelji, izmolite posljednji „Oče naš“, jer vrijeme je da krenemo na ratno bojište!

Nakon što nas je prošle godine Battlefield 1 odveo u povijest i dočarao nam neke epske bitke Prvog svjetskog rata, na odgovor velikog mu konkurenta nismo trebali dugo čekati. Ogorčeni fanovi koji su već godinama trpili futurizam u Call of Duty serijalu doslovno su prislili Activision da konačno izbaci naslov vrijedan našeg vremena i novaca. Sledgehammer, tim koji stoji iza ovogodišnjeg CoD naslova, odlučio je igrati na sigurno i serijal vratiti u Drugi svjetski rat. Tako se odveć prežvakana tema ponovo vratila u CoD serijal i donijela nam novo putovanje kroz vrijeme te posjet poznatim bojištima koja su krvarila u tom vremenskom periodu. Prigodno nazvan World War 2, novi Call of Duty pokupio je našu malenkost, ostavio obitelj u suzama i poveo nas u juriš protiv njemačkih trupa.

Videorecenzija

Združena braća

Kampanja ovaj puta ima više igrivih likova, no glavna drama vrti se oko Danielsa i Zussmana, dvojice najboljih prijatelja iz 1. pješačke divizije. Trend uvrštavanja poznatih holivudskih faca u samu igru nije izostao ni ove godine, pa nam developeri među ostalim u kampanju ubacuju Josha Duhamela koji utjelovljuje hrabrog, ali istovremeno i psihički nestabilnog narednika Piersona. Budući da se Daniels i Zussman nalaze pod njegovom komandom, svako malo ćete svjedočiti maltretiranju, pogrdnim opaskama i, naposljetku, riskantnim zadacima kojima će vas narednik Pierson obasipati. U tako slatkoj ekipi pokušat ćete preživjeti neke od najvažnijih bitaka u Drugom svjetskom ratu, poput iskrcavanja na Normandiju, bitku za Aachen i druga znamenita ratišta. No od važnosti neće biti samo velike bitke na otvorenom, nego vas čekaju i napete misije u kojima se šuljate te infiltrirate među neprijateljske linije.

Dan D, ponovno vjerno dočaran

Filmski prikaz i spektakularne akcijske scene ni ovaj put nisu izostale u Call of Duty naslovu. No da se ne bi sve, kao u prijašnjim nastavcima, temeljilo samo na tome, pozornost će nam sada zaokupljati i okrutna, surova realnost, međuljudska interakcija te teške odluke donošene u najkritičnijim trenucima. Borba na bojištu bit će realnija samim time što više ne postoji klasični sustav sklanjanja u zaklon kako bi se obnovilo zdravlje vašeg suborca. Zdravlje sada morate sami ručno obnavljati priborima za prvu pomoć koje tijekom borbe dobivate na zahtjev od vaših suboraca. Vaši saveznici u bitci imat će važnu ulogu jer vam mogu dobacivati ne samo zavoje, nego i municiju te ostale stvari neophodne za preživljavanje.

Sav taj kaos na terenu krasi odlični grafički prikaz te besprijekorne animacije među kojima će se sigurno najviše istaknuti facijalne ekspresije poznatog štemera Josha Duhamela. Maestralne orgulje ponovo će u krucijalnim trenucima puniti vaše uši skladbama od kojih zaigra srce i padaju suze. Vjerujte nam, borba za slobodu već jako dugo nije bila toliko vjerno prikazana.

Rupa nasred ćela, najbolji početak jutra

Hajde da ratujemo ove noći!

