Algebra je predstavila prijediplomski studij razvoja računalnih igara

Jutros u Zagrebu Algebrin kampus ugostio je konferenciju “Igrama do karijere” koja je okupila brojna poznata nam lica gaming industrije s ciljem promocije svojeg novog prijediplomskog studija računalnih igara.

Prepunu dvoranu “Steve Jobs” prvo je pozdravio Mislav Balković, dekan Visokog učilišta Algebre te objasnio motivaciju za pokretanje jednog ovakvog specijaliziranog prijediplomskog studija. Kada su svojevremeno pokretali diplomski studij razvoja računalnih igara, podcijenili su zahtjeve domaće gaming industrije, koja je zapošljavala mlade odmah po sticanju preddiplomskog obrazovanja IT smjerova, stoga nije ni vladao osobiti interes za diplomskim studijem. Nove generacije će zato sada od početka svojeg akademskog obrazovanja imati priliku steći vještine prijeko potrebnoj gaming industriji, za koju kaže da će još najmanje 15 godina nastaviti konstantno rasti.

“Iskustvo nam je pokazalo da preko 87% studenata Algebre već za vrijeme studija pronalazi posao, zato je važno da kroz prijediplomski studij namijenjen razvoju računalnih igara damo dodatan doprinos game development industriji”, poručio je dekan Balković. Program će se naslanjati na srednjoškolski strukovni program koji već postoji u Sisku.

Okupljenima se potom obratio Marin Piletić, ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, koji je čestitao Algebri na pokretanju novog studijskog programa. Ministar je poručio kako je Algebra u pravom trenutku napravila ovaj iskorak, budući da će u Tehničkoj školi Sisak ove godine maturirati prva generacija polaznika smjera za game developere. Koincidentno, ministar Piletić je na aktualnu poziciju stigao iz fotelje gradonačelnika Novske, grada koji se pozicionirao kao centar domaće gaming industrije kroz projekt gaming inkubatora PISMO. Ministar je priznao da nije osobiti gamer, njegovo prvo i posljednje igraće iskustvo bilo je u Super Mariju, međutim, politički poručuje kako će se nastaviti zalagati za razvoj domaće gaming industrije, za što su ga za riječ u dobroj atmosferi kasnije “uhvatili” sudionici Game changers panela.

O prijediplomskom studiju razvoja računalnih igara

Potom je riječ dobio voditelj studija Igor Margan. Nastavni program, kaže, temelji na praktičnom znanju, a čije testiranje će se provoditi kroz ispite usmjerene na rješavanje problema. Cilj je da studenti, koji poslije 4 godine i 8 semestara sa stečenim zvanjem prvostupnika razvoja računalnih igara, od početka budu konkurentni na tržištu rada, kako bi po zaposlenju odmah mogli konkretno doprinositi razvojnom okruženju.

Kolegiji s fokusom na programiranje činit će dvije trećine nastavnog programa i temeljit će se na razvijanju igara u Unreal i Unity pokretačima. Ostali kolegiji naučit će buduće prvostupnike kako djelovati zajedno s ostalim dionicima razvoja igara (poput dizajnera i scenarista), upoznat će ih s producentskim dijelom razvoja igara, naučiti temeljne principe dizajna, a neće se zaobići ni za gaming specifični marketing za kojeg je Josipa Bencek iz studija Grow kasnije na panelu poručila da je iznimno bitan, posebno u manjim timovima te onima koji se odluče krenuti u samostalni razvoj videoigara.

Iznimno bitan segment budućeg studija je, tvrdi Margan, praktični dio. Sporazum o suradnji na praktičnom dijelu prigodno je potpisan s razvojnim studijima LGM, Protopixel, Ironward i Room-C Games. S njihovim timovima i brojnim drugim s kojima Algebra još uvijek pregovara omogućit će polaznicima stjecanje praktičnog iskustva. A prije konačne diplome, obrazovni dio kulminirat će kroz timski projekt, na kojem će studenti tokom tri semestra razvijati vlastitu igru kroz sve faze razvoja, od planiranja do lansiranja.

Veliki potencijal razvoja domaće gaming industrije

Potom je kolegica Nina Brnetić s GameHuba ugostila člana Uprave Algebre Hrvoja Josipa Balena, vlasnika Šmit Electronica i branda White Shark Stjepana Šmita, osnivačicu novljanskog razvojnog studija Grow Josipu Bencek te direktoricu marketinga A1 Moniku Majstorović na panelu “Game changers – Kako angažirati i zadržati novu generaciju kreatora igara”. Okupljeni su složni da gaming industrija može postati pokretač opće domaće industrije, za što postoji golemi potencijal. Josipa Bencek ukazala je na problem nedostatka stručnog kadra te izrazila nadu da će Algebrin prijediplomski studij umanjiti potrebu posezanja za kadrom izvan granica RH. Hrvoje Balen iz konteksta Algebrinog studija priliku vidi u privlačenju ljudi iz, ali i izvan granica EU, koji bi se zaposlili, a potom i ostali graditi život u Hrvatskoj, za što postoji potreba za boljim oporezivanjem, ali i provođenjem programa integracije doseljenika iz trećih zemalja.

Algebra je na događanju u suradnji s brendom White Shark najavila i mogućnost osvajanja
stipendije za učenike koji pokažu posebnu izvrsnost u školovanju. Više o studiju možete pronaći na stranicama Algebre, a upisi kreću u rujnu.