Ogromni sandbox leveli, vozila, craftanje… ovo je sve što trebate znati o novom Metrou koji nam stiže ove godine.
Metro Exodus je rasturio prošlogodišnji E3 kada su developeri iz 4A Games pokazali novi trailer na Xbox konferenciji. Prva dva naslova u serijalu su nezaboravni i atmosferični shooteri kroz mračne tunele Moskovskog metroa, a developeri za treću igru donose velike promjene koje će osvježiti serijal. Gameinformer nam u sklopu svojeg ekskluzivnog izvještaja donosi hrpu novih informacija, a ovo su najzanimljivije stvari koje možete očekivati u novoj epskoj avanturi kroz Rusiju koju nam developeri pripremaju za ovu jesen.
“…ako mogu voziti Ladu Nivu – GOTG!” – FicoLegend
Metro je poznat po svojim klaustrofobičnim tunelima prepunih mutanata i bandita, a sada nam donose po prvi put pravi izlazak na površinu i napuštanje Metro stanica. Bez brige, developeri su još ranije izjavili kako će igra svejedno imati klasične linerane misije koje nas ponovo vode u tunele ispod zemlje. Ono što je zanimljivo je to da će upravo ovaj izlazak na površinu biti jako bitan za sam gameplay igre. Developeri iza sebe imaju iskustva u legendarnom S.T.A.L.K.E.R serijalu koji je bio open world, stoga je očito da žele spojiti najbolje elemente iz Metro i Stalker igara. Igra će ponuditi ogromne sandbox levele, no 4A Games naglašavaju kako se ne radi o klasičnoj open world igri. Same mape će biti do dvadeset puta veće od originala.
To je ta atmosfera koja se očekuje od Metro igre.
Priča će i dalje biti linearna, a na svakoj lokaciji ćete se zadržati dok ne završite priču. Kada jednom napustite lokaciju povratka više nema. Priča u Exodusu će se odvijati kroz čitavu godinu, pa tako očekujte prolazak kroz sva četiri godišnja doba i posebne atmosferične lokacija za svako razdoblje. Ovoga puta HUB igre će biti vaš vlak Aurora koji ćete koristiti za putovanje kroz Rusiju. Developeri nisu previše rekli o Aurori, no znamo da će se vlak razvijati kroz vaše putovanje i puniti sa NPC-ima koje ćete upoznati kroz igru. Developeri nam pored vlaka donose i prava vozila koje će biti na raspolaganju igračima. Uz vlak, ekipa iz Gameinformera je potvrdila i korištenje čamca u igri.
Očekujte mnoštvo NPC-a kroz igru.
Combat bolji no ikad
Borba je dodatno razrađena za ovaj nastavak. Dinamični gameplay iz prošlih igara je još zanimljiviji i dublji. I dalje možete birati hoćete li koristiti stealth ili direktnu borbu. Tu su i poznati lethal i non lethal takedowni koji su sada jos bolje animirani i ovise o tipu oružja koje koristiti kao i o brzini i kutu pristupa meti prije izvršavanja animacije. Same fakcije će reagirati na vaše akcije pa morate paziti o svojem pristupu zbog budućih odnosa. Za razliku od prošlih igara, fakcije će biti dosta odvojene pa možete birati kakav ćete odnos imati s pojedinim fakcijama kroz sve lokacije.
Dizajn oružja i dalje rastura.
Ekonomija igre je isto promjenjena. Budući da više nismo u Metrou, kvalitetni vojni meci više se neće koristiti kao valuta za kupovinu obične municije i itema već nam developeri donose novi fokus na craftanje i istraživanje svijeta. Slično kao u Falloutu, razne predmete koje pronađete možete pretvoriti u materijale i kemikalije, a samo craftanje će se vršiti na radnim stanicama koje su posvuda po mapi. Ovo će biti posebno važno za craftanje municije.
Oružja su isto prerađena. Više nema kupovine određenog setupa oružja već će igrači sada moći bez problema skidati i instalirati attachmente na svim klasama oružja. Oružja će sada trebati čistiti i održavati na radnim stanicama. Iako ne mogu u potpunosti prestati raditi, očekujte penale na preciznosti i damageu ako nemate oružje u dobrom stanju. Uz sve to, svijet će imati i hrpu dodatnih aktivnosti. Iako nema klasičnog NPC-a koji će vam dati sidequest, igra će vas stalno nagrađivati za svo istraživanje.
Sve u svemu, igra miriše na pravi hit i moram priznati da jedva čekam povratak u Metro svijet. Metro Exodus još nema datum izlaska, no znamo da bi igra trebala izaći na jesen ove godine za PS4, PC i Xbox One.