Multiplayer je već godinama možda i najvažnija komponenta na kojoj Call of Duty temelji svoju prodaju. Ove godine imamo razlog više za veselje zato što nas World War 2 vraća na zemlju te tako odbacuje sve futurističke moći i hodanja po zidovima koje su tokom ovih godina doslovno već umorili i one najvjernije fanove. Umjesto poznatog biranja klasa, taj sistem zamijenile su divizije koje funkcioniraju na sličan način. Ukupno ih ima 5 (Infantry, Airborne, Armored, Mountain, Expeditionary), a svaka od njih razlikuje se najviše u naoružanju i pristupu igranja. Naravno, kroz napredovanje, divizije možete kreirati po svojim ukusima, a oružja modificirati i razvijati (levelati) do mile volje.

Poznati modeovi poput Team Deathmatcha, Dominationa itd. dobivaju 3 nove prinove. Prve dvije su kompetitivni modeovi nazvani War i Football. I dok je po meni Football kopija Capture the Flaga s nekim iznimkama, War mode je zapravo dašak svježeg zraka koji je godinama falio ovom serijalu. War mode temelji se na tome da branite određene točke sve dok vas neprijatelj ne pregazi i natjera na povlačenje. Cilj je vremenski izdržati i braniti određene lokacije i objekte dok ne stigne pojačanje. U ovom modeu Call of Duty konačno dobiva timski štimung te dozu ratnog adrenalina koja je tokom ovih godina toliko nedostajala u multiplayeru.

Josh Duhamel je težak badass u ovoj igri

Priču o multiplayeru završit ćemo Headquartersom, modeom koji se temelji na socijalnoj interakciji između igrača. Radi se o ogromnom lobiju od 48 igrača koji se međusobno druže na ogromnoj plaži Normandije. Tokom tog druženja igrači će imati mogućnost otvaranja loot boxeva, pregledavanja opreme ostalih igrača, treniranje i isprobavanje score streakova, pa čak i borbe 1 na 1 uz podršku publike. Sladak, ali doduše po ničemu poseban mode; rekli bismo: „Tko voli, nek’ izvoli.“

Snajper i ja, ljubav na prvi pogled

Nazi zombies are back!

Nezaobilazan dodatak koji nam svake godine dolazi u paketu s CoD naslovom zasigurno je Zombie mode. Ove godine developeri nam obećavaju puno mračniji pristup te ozbiljniju priču koja će biti vrijedna svakog znoja prolivenog u ovom paklu. U alternativnoj stvarnosti „Švabe“ su odlučili poigrati se s nekromanijom te tako uskrsnuli zombije naciste kojima žele pokositi svijet. Da, shvatili ste, priča je već viđeni klišej; uz to je glumačka postava slaba, a osjeti se i nedostatak poznatog crnog humora. No vjerujte nam – sve to ipak neće umanjiti dozu zabave i adrenalina koju ovaj mode već godinama donosi.

Nazi zombiji, uvijek brinu o svom izgledu

Uskrsnuće?

Bogatu prezentaciju koju nam World War 2 pruža ipak bi mogle zasjeniti neke od dječjih bolesti koje nisu zaobišle ni ovaj naslov. Prekrasnu grafiku tako povremeno u drugi plan stavlja zakašnjelo učitavanje tekstura ili bugovi poput zapinjanja o predmete te vječito iskakanje suboraca pred vaš nišan. Spomenut ćemo i upitnu trajnost glavne kampanje koja se na normalnoj težini da završiti u roku od 8 sati.

No nakon svega toga moramo se ipak složiti da je Call of Duty s ovim naslovom napravio možda i najveći pomak u serijalu u posljednjih par godina. Svježina koju su developeri unijeli primjećuje se najviše u atmosferičnoj kampanji prožetoj međuljudskim odnosima, novim sustavom obnavljanja zdravlja i komuniciranja sa suborcima te multiplayer modeovima poput Wara i Headquartersa. Na očitu radost old school gamera, ne smijemo zaboraviti ni stari, nažalost polako izumrli, splitscreen mode koji je i dalje zastupljen u ovom naslovu. Pravi pristup koji se godinama čekao u ovom serijalu konačno je pogođen, stoga – ne čekajte više, nego se s nama zaputite na poznata ratna bojišta!