Ako volite igrati igre, ovaj članak će vam zgaditi gaming industriju

Ne ovaj koji pišem, već članak o BioWareu koji se može preslikati na čitavu igraću industriju.

Izrada užasan ?

Pa, tako se barem čini. Mnogima je san raditi igre i zarađivati hrpu love i sve se na papiru čini idealno. Živite svoj san. Radite igre koje volite igrati i još uz to zarađujete dobru lovu. Ima tu istine naravno, ali razvoj “AAA” igara u velikim korporacijama je ogroman stres.

Najbolji članak otkada je gaming industrije

Ako vas zanimaju igre, a posebno BioWare, onda morate pročitati ovaj članak. Članak je to koji je jučer zapalio internet, a tiče se Anthema i BioWarea.

Jednostavno, članak je pravo zlato a napisao ga je urednik Kotakua i jedan od najuticajnijih ljudi igraće industrije Jason Schreier koji je cijelu igraću industriju stavio na noge.

Vjerujte mi, ovo je nešto što MORATE pročitati.

Članak je pisan nekoliko tjedana i uključuje hrpu intervjua s bivšim djelatnicima BioWarea koji su radili za kompaniju i koji su radili na Anthemu. Članak je prilično ogroman, ali strašno kvalitetan i poučan.

I mučan za čitanje ako volite BioWare jer je jasno da je kompanija u prilično lošem stanju. Međuljudski odnosi su užasni, postoji ogromna taština između “originalnog” BioWare Edmontona i “kopiladi” iz BioWare Austina.

Postoje dva studija unutar jednog BioWarea, a razdor među njima je ogroman. Teško je sve i navesti koliko je Anthem imao problema u razvoju da uopće ne čudi što je ispao takva igra kakva je danas.

Zapravo, kad pročitate članak i vidite koje sve probleme je ekipa imala, pravo je čudo da je Anthem izašao i da radi kako radi. Čudo je da uopće radi.

Depresija, mobing i raspad sistema u BioWare-u

Zaista vas molim da pročitate onaj članak jer ja vam sve ne mogu prepričati što je pošlo po zlu. Problemi današnjeg BioWarea su duboki i zahvaćaju kompletnu infrastrukturu kompanije.

Anthem je bio u izradi 7 godina, a samo zadnjih 16-18 mjeseci je zapravo rađeno na igri. Tek tada su developeri nakon milijun promjena i odlazaka ključnih ljudi dobili viziju kakva će igra biti. Na Anthemu se izredalo više ljudi nego što se terenski radnici Đure Đakovića izredaju u raznim “pufovima” na terenu. A vjerujte mi, to je ogromna brojka.

Totalni i fake trailer

Sjećate se onoga E3 trailera? Bio je totalno fake i developeri su to znali, ali jednostavno su ga izbacili jer nisu ništa drugo imali.

Ekipe koje su radile na igri, nisu uopće ni tada znale kakva je Anthem igra i o čemu se tu radi. Nije znao ni vrh BioWarea što želi. EA je s druge strane nakon toliko godina radio pritisak da igra mora izaći do kraja ožujka 2019. godine. Sve će vam biti jasno kad vam kažem da je većina Anthem developera vidjela E3 trailer kad i mi, i tek tada su donekle shvatili kakva je Anthem igra. Nevjerojatno.

Svega par mjeseci uoči izlaska, Anthem nije imao završenu jednu jedinu misiju. Ekipa je znala za sve probleme oko loadinga, ali su ih morali zanemariti jer su ostali bez vremena. Pa nisu znali ni da će letenje biti u igri sve do nekoliko mjeseci prije izlaska igre.

Studiom je vladala teška depresija i mobing. Mnogi su dali otkaze i otišli. Mnogi se nisu oporavili mjesecima od stresa i pritiska.

Frostbite je smeće

Ono što možete isto saznati je mišljenje Anthem developera o Frostbiteu. EA želi da svaka igra koristi Frostbite koji je prema riječima developera čisto smeće i užas za raditi.

Najžalosnije od svega je užasna podrška DICE-a koji nije osigurao osnovne stvari za takav engine. Ekipa koja je radila Anthem nije imala gotovo nikakvu podršku sve dok već nije bilo kasno. Frostbite je debelo usporio i otežao rad na igri.

Ironije radi, Apex Legends NE RADI na Frostbiteu, a svi znamo kakav je uspjeh igra napravila.

Sramotan PR BioWarea

I prije nego je članak izašao van, BioWare je plasirao totalno glup odgovor ili demantij na isti. I još dublje se pokopao jer članak koji je objavio Kotaku je skroz točan i istinit, nažalost.

BioWare je čak u jednom trenutku okrivio novinare za ovakvo stanje u industriji optuživši sve osim sebe da ruše igraću industriju. Njihov odgovor možete pronaći na linku, ali čitajte ga na WC-u jer ćete dobiti lagani proljev od muke.

Gaming na nogama

Članak je definitivno podigao sve na noge, a sve više se javlja developera koji tvrde da su prolazili i prolaze iste stvari i istu muku s igrama na kojim su radili. Jednostavno, kao da se sve odčepilo i danas više nego ikad je jasno da igraća industrija nije ništa drugačija od drugih.

Iako uvijek postoje iznimke baš kao i u svim sferama života, izrada velikih igara za velike kompanije i još veće novce je zapravo težak i mukotrpan posao. Često je pun mobinga, suza i izgubljenih godina života.

Mene osobno zanima hoće li išta BioWare, ali i EA naučiti nakon ovog fijaska? Ista stvar im se dogodila i s Andromedom, pa je zato ispala igra kakva je. Još goru sudbinu je doživio Anthem jer je BioWare bio u još većem razdoru i problemima.

Što će biti s Dragon Ageom 4